|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-11-2009, 18:32 | #1 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 28-09-2008
Skąd: Szczecin
Model: focus Cmax
Silnik: 2.0 TDCI automat
Rocznik: 2012
Postów: 11
|
DPF ostateczne rozwiazanie
witam wszytkich gorąco
to mój pierwszy post na forum ale nie pierwsza wizyta, dzięki Wam odkodowałem VIN i dorobiłem sobie AUX do CD6000, pomyślałem więc sobie że może komuś przyda się moja historia 3 tygodnie temu,sobota, wyjazd do Swinoujścia a tu po paru kilometrach czerwona kontrolka, żółty check engine, i AWARIA UKŁADU SILNIKA - miodzio... Assistance i do ....Bemo Motors za rondem Hackena, a jakze - do tej pory bylem z nich mocno zadowolony ( o dziwo, nie?) ale jak widac do trzech razy sztuka... we wtorek otrzymałem wyrok - awaria filtra DPF i uszkodzony komplet wtryskiwaczy ( laly podobno od 150 do 200 procent za duzo ) - koszt wymiany wtryskiwaczy, oleju itp ( bez wymiany filtra DPF) 9400 PLN ( tak tak, liczba zer sie zgadza ), za diagnoze na pismie 406 PLN-ów. Auto zaholowałem do warsztatu polecanego na forum ([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]) i juz nastepnego dnia dowiedzialem sie ze - wtryski sprawdzono na 2 niezaleznych stanowiskach i na obu okazały się sprawne ( dlaczego na 2 - no bo przecież mam czarno na białym ze "leją jak głupie" ) a filtr DPF - jak to filtr - do regeneracji - 3 -krotne wypalanie dynamiczne przyniosło efekt ; dokładnie wyglądało to trochę inaczej - mianowicie JA , po wstępnych ustaleniach z V-techem , chciałem to ustrojstwo wypierniczyć od razu ale PAN MECHANIK :-) stwierdził że on wie lepiej..... - taki troche MIŚ, no nie? no to zregenerował... A teraz UWAGA !!! - dał mi słowo że jeśli DPF sie zamuli wcześniej niż za kilka tysięcy kilometrów to on GRATIS usunie mi to badziewie czerwona lampeczka, żólte coś i AUS pokazało się już po 300 kilometrach :-(, no to wale na 2-ce do serwisforda, pełen obaw i niechęci do darcia kotów a tu NIESPODZIANKA !!! nie ma sprawy - nowy olej - gratis, komputer i wywalenie błedów - gratis, wymiana opon na zimowe - gratis - troche to nie w tej kolejności bo najpierw bylo usuniecie filtra ( rżnięcie -cięcie i spawanie , w międzyczasie młotkowanie :-) , katalizator pozostał na miejscu, program zgrany przez V-tech pomorze powędrował do Krakowa, stamtąd chudszy o 3kB wrócił do autka i O RANY - to nie mój samochóóóóóóód !!! 118 KM i 285 Nm, bez żadnego chipowania - mam wydruk na pamiątkę. lzejszy o 1900 PLN ( to nie 9400, prawda ?) i ze spalaniem 5,8 po miescie, 4,3 na piatce przy 100km/h, z autem które nie ma żadnej turbodziury - WARTO to niestety nie koniec...., jak juz sobie wyjechałem na drogę a czujniki ABS-u po hamowni wróciły do normalności to go sobie depnąłem - no bo jak się ma te PRAWIE 120 koni , hehe no ale taki fajny dzwięk jakby ktoś odkurzał pod maska, albo Skywalker latał obok zapędził mnie prosto do mechanika , no i okazało się że BEMO - tfu - MOTORS po diagnozie wtryskiwaczy zapomniało przykręcić jednej śrubki od kolektora dolotowego i mi właśnie o-ring wypluło na 4-tym cylindrze - .... MAć !!! eeehhhhh moje rady na koniec: DPF-a wycinać BEMO omijać zaufać ludziom którym CHCE SIę troszczyć o klienta na koniec pozdrawiam cały V-tech, zdjęcia filtra w czasie reanimacji są w moim albumie na forum |
09-11-2009, 19:23 | #2 |
FCP member
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-01-2009
Skąd: Szczecinek
Model: C-MAX
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 11.2004
Postów: 227
|
Odp: DPF ostateczne rozwiazanie
Rispect!
|
09-11-2009, 21:29 | #3 |
FCP TUNER
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
Odp: DPF ostateczne rozwiazanie
...no cóż...DPF-y trza wywalać...i programowo wyłączać..święty spokój gwarantowany...no i mocy przybywaj Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
WWW.GCS Tuning.pl https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
10-11-2009, 07:26 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-03-2009
Model: Ford C-max
Silnik: 1.8 TDci
Rocznik: 2006
Postów: 138
|
Odp: DPF ostateczne rozwiazanie
Ja pitole!!! Szacun jak diabli! Jednak ASO to zdziercy i łachudry! Człowiek chciałby dać zarobić ale bez przesady. Nie wiem jak to jest zagranicą ale dopóki w naszym kraju nie zmieni się mentalność to tak będzie. Na zachodzie do fortuny dochodzi się pokoleniami (lub ma się szczęście Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) w polsce to niektórzy chcą zbić fortunę w 2-3 lata.
|
25-11-2009, 06:59 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-09-2009
Skąd: opolskie
Model: c-max
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 33
|
Odp: DPF ostateczne rozwiazanie
Witam
Mam podobną sytuację jak easypaul (przed wycięciem dpf) - kilka razy wypalanko na serwisie 2 tys przejechane i znowu to samo. Autko 120 tys, 2005r, z niemiec. Chcę się pozbyć dziadostwa. Mechanik proponuje mi emulator, ale jakoś nie mam przekonania. Rozmawiałem z vtechem i nie do końca są przekonani że mój silnik da się obciąć z DPF-u - na ich stronie widnieje tylko silnik 2.0. Czy ktoś jeszcze pozbywał sie ustrojstwa z silnika 1,6 109KM? Proszę o pomoc. AA, i jeszcze problem ze zwiększonym poziomem oleju w silniku - "przybyło" jakieś 1 cm na 3 tys km , oraz nieciekawe spalanie - około 9l/100km - jazda na krótkich odcinkach po około 15km. Czy jest ktoś na forum , kto zrobił po modyfikacji kilka/kilkanaście tysięcy i dalej jest ok? Ostatnio edytowane przez marcel79 ; 25-11-2009 o 07:10 |
25-11-2009, 09:18 | #6 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 28-09-2008
Skąd: Szczecin
Model: focus Cmax
Silnik: 2.0 TDCI automat
Rocznik: 2012
Postów: 11
|
Odp: DPF ostateczne rozwiazanie
wysoki poziom oleju i spalanie jak diabli to bezposrednio wynik zatkania wydechu przez dpf, silnik taki jak i u mnie wiec robia go w Vtechu - bez obaw, zwlekajac z rozwiazaniem masz jeszcze szanse zarabac olejem turbine, u mnie na szczescie udalo sie ja rozruszac jeszcze na hamowni
przejechalem na razie 1500 km po kuracji i to co widze baaardzo mnie cieszy :-) a jedyna zmiana ( oprocz wiekszej mocy, przyspieszen i niskiego spalania ) to zmiana dzwieku w kabinie - pojawil sie taki niski buczacy przy wiekszych obrotach, to pewnie wina pustej przestrzeni po filtrze - ale da sie z tym zyc emulatory maja niestey jedna wade - nie likwiduja procesu dopalania filtra ( ktorego przeciez juz nie ma )wiec co jakis czas na trasie bedzie dymic jak diabli, do tego czyms bedziesz musial zalac zbiornik z EOLYS-em, chocby dieslem, bo znowu beda wchdzic alarmy aha, jeszcze jedno, po ktoryms z kolei alarmie filtra ta cholerna czerwona lampka awarii nie chciala zgasnac i nie szlo skasowac alarmu nawet z kompa - pomoglo chwilowe odpiecie wtyczki na czujniku roznicowym cisnienia filtra dpf ( nad filtrem paliwa ) pozdrawiam
__________________
może Ford ****o wort ale jedzie się jak Lord ! Ostatnio edytowane przez easypaul ; 05-02-2010 o 19:05 |
25-11-2009, 17:12 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Poznań
Model: Focus C-Max
Silnik: 2.0 TDCI 136 hp
Rocznik: 2005
Postów: 43
|
Odp: DPF ostateczne rozwiazanie
Uwaga na przybywający olej silnikowy. Przy zatkanym filtrze komp podaje zwiekszoną dawkę paliwa. Niedopalony diesel rozcienczza olej i dlatedo jest go wiecej. Znane są przypadki zatarcia turbiny i silnika przez taki rozcienczony olej.
|
25-11-2009, 18:27 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-09-2009
Skąd: opolskie
Model: c-max
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 33
|
Odp: DPF ostateczne rozwiazanie
Dzięki za cenne rady. Z tego co wiem Vtech robił 1 lub 2 modyfikacje na tym silniku związane z usuwaniem DPF-rozmawiałem z Vtech Kraków i sami przyznali, że to trochę mało żeby stwierdzić że przeróbka będzie 100% pewna i żadne "czeki" wyskakiwać nie będą. Dlatego będę wdzięczny za więcej opini osób, które już zwalczyły problem DPF i mają wyrobione na ten temat zdanie.
|
25-11-2009, 18:42 | #9 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
|
Odp: DPF ostateczne rozwiazanie
Ja wprawdzie nie mam w ogóle filtra DPF, ale jeżdżąc do pracy dokładnie 4km. i z powrotem pali mi obecnie w/g komputera ponad 9l/100km.
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia |
25-11-2009, 20:19 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-09-2008
Skąd: MYSZKÓW
Model: C-MAX
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 83
|
Odp: DPF ostateczne rozwiazanie
A mój pali 12 L /100 km a do pracy mam 2 km. Więc nic dziwnego. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|