|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-12-2019, 14:59 | #1 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
|
Znikająca Usterka silnika - sprawdź instrukcję
Miałem mały problemik z Edwardem - oto moja historia perturbacji z tą pierdołą... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Podczas jazdy z prędkością powyżej 80-90km/h wyskakiwał żółty błąd: "Usterka silnika - sprawdź instrukcję", przy czym silnik nie przechodził w tryb awaryjny, nie ograniczał mocy. Usterka znikała natychmiast po zgaszeniu silnika i nie powracała aż do kolejnej jazdy, ponad 80-90km/h. Temperatura silnika, ani styl jazdy, nie wpływały na występowanie tego błędu. Pierwsze zgłoszenie w DE, przy okazji aktualizacji i adaptacji Powershifta (czasem sobie szarpnął) - niniejsza usterka została zbagatelizowana, gdyż nie zapisały się żadne błędy w pamięci... Drugie podejście w DE - nie umiejętność wywołania błędu przez ASO (ja byłem w pracy...), a że miałem zaplanowany za tydzień serwis w PL, to znowu sobie dopuścili. Trzecie podejście w PL - zgłoszenie usterki przy okazji serwisu na 30tys km. Serwis nie widział błędów w pamięci oraz nie wywołał usterki - stwierdzono, że błąd wywoływany był "zbliżającym się terminem wymiany oleju"... olej wymieniono więc jeździć i nie marudzić. Czwarte podejście w PL - wyjechałem z ASO, wpadłem na dwupasową drogę w Pile, z ograniczeniem 80... uzyskałem ok 80km/h i błąd ponownie wyskoczył. Wróciłem prosto do ASO, nie zgasiłem silnika. Zabrali Edwarda na halę pod kompa: błąd czujnika spalin, potrzebna pełna diagnostyka i nowy termin. Piąte podejście w PL - nowy termin po prawie tygodniu + darmowe auto zastępcze FF3. Dadzą znać jak coś ustalą. Wieczorem telefon - czujnik temperatury spalin do wymiany, jest w drodze z DE, wymiana za trzy dni, Edward zostaje w ASO w Pile. Po trzech dniach telefon: czujnik wymieniony, błąd dalej występuje... drugi czujnik (druga trudniej dostępna w aucie Lambda...) w drodze z DE - wymiana za trzy dni. Brak zgody z mojej strony, gdyż "ferie kartoflane" dobiegały końca i musieliśmy wrócić do DE. Po mocnych perturbacjach w ASO - bo czujnik przed dwoma godzinami już biedni, bez mojej zgody zamówili... odebrałem Edwarda i na drugi dzień rura do DE. Szóste podejście w DE - zgłoszenie praktycznie natychmiast powracającej usterki silnika i bezcelowe wymiany łatwiej dostępnej Sondy przez ASO w PL. Termin po tygodniu, auto zastępcze na prawie cztery dni, ale policzone tylko za dwa dni - 50 Euro, Edward stał u nich prawie 4 dni. Prawdziwy winowajca wymieniony - brak błędów. Taką pierdołę można było załatwić w tydzień, jeśli tylko ASO nie zbagatelizowało by sprawy i nie szło na łatwiznę, w wyniku czego miałem prawie miesiąc zawracania gitary, nerwów i trochę własnych niepotrzebnych kosztów.
__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018 Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012. |
09-12-2019, 13:53 | #2 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 09-12-2019
Model: Edge
Silnik: 230
Rocznik: 2018
Postów: 2
|
Odp: Znikająca Usterka silnika - sprawdź instrukcję
U mnie też wystąpił problem - padł czujnik temperatury spalin, też poniżej 30 000 km przebiegu, latem. U mnie jednak padł na amen na raz, wszedł w tryb awaryjny przy zjeździe z drogi ekspresowej. Na szczęście miałem po drodze do ASO. Element został wymieniony, problem zniknął.
Teraz z kolei odstawiłem Edka do ASO z innej przyczyny - ciężkie odpalanie rano.. a Edek noce spędza w garażu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. przy odpalaniu po nocy przy +8oC potrafił 4-5 sekund kręcić zanim zaskoczył. Efekty dźwiękowe jak stary ciągnik przy -25oC. Ciekawe czy nie skończy się jak u Ciebie, padniętą sondą Lambda. |