Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 09-06-2016, 12:47   #1
Lukaster
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 30-07-2013
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo mk3
Silnik: 1.8
Rocznik: 2003
Postów: 23
Domyślnie Za duże stężenie CO2, błąd zaworu EGR.

Cześć. Moje auto to Mondeo MK3 2003r. benzyna 125 KM przebieg 230 tys. Mam problem przy przeglądzie auta, ponieważ jest za duże stężenie spalin CO2. Mój Mondeo ma CO2 na poziomie 300 a diagnosta powiedział, że dopuszczalne jest 100. Niektóre stare auta mają nawet po 30. Przez to nie podbił mi przeglądu. Diagnosta na biegu jałowym dał Fordowi 3-4 tys. obrotów i poszedł czarny dym z rury. Wcześniej w ogóle tego nie widziałem. Dodam, że często na trasie włącza mi się błąd zaworu EGR. Spalanie benzyny jest na dobrym poziomie, szczególnie w trasie Zauważyłem też, że ubywa mi olej a nie ma nigdzie wycieków. Na 10 tys. km dolewam ok. 3-4 litry. Co zatem polecacie zrobić, żeby zmniejszyć to stężenie spalin?

Lukaster jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2016, 07:14   #2
miron277
ford::amateur
 
Imię: mirosław
Zarejestrowany: 24-04-2016
Skąd: kutno
Model: mk4
Silnik: 2.0 benzyna
Rocznik: 2009
Postów: 2
Domyślnie Odp: Za duże stężenie CO2, błąd zaworu EGR.

Witam. Odnośnie bledu zaworu EGR.
Proponuje wymontowac ten zawor i go wyczyscic choc roznie ludziska pisza o tym. Ja tez mialem blad w MK4 2.0 benzyna i po czyszczeniu blad juz sie nie pojawia i jest okey. Zawor byl bardzo brudny zacinal sie. Polecam w ten sposob zaczac . Stezenie Co2 sprawdze dopiero na przegladzie ktory mam we wrzesniu i zobacze tez czy jest ok.
miron277 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2016, 08:21   #3
djremo
ford::advanced
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Głogów
Model: S-Max MK2 Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 180HP
Rocznik: 2016
Postów: 482
Domyślnie Odp: Za duże stężenie CO2, błąd zaworu EGR.

Cytat:
Napisał Lukaster Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cześć. Moje auto to Mondeo MK3 2003r. benzyna 125 KM przebieg 230 tys. Mam problem przy przeglądzie auta, ponieważ jest za duże stężenie spalin CO2. Mój Mondeo ma CO2 na poziomie 300 a diagnosta powiedział, że dopuszczalne jest 100. Niektóre stare auta mają nawet po 30. Przez to nie podbił mi przeglądu. Diagnosta na biegu jałowym dał Fordowi 3-4 tys. obrotów i poszedł czarny dym z rury. Wcześniej w ogóle tego nie widziałem. Dodam, że często na trasie włącza mi się błąd zaworu EGR. Spalanie benzyny jest na dobrym poziomie, szczególnie w trasie Zauważyłem też, że ubywa mi olej a nie ma nigdzie wycieków. Na 10 tys. km dolewam ok. 3-4 litry. Co zatem polecacie zrobić, żeby zmniejszyć to stężenie spalin?
Dolewasz tyle oleju bo masz zapieczone pierścienie i olej jest spalany. Stąd też może brać się niewłaściwa wartość CO2 bo spalany olej idzie w wydech. Niestety zapieczone pierścienie są problemem w tych silnikach i jest trochę tematów o tym problemie na forum, a i sam także przerabiałem ten temat posiadając MK3.

Ostatnio edytowane przez djremo ; 10-06-2016 o 08:24
djremo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2016, 07:08   #4
Rift
ford::specialist
 
Avatar Rift
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 09-07-2015
Skąd: Warszawa
Model: Fokus C-MAX
Silnik: 1.8 Duratec / LPG - KME
Rocznik: 2004
Postów: 540
Domyślnie Odp: Za duże stężenie CO2, błąd zaworu EGR.

Cytat:
Napisał djremo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dolewasz tyle oleju bo masz zapieczone pierścienie i olej jest spalany. Stąd też może brać się niewłaściwa wartość CO2 bo spalany olej idzie w wydech. Niestety zapieczone pierścienie są problemem w tych silnikach i jest trochę tematów o tym problemie na forum, a i sam także przerabiałem ten temat posiadając MK3.
Dokładnie - niestety........mi na przeglądzie wyszło ponad 400 jak facet dał gazu na 4000 obrotów do z białego dymu stacje diagnostyczną z 10 minut wietrzył Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..

Jestem po wymianie pierścieni i uszczelniaczy zaworowych tfu tfu jest ok. a przegląd mam w lipcu.
Przy czym w moim przypadku obstawiam, że to uszczelniacze były powodem brania oleju i dymieniu - gumki były bardzo popękane i rozpadały się w rękach.
__________________
Powszechność stosowania nie jest wyrocznią słuszności.
Rift jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-06-2016, 14:04   #5
dziku999
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 14-10-2015
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 70
Domyślnie Odp: Za duże stężenie CO2, błąd zaworu EGR.

Lukaster - na jakiej stacji robiłeś przegląd? Bo widzę że jesteś też z Wrocławia, a ja tu nigdy się nie spotkałem żeby ktoś spaliny badał O_o
dziku999 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-06-2016, 14:09   #6
Lukaster
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 30-07-2013
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo mk3
Silnik: 1.8
Rocznik: 2003
Postów: 23
Domyślnie Odp: Za duże stężenie CO2, błąd zaworu EGR.

Cytat:
Napisał djremo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dolewasz tyle oleju bo masz zapieczone pierścienie i olej jest spalany. Stąd też może brać się niewłaściwa wartość CO2 bo spalany olej idzie w wydech. Niestety zapieczone pierścienie są problemem w tych silnikach i jest trochę tematów o tym problemie na forum, a i sam także przerabiałem ten temat posiadając MK3.
Dzięki za odpowiedź, czy może jest to z tym powiązane, że jak na włączonym silniku odkręcę korek oleju to jest takie jak by "buchanie" i chlapie olejem dosyć wysoko, na dodatek głos pracy silnika jest troszkę inny?

Bump:
Cytat:
Napisał dziku999 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Lukaster - na jakiej stacji robiłeś przegląd? Bo widzę że jesteś też z Wrocławia, a ja tu nigdy się nie spotkałem żeby ktoś spaliny badał O_o
Speed Car ul. Małopanewska 2 obok Kauflandu przy Legnickiej. Wszystko jest ok z autem, bo był tylko zacisk hamulcowy na jednym kole zapieczony (dotyczyło to tylko ręcznego) zregenerowałem więc ten zacisk a koleś doczepił się tych spalin i tylko przez to nie chce puścić.
Lukaster jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:10.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.