Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-03-2013, 21:38   #1
mundi89
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 31-01-2011
Skąd: Sosnowiec
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 8
Domyślnie Nie odpala i nie trzyma temperatury

Witam, nie mogę poradzić sobie z moim mondeo. Wszystko zaczęło się 15.02.2013r gdy podczas wyprzedzania na trasie auto zgasło w towarzystwie sprężynki i już nie chciało odpalić. Po odholowaniu na warsztat okazało się że się zapowietrzył, mechanik pytał się czy filtr paliwa wymieniony w odpowiedzi usłyszał że tak pod koniec stycznia u was w warsztacie. Po odpowietrzeniu nie odpalił, jednak gdy odłączyli przewody od filtra paliwa i doprowadzili do nich paliwo z bańki samochód zaskoczył i zapalił. Mechanicy postawili na pompę paliwa po wymontowaniu zawiozłem ją do serwisu Delphi i okazało się ze jest sprawna dodatkowo ją wyczyścili i wymieli uszczelki. Po powrocie i montażu pompy u mechanika w którym stało modeno żadnych zmian, jednak oni dalej upierali się że pompa i kazali wymienić część którą wycenili na 1400zł (jakiś zawór sterujący w pompie). Po głębszej dyskusji z nimi sami przyznali się że nie wiedzą co się zepsuło. Drugi warsztat sprawdzał (około tydzień) i też nie mógł dojść co jest z samochodem nie tak. W końcu jak im powiedziałem że zabiorę auto to powiedzieli że jakieś przewody są przegnite i trzeba wymienić. Po wymianie przewodów telefon że auto nierówno chodzi i jeszcze muszą pogrzebać. I znowu oczekiwanie i telefony do warsztatu co z samochodem. Po poniedziałkowym telefonie gdzie usłyszałem że auto dalej nie równo pracuje powiedzieli że na wtorek zrobią i mogę go odebrać. Po odbiorze moje szczęście nie trwało długo. Na drugi dzień auto z trudem odpaliło na zimnym silniku i dodatkowo przy 1800-2000 obr. szarpało podczas delikatnego dodawania pedału gazu. Więc dzwonie że jednak nie zrobili tego co mieli zrobić w odpowiedzi usłyszałem że u nich auto od 3 dni pracowało bez problemów i nie było trudności w odpalaniu co jest zaprzeczeniem wcześniejszej wypowiedzi. Trzeci mechanik najbardziej kompetentny jak dotychczas wyczaił że filtr paliwa był źle wymieniony. Sprawdził przy okazji wtryski świece i kompresje które okazały się w porządku, komputer nie wykazywał żadnych błędów. Po odbiorze auto pracowało normalnie już nie szarpało i odpalało od strzała. Niestety nie na długo rano następnego dnia kolejne problemy z odpalaniem. Na dzień dzisiejszy modeno:
- ma straszny problem z odpaleniem ale tylko jak długo postoi potem już pali od strzała bez problemów
- nierówno pracuje obroty po odpaleniu na zimnym wahają się między 700-1300 na ciepłym 900-1100
- przy odpalaniu na zimnym biała chmura z wydechu
- czasami chodzi jak stary rozwalony diesel najczęściej po odpaleniu na zimnym silniku i czasem podczas jazdy na niskich obrotach
- wskaźnik temperatury podnosi się i opada jak szalony od 60 do 90 stopni
Dodam że mam modeno 2004r 2.0 130KM 230000tyś. Wtryski razem z pompą regenerowane niecały rok temu w serwisie delphi, wymieniony filtr paliwa już drugi raz w tym roku, wymieniony egr też niecały rok temu(używka po regeneracji), aku też wymienione w zeszłym roku w zimę.
Tak odpalił dziś rano jak stał 18h pod chmurką : [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
A tak po około 4-5h stania od ostatniego zgaszenia: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Już nie wiem co mam robić to auto nigdy tak nie chodziło… Mam nadzieję że znajdzie się ktoś kto napisze coś konkretniejszego.

mundi89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-03-2013, 22:06   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,995
Domyślnie Odp: Nie odpala i nie trzyma temperatury

To jakaś masakra...
Ale wydaje się, że nawarstwiło się kilka rzeczy, trzeba działać systematycznie po kolei:
Cytat:
Napisał mundi89 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wskaźnik temperatury podnosi się i opada jak szalony od 60 do 90 stopni
Wymieniłbym czujnik temperatury w głowicy, to częsta awaria, skutki bardzo... różne
Cytat:
Napisał mundi89 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Trzeci mechanik najbardziej kompetentny jak dotychczas wyczaił że filtr paliwa był źle wymieniony. ... Po odbiorze auto pracowało normalnie już nie szarpało i odpalało od strzała. Niestety nie na długo
Jeszcze raz zasiliłbym pompę z pominięciem filtra z dodatkowego baniaka - może układ zasilania jest nieszczelny i zapowietrza pompę.
Cytat:
Napisał mundi89 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wszystko zaczęło się 15.02.2013r gdy podczas wyprzedzania na trasie auto zgasło w towarzystwie sprężynki i już nie chciało odpalić.
To sugeruje czujnik położenia wału lub czujnik położenia wałka rozrządu - nie są drogie.
Cytat:
Napisał mundi89 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
przy odpalaniu na zimnym biała chmura z wydechu
Potwierdza podejrzenia co do zapowietrzenia - to m.inn. objaw zapowietrzenia.

Generalnie: trafiłeś na niekumatych ludzi - porażka całkowita... Może koledzy z twoich okolic kogoś polecą, ja jedynie służę namiarami w Warszawie plus Radom...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 27-03-2013 o 22:09
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-03-2013, 22:22   #3
wojta2010
ford::average
 
Imię: WOJTEK
Zarejestrowany: 27-11-2011
Skąd: crawley
Model: mondeo MK4
Silnik: 2.2 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 102
Domyślnie Odp: Nie odpala i nie trzyma temperatury

ciezko odpala po dluzszym postoju bo diesel cofa sie do zbiornika i uklad jest zapowietrzony i to sa tez oblawy dymienia wymien czujnik temperatury i szukaj nieszczelnosc
wojta2010 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:22.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.