Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-03-2013, 20:48   #1
RafiRypin
ford::advanced
 
Avatar RafiRypin
 
Zarejestrowany: 21-03-2013
Skąd: Rypin
Model: Mondeo Mk4 ghia
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 260
Domyślnie Uszkodzona glowica 2.0 TDCI co dalej ?

Witam, zdjalem dzis pokrywe zaworow i okazalo sie ze auto nie chodzi na wszystkie garki dlatego ze mam uszkodzona czesc glowicy ta ktora trzyma walki rozrzadu, jaka moze byc przyczyna tego ze to sie stalo? bedzie cos z tłokiem czy poprostu peklo ot tak sobie, dodam jeszcze ze dmucha z miarki oleju i zapala sie kontrolka smarowania jak sie nagrzeje, mozna wymienic tylko ta gorna czesc?


Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 26-02-2014 o 13:22
RafiRypin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2013, 20:51   #2
steell
ford::professional
 
Avatar steell
 
Imię: Andrzej Marek
Zarejestrowany: 26-12-2008
Skąd: Strzelce Opolskie
Model: Ford Fusion mk2 z USA /Mondeo mk5/
Silnik: 1,5 EB wersja SE, K&N 33-5000
Rocznik: 2014 model 2015
Postów: 1,310
Domyślnie Odp: Uszkodzona glowica 2.0 TDCI

Foty całości i zbliżenie na uszkodzenie
__________________
Mój Grzechotnik]
Biały
steell jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2013, 21:08   #3
RafiRypin
ford::advanced
 
Avatar RafiRypin
 
Zarejestrowany: 21-03-2013
Skąd: Rypin
Model: Mondeo Mk4 ghia
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 260
Domyślnie Odp: Uszkodzona glowica 2.0 TDCI

Cytat:
Napisał steell Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Foty całości i zbliżenie na uszkodzenie
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
silnik odpala i chodzi tyle ze na 2 albo 3 cylindry bo tam gdzie to pekniecie to dzwigienki nie wciskaja zaworow
RafiRypin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2013, 10:02   #4
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Uszkodzona glowica 2.0 TDCI

Czeka cię remont silnika.Przedmuchy z miarki oleju i klawiatury zaworów, niepalenie na wszystkich cylindrach , świadczą o potrzebie poważnej naprawy. Aby to zdjagnozować, konieczne jest najpierw zmierzenie cisnienia sprężania w silniku, a potem zdjęcie, sprawdzenie i naprawienie głowicy, lub o ile jest poważnie oszkodzona, np pęknięta, to kupić druga, używaną, nowa chyba droga.
A świecąca kontrolka ciśnienia oleju, świadczy o uszkodzeniu układu smarowania lub zapchany smok pompy olejowej. Tak czy inaczej rozbiórka silnika, głowica, i zdjęcie miski olejowej, może narazie bez wyjmowania silnika z ramy.

Ostatnio edytowane przez salom ; 22-03-2013 o 10:07
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2013, 10:53   #5
RafiRypin
ford::advanced
 
Avatar RafiRypin
 
Zarejestrowany: 21-03-2013
Skąd: Rypin
Model: Mondeo Mk4 ghia
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 260
Domyślnie Odp: Uszkodzona glowica 2.0 TDCI

remontowac to napewno nic nie bede bo to sie nieoplaca, zamowilem ta gorna czesc glowicy i zobacze co bedzie, jak nie bedzie chodzil to wymienie caly silnik bo za 500zl mozna kupic na allegro z gwarancja, z miarki moze dmucha dlatego ze nie chodza zawory na 1 i 2 cylindrze, kontrolka to jesli 2.0 ma tak jak 1.8 TD cisnienie z walka rozrzadu to nic dziwnego ze sie pali jak wyrwane jest mocowanie walka

Ostatnio edytowane przez RafiRypin ; 22-03-2013 o 10:56
RafiRypin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2013, 10:55   #6
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
Domyślnie Odp: Uszkodzona glowica 2.0 TDCI

Cytat:
Napisał RafiRypin Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
dodam jeszcze ze dmucha z miarki oleju i zapala sie kontrolka smarowania jak sie nagrzeje, mozna wymienic tylko ta gorna czesc?
Jeżeli uszkodzony jest tylko tzw ażur (poz. 1, czyli trójkąt), to można go samego wymienić plus uszkodzone dźwigienki (czyli samoregulatory luzu - dobry zamiennik 130-150 zł szt., sprawdź szczypcami luz na tłoczkach - ma być zero luzu). Sama głowica powinna być ok. Jest szansa, że brak ciśnienia wynika z uszkodzenia ażuru - olej ucieka na dźwigienkach. Ale może być odwrotnie - uszkodzenie ażuru i dźwigienek wynika z braku smarowania... Czy silnik był już przedtem robiony?
Przedmuchy jakieś zawsze są, pytanie czy dopuszczalne, czy grubo a duże...
Myślę, że potrzebujesz dobrego mechanika znającego te silniki. Montaż ażuru i dźwigienek to koronkowa robota dla kumatego mechanika - ażur jest bardzo, bardzo delikatny... Dokręcanie śrub mocujących ażur podaję z działu Transita (ten sam silnik).


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ażur głowicy (mocowanie wałków rozrządu) silnika 2,0 l - kolejność i momenty dokręcania śrub:

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Etap 1 - śruby 1 do 22 ............... 23 Nm
Etap 2 - śruby 23 do 25 ............. 10 Nm
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 22-03-2013 o 11:11
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2013, 11:00   #7
RafiRypin
ford::advanced
 
Avatar RafiRypin
 
Zarejestrowany: 21-03-2013
Skąd: Rypin
Model: Mondeo Mk4 ghia
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 260
Domyślnie Odp: Uszkodzona glowica 2.0 TDCI

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli uszkodzony jest tylko tzw ażur (poz. 1, czyli trójkąt), to można go wymienić plus uszkodzone dźwigienki (czyli samoregulatory luzu). Sama głowica powinna być ok. Jest szansa, że brak ciśnienia wynika z uszkodzenia ażuru - olej ucieka na dźwigienkach. Ale może być odwrotnie - uszkodzenie ażuru i dźwigienek wynika z braku smarowania...
Przedmuchy jakieś zawsze są, pytanie czy dopuszczalne, czy grubo a duże...
Myślę, że potrzebujesz dobrego mechanika znającego te silniki. Montaż ażuru i dźwigienek to koronkowa robota dla kumatego mechanika - ażur jest bardzo delikatny...


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
dzieki kolego za zainteresowanie i schemacik,
co do dzwigienek to zadna nie jest uszkodzona bo jak wyrwalo ten wałek z dzwigienkami to unioslo sie wszystko do gory tak ze one prawie zaworow nie dotykaly, a powiedz mi jaka moze byc przyczyna tego pekniecia, co do przedmuchow to powiem ze dosyc mocno "wieje" z miarki, ja to auto dopiero nabylem z ta usterka i nie wiem co bylo robione, napewno byly robione wtryski i pompa

Ostatnio edytowane przez RafiRypin ; 22-03-2013 o 11:05
RafiRypin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2013, 11:15   #8
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
Domyślnie Odp: Uszkodzona glowica 2.0 TDCI

Albo ktoś niekumaty dokręcał ażur - bardzo łatwo pęka. Albo uszkodzone dźwigienki waliły po trzonkach i wibracje przekroczyły wytrzymałość mocowania, albo był brak smarowania na wałku, przytarło się tam wszystko i wyrwało. Trudno powiedzieć - życie pokaże...
Na zdjęciu na wałku w miejscu uszkodzenia widać jakby rysy - pytanie czy powstały przed czy na skutek pęknięcia...

Cytat:
Napisał RafiRypin Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak wyrwalo ten wałek z dzwigienkami to unioslo sie wszystko do gory tak ze one prawie zaworow nie dotykaly
Może nie... Patrząc na pęknięcie - jeżeli wałek się uniósł, to wyrwało śruby z głowicy. Wtedy masz duży kłopot... Sprawdź jednak dźwigienki...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 22-03-2013 o 11:25
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2013, 11:22   #9
RafiRypin
ford::advanced
 
Avatar RafiRypin
 
Zarejestrowany: 21-03-2013
Skąd: Rypin
Model: Mondeo Mk4 ghia
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 260
Domyślnie Odp: Uszkodzona glowica 2.0 TDCI

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Albo ktoś niekumaty dokręcał ażur - bardzo łatwo pęka. Albo uszkodzone dźwigienki waliły po trzonkach i wibracje przekroczyły wytrzymałość mocowania, albo był brak smarowania na wałku, przytarło się tam wszystko i wyrwało. Trudno powiedzieć - życie pokaże...
Na zdjęciu na wałku w miejscu uszkodzenia widać jakby rysy - pytanie czy powstały przed czy na skutek pęknięcia...

Patrząc na pęknięcie - jeżeli wałek się uniósł, to wyrwało śruby z głowicy. Wtedy duży kłopot...
walek rozrzadu sie nie uniosl tylko ten walek z dzwigienkami
RafiRypin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2013, 11:33   #10
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
Domyślnie Odp: Uszkodzona glowica 2.0 TDCI

Cytat:
Napisał RafiRypin Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
walek rozrzadu sie nie uniosl tylko ten walek z dzwigienkami
To bym zdecydowanie sprawdził wszystkie dźwigienki - i to nie tylko ssące, ale i po drugiej stronie wydechowe. Zero luzu na tłoczkach. Jakaś przyczyna musiała być, że puściło mocowanie wałka dźwigienek.
Czy w tym silniku nie przeskoczył rozrząd i czy nie dostał "po mordzie"?
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 22-03-2013 o 11:35
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:48.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.