|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-03-2013, 20:48 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 21-03-2013
Skąd: Rypin
Model: Mondeo Mk4 ghia
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 260
|
Uszkodzona glowica 2.0 TDCI co dalej ?
Witam, zdjalem dzis pokrywe zaworow i okazalo sie ze auto nie chodzi na wszystkie garki dlatego ze mam uszkodzona czesc glowicy ta ktora trzyma walki rozrzadu, jaka moze byc przyczyna tego ze to sie stalo? bedzie cos z tłokiem czy poprostu peklo ot tak sobie, dodam jeszcze ze dmucha z miarki oleju i zapala sie kontrolka smarowania jak sie nagrzeje, mozna wymienic tylko ta gorna czesc?
Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 26-02-2014 o 13:22 |
21-03-2013, 20:51 | #2 |
ford::professional
Imię: Andrzej Marek
Zarejestrowany: 26-12-2008
Skąd: Strzelce Opolskie
Model: Ford Fusion mk2 z USA /Mondeo mk5/
Silnik: 1,5 EB wersja SE, K&N 33-5000
Rocznik: 2014 model 2015
Postów: 1,310
|
Odp: Uszkodzona glowica 2.0 TDCI
Foty całości i zbliżenie na uszkodzenie
|
21-03-2013, 21:08 | #3 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 21-03-2013
Skąd: Rypin
Model: Mondeo Mk4 ghia
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 260
|
Odp: Uszkodzona glowica 2.0 TDCI
Cytat:
silnik odpala i chodzi tyle ze na 2 albo 3 cylindry bo tam gdzie to pekniecie to dzwigienki nie wciskaja zaworow |
|
22-03-2013, 10:02 | #4 |
Postów: n/a
|
Odp: Uszkodzona glowica 2.0 TDCI
Czeka cię remont silnika.Przedmuchy z miarki oleju i klawiatury zaworów, niepalenie na wszystkich cylindrach , świadczą o potrzebie poważnej naprawy. Aby to zdjagnozować, konieczne jest najpierw zmierzenie cisnienia sprężania w silniku, a potem zdjęcie, sprawdzenie i naprawienie głowicy, lub o ile jest poważnie oszkodzona, np pęknięta, to kupić druga, używaną, nowa chyba droga.
A świecąca kontrolka ciśnienia oleju, świadczy o uszkodzeniu układu smarowania lub zapchany smok pompy olejowej. Tak czy inaczej rozbiórka silnika, głowica, i zdjęcie miski olejowej, może narazie bez wyjmowania silnika z ramy. Ostatnio edytowane przez salom ; 22-03-2013 o 10:07 |
22-03-2013, 10:53 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 21-03-2013
Skąd: Rypin
Model: Mondeo Mk4 ghia
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 260
|
Odp: Uszkodzona glowica 2.0 TDCI
remontowac to napewno nic nie bede bo to sie nieoplaca, zamowilem ta gorna czesc glowicy i zobacze co bedzie, jak nie bedzie chodzil to wymienie caly silnik bo za 500zl mozna kupic na allegro z gwarancja, z miarki moze dmucha dlatego ze nie chodza zawory na 1 i 2 cylindrze, kontrolka to jesli 2.0 ma tak jak 1.8 TD cisnienie z walka rozrzadu to nic dziwnego ze sie pali jak wyrwane jest mocowanie walka
Ostatnio edytowane przez RafiRypin ; 22-03-2013 o 10:56 |
22-03-2013, 10:55 | #6 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
|
Odp: Uszkodzona glowica 2.0 TDCI
Cytat:
Przedmuchy jakieś zawsze są, pytanie czy dopuszczalne, czy grubo a duże... Myślę, że potrzebujesz dobrego mechanika znającego te silniki. Montaż ażuru i dźwigienek to koronkowa robota dla kumatego mechanika - ażur jest bardzo, bardzo delikatny... Dokręcanie śrub mocujących ażur podaję z działu Transita (ten sam silnik). Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ażur głowicy (mocowanie wałków rozrządu) silnika 2,0 l - kolejność i momenty dokręcania śrub: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Etap 1 - śruby 1 do 22 ............... 23 Nm Etap 2 - śruby 23 do 25 ............. 10 Nm
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 22-03-2013 o 11:11 |
|
22-03-2013, 11:00 | #7 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 21-03-2013
Skąd: Rypin
Model: Mondeo Mk4 ghia
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 260
|
Odp: Uszkodzona glowica 2.0 TDCI
Cytat:
co do dzwigienek to zadna nie jest uszkodzona bo jak wyrwalo ten wałek z dzwigienkami to unioslo sie wszystko do gory tak ze one prawie zaworow nie dotykaly, a powiedz mi jaka moze byc przyczyna tego pekniecia, co do przedmuchow to powiem ze dosyc mocno "wieje" z miarki, ja to auto dopiero nabylem z ta usterka i nie wiem co bylo robione, napewno byly robione wtryski i pompa Ostatnio edytowane przez RafiRypin ; 22-03-2013 o 11:05 |
|
22-03-2013, 11:15 | #8 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
|
Odp: Uszkodzona glowica 2.0 TDCI
Albo ktoś niekumaty dokręcał ażur - bardzo łatwo pęka. Albo uszkodzone dźwigienki waliły po trzonkach i wibracje przekroczyły wytrzymałość mocowania, albo był brak smarowania na wałku, przytarło się tam wszystko i wyrwało. Trudno powiedzieć - życie pokaże...
Na zdjęciu na wałku w miejscu uszkodzenia widać jakby rysy - pytanie czy powstały przed czy na skutek pęknięcia... Cytat:
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 22-03-2013 o 11:25 |
|
22-03-2013, 11:22 | #9 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 21-03-2013
Skąd: Rypin
Model: Mondeo Mk4 ghia
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 260
|
Odp: Uszkodzona glowica 2.0 TDCI
Cytat:
|
|
22-03-2013, 11:33 | #10 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
|
Odp: Uszkodzona glowica 2.0 TDCI
Cytat:
Czy w tym silniku nie przeskoczył rozrząd i czy nie dostał "po mordzie"?
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 22-03-2013 o 11:35 |
|
|
|
|