Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-07-2012, 20:11   #1
MIC26
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 05-06-2010
Skąd: W-wa
Model: Mondeo kombi
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 5
Domyślnie Nierówno pracuje, szarpie, przerywa przy zmianie biegu i jednostajnej jeździe.

Witam, posiadam Mondeo MK3 2.0 TDCI 2006. Objawy: czy zimny czy ciepły silnik szarpie przy utrzymywaniu jednostajnej prędkości, przy zmianie biegu i przy odpuszczeniu i ponownym dodaniu gazu. Na desce nie zapala się kontrolka (check engine). Jeździć się nie da bo szkoda auta. W necie znalazłem informacje, że pomoże odpięcie zaworu EGR, faktycznie odpięcie 5-pinowej wtyczki pomogło, objawy ustąpiły. Wizyta u mechanika ( nie mogłem się z nim dogadać) podpięcie pod komputer i diagnoza "uszkodzony EGR" koszt 1500zł i nie dają gwarancji że to pomoże. Zrezygnowany i przerażony postanowiłem kupić "ZAWÓR CZUJNIK PODCIŚNIENIA EGR NA 5 PINÓW" nr fabryczny: 1541398 cena 89zł. Po 10 minutach roboty okazało się, że wymiana pomogła, auto śmiga jak dawniej.

Poniżej podaje wartości rezystancji nowego czujnika:

Tak wygląda EGR

EGR.jpg

To wtyczka z opisem pinów:

Gniazdo.jpg

Rezystancje między pinami:

6 a 4 = 2,7k
6 a 2 = 1,4k
4 a 2 = 1,6k

Przy wciśniętym czujniku (śrubokrętem):

Bez nazwy-1.jpg

Rezystancje powinny się zmienić na:

6 a 4 = 1,5k
6 a 2 = 2,7k
4 a 2 = 1,6k

Może komuś pomoże. Powodzenia.

Ps: piny 1(-) i 5(+) to zasilanie silniczka EGR-a, rezystancja silniczka u mnie wynosi ok 36 Om. A wartość napięcia sterującego mieżona na wypiętej wtyczce to 4,47V nie zależna od obrotów silnika.


Ostatnio edytowane przez MIC26 ; 22-07-2012 o 17:48 Powód: Update
MIC26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-10-2012, 19:43   #2
MistralJurata
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-01-2012
Skąd: Jurata / Trójmiasto
Model: Focus II FL
Silnik: 2,0 TDCI 136KM
Rocznik: 2008
Postów: 10
Domyślnie Odp: Nierówno pracuje, szarpie, przerywa przy zmianie biegu i jednostajnej jeździe.

Sądzicie, że coś takiego może pomóc w Focusie 2008 2,0 tdci 136 KM z DPFem?
Auto nie miało mocy,został wyczyszczony egr. Moc wróciła, ale auto szarpie przy obrotach ok. 2000 rpm.

Mistral
MistralJurata jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.