|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-07-2012, 20:11 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-06-2010
Skąd: W-wa
Model: Mondeo kombi
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 5
|
Nierówno pracuje, szarpie, przerywa przy zmianie biegu i jednostajnej jeździe.
Witam, posiadam Mondeo MK3 2.0 TDCI 2006. Objawy: czy zimny czy ciepły silnik szarpie przy utrzymywaniu jednostajnej prędkości, przy zmianie biegu i przy odpuszczeniu i ponownym dodaniu gazu. Na desce nie zapala się kontrolka (check engine). Jeździć się nie da bo szkoda auta. W necie znalazłem informacje, że pomoże odpięcie zaworu EGR, faktycznie odpięcie 5-pinowej wtyczki pomogło, objawy ustąpiły. Wizyta u mechanika ( nie mogłem się z nim dogadać) podpięcie pod komputer i diagnoza "uszkodzony EGR" koszt 1500zł i nie dają gwarancji że to pomoże. Zrezygnowany i przerażony postanowiłem kupić "ZAWÓR CZUJNIK PODCIŚNIENIA EGR NA 5 PINÓW" nr fabryczny: 1541398 cena 89zł. Po 10 minutach roboty okazało się, że wymiana pomogła, auto śmiga jak dawniej.
Poniżej podaje wartości rezystancji nowego czujnika: Tak wygląda EGR EGR.jpg To wtyczka z opisem pinów: Gniazdo.jpg Rezystancje między pinami: 6 a 4 = 2,7k 6 a 2 = 1,4k 4 a 2 = 1,6k Przy wciśniętym czujniku (śrubokrętem): Bez nazwy-1.jpg Rezystancje powinny się zmienić na: 6 a 4 = 1,5k 6 a 2 = 2,7k 4 a 2 = 1,6k Może komuś pomoże. Powodzenia. Ps: piny 1(-) i 5(+) to zasilanie silniczka EGR-a, rezystancja silniczka u mnie wynosi ok 36 Om. A wartość napięcia sterującego mieżona na wypiętej wtyczce to 4,47V nie zależna od obrotów silnika. Ostatnio edytowane przez MIC26 ; 22-07-2012 o 17:48 Powód: Update |
19-10-2012, 19:43 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-01-2012
Skąd: Jurata / Trójmiasto
Model: Focus II FL
Silnik: 2,0 TDCI 136KM
Rocznik: 2008
Postów: 10
|
Odp: Nierówno pracuje, szarpie, przerywa przy zmianie biegu i jednostajnej jeździe.
Sądzicie, że coś takiego może pomóc w Focusie 2008 2,0 tdci 136 KM z DPFem?
Auto nie miało mocy,został wyczyszczony egr. Moc wróciła, ale auto szarpie przy obrotach ok. 2000 rpm. Mistral |