|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-06-2010, 21:49 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-08-2009
Skąd: Mrągowo/Warszawa
Model: inne
Silnik: 2.5
Rocznik: 1994
Postów: 147
|
Przeczyszczenie silniczka krokowego 1.8 16V pogorszyło pracę silnika
Mam takie pytanie a raczej problem.
Tak więc mam Escorta 1.8 16V Zetec - dzisiaj po wielkich trudach wymontowałem z sąsiadem krokowca i wyczyściłem i zamontowałem z powrotem ale.... Jak odpaliłem mojego Essiego po złożeniu obroty zaczęły strasznie spadać. Teraz na biegu jałowym spadają do około 500 i mniej albo mi gaśnie całkiem. I na 1 biegu jakiś taki zamulony jest. Wcześniej tego nie było. Wcześniej po prostu nierówno czasami chodził. Ktoś mi coś pomoże? Jakieś rady, co mogło się stać? Czytałem o resecie kompa i jakiejś samoadaptacji. Tylko, że u mnie się to nie bardzo sprawdza bo przy odpaleniu Essiego potrafi zgasnąć i cała samoadaptacja na nic.... Ostatnio edytowane przez mati2021 ; 16-06-2010 o 23:05 Powód: Nie dostosowałem się do regulaminu |
16-06-2010, 22:23 | #2 |
ford::advanced
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 13-12-2008
Skąd: Widawa
Model: Escort Ghia Mk7
Silnik: 1,6 16v(LPG Sekwencja)
Rocznik: 1996
Postów: 373
|
Odp: Problem po przeczyszczeniu silniczka krokowego Escort 1.8 16V
Banalne pytanie ale czy podłączyłeś wtyczkę do krokowca ?? zdarzają się przypadki że ludzie nieraz nie podłączą wtyczki, poruszaj kablami od wtyczki krokowca może przy demontażu/montażu gdzieś któryś z nich uszkodziłeś, jeśli to nie pomoże zrób samoadaptację w taki sposób że trzymaj nogę na gazie na około 1200-1500 obr/min przez jakieś kilka minut później jedź się przejechać jadąc raz na niskich raz na wysokich obrotach i zobacz po jakis 10 minutach jazdy czy to coś da, jeśli nie to ale niestety najprawdopodobniej uszkodziłeś krokowca
|
16-06-2010, 22:25 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-08-2009
Skąd: Mrągowo/Warszawa
Model: inne
Silnik: 2.5
Rocznik: 1994
Postów: 147
|
Odp: Problem po przeczyszczeniu silniczka krokowego Escort 1.8 16V
Wtyczka jest na 100% podłączona bo sprawdzałem ją 2 razy. Lipa by była jak by był uszkodzony. A więc dzięki, jutro sprawdzę.
|
16-06-2010, 22:32 | #4 |
ford::advanced
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 13-12-2008
Skąd: Widawa
Model: Escort Ghia Mk7
Silnik: 1,6 16v(LPG Sekwencja)
Rocznik: 1996
Postów: 373
|
Odp: Problem po przeczyszczeniu silniczka krokowego Escort 1.8 16V
|
16-06-2010, 22:32 | #5 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 02-09-2006
Skąd: ok.Zielona Góra
Model: escort, saab 9-5
Silnik: 2.. 16V , 2.5T 500+ HP
Rocznik: 96
Postów: 3,395
|
Odp: Problem po przeczyszczeniu silniczka krokowego Escort 1.8 16V
|
16-06-2010, 22:38 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-08-2009
Skąd: Mrągowo/Warszawa
Model: inne
Silnik: 2.5
Rocznik: 1994
Postów: 147
|
Odp: Problem po przeczyszczeniu silniczka krokowego Escort 1.8 16V
|
16-06-2010, 22:55 | #7 |
ford::advanced
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 13-12-2008
Skąd: Widawa
Model: Escort Ghia Mk7
Silnik: 1,6 16v(LPG Sekwencja)
Rocznik: 1996
Postów: 373
|
Odp: Problem po przeczyszczeniu silniczka krokowego Escort 1.8 16V
Weź odkręć go jeszcze raz przepłucz i dobrze wysusz a uszczelkę założyłeś bo na pewno była (może podczas montażu nie założyłeś albo przez nią powietrze lewe łapie krokowiec, może jest gdzieś urwana )
Najpierw zrób samoadaptację, jak nic nie da jeszcze raz odkręć i posprawdzaj wszystko No i zmień tytuł bo może polecieć |
16-06-2010, 23:08 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-08-2009
Skąd: Mrągowo/Warszawa
Model: inne
Silnik: 2.5
Rocznik: 1994
Postów: 147
|
Odp: Problem po przeczyszczeniu silniczka krokowego Escort 1.8 16V
Temat zmieniłem a nadal jest ten co był na początku. A uszczelki u mnie w ogóle nie było. Może dlatego, że mam kolektor ssący plastikowy i nie potrzeba przy nim uszczelki? I tak się zastanawiam, że przecież nawet jeśli się nie wysuszy go to w czym może to przeszkadzać skoro i tak benzyna to wypłucze? A dojście tak jest nie najlepsze żeby jeszcze raz go wymontowywać (zwłaszcza gdy nie ma się kanału) :/
A mógłbyś mi napisać jak dokładnie powinna wyglądać samoadaptacja? Bo wszędzie piszą inaczej... A i jeszcze jedno pytanie. Bo sąsiad w celu sprawdzenia czy silniczek w ogóle działa podpinał go na ułamek sekundy pod napięcie 12V z zasilacza. Czy to mogło uszkodzić w jakiś sposób silniczek? Bo on mówił, że w ten sam sposób sprawdzał u niego mechanik jego silniczek i normalnie działał a u mnie już nie. Ostatnio edytowane przez mati2021 ; 16-06-2010 o 23:23 |
16-06-2010, 23:22 | #9 |
ford::advanced
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 13-12-2008
Skąd: Widawa
Model: Escort Ghia Mk7
Silnik: 1,6 16v(LPG Sekwencja)
Rocznik: 1996
Postów: 373
|
Odp: Problem po przeczyszczeniu silniczka krokowego Escort 1.8 16V
W moim jest więc myślałem że w twojej wersji też powinna być, po prostu wiem że czyszcząc swój krokowiec przy ściąganiu trochę się ukruszyła i założyłem nową.
Ja zawsze robiłem tak: rozstawiałem odłączony aku na noc choć piszą że wystarczy pół godzinki, następnie odpalałem essiego i czekałem 5 min potem jazda dynamiczna i spokojna żeby komputer zebrał sobie wszystko (oczywiście temperatura jaka panowała to powyżej 15 C), ty odpal potrzymaj przez np 2 minuty obroty na tych 1200 i później jedź na przejażdzkę jak wrócisz i zostawisz go na jałowych i nie będzie tych 850 albo 900 obr/min to wykręć jeszcze raz przeczyść i osusz i załóż z powrotem jak się nie poprawi to niestety ... |
16-06-2010, 23:28 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-08-2009
Skąd: Mrągowo/Warszawa
Model: inne
Silnik: 2.5
Rocznik: 1994
Postów: 147
|
Odp: Problem po przeczyszczeniu silniczka krokowego Escort 1.8 16V
Już chyba gorzej go nie mogli umiejscowić, no ale cóż zrobić.
Jeśli będzie trzeba to znowu będę kombinował jak go wymontować i zamontować znowu... A to mógł się uszkodzić podczas sprawdzania działania na zasilaczu, czy raczej nie? |
|
|
|