|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-09-2023, 17:51 | #9191 |
ford::expert
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,169
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Wszystko możliwe. Jak ford przekona szympansa, że 2.0 EcoBoost to ekonomiczny, podatny na mody i wytrzymały silnik to będzie jeszcze nadzieja. Ona umiera ostatnia, ale wątpliwe jest że szympans , da się zrobić w bambuko.
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki |
31-10-2023, 12:46 | #9192 |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Wątek chyba już umiera, ale go na chwilę jeszcze reanimuję Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
E klasa zalicza właśnie swój pierwszy serwis (20.000km zrobione w pół roku), a z tej okazji jeżdżę zastępczym GLA 200 (H247). Podzielę się moimi spostrzeżeniami co do tego auta i w ogóle paroma uwagami ogólnymi: 1) Według konfiguratora GLA 200 startuje od 196.000 zł. To jest Panowie jakaś aberracja. Nie bawię się w dodawanie wyposażenia bo szkoda mi czasu, ale pewnie 250.000 zł można osiągnąć bez problemu za A-klasę na szczudłach. To auto jest moim zdaniem niegodne tych pieniędzy. Ilość twardego plastiku jest naprawdę zadziwiająco duża, nie jest tak że jest pochowany nie wiadomo gdzie, właściwie otacza nas nawet w widocznych miejscach, nawet manetki od kierunkowskazów czy zmiany biegów są z taniego plastiku w porównaniu z E-klasą. Ba! Nawet kluczyk, mimo że kształt ma jak u mnie w E-klasie, tu jest lżejszy i z gorszego materiału. Co ciekawe z kolei spasowanie wnętrza chyba ok, bo przy przebiegu auta 40.000km jest w kabinie ok. Silnik mimo oznaczenia 200 ma pojemność niecałego półtora kartonu mleka (1,3 dokładnie), ale o dziwo nie jest najgorzej, do jazdy miejskiej się nada. Bo w trasie jest już nieciekawie, i to głównie chodzi o wyciszenie. Może jestem dopieszczony obecnie wyciszeniem E-klasy, ale generalnie w GLA jest słabawo pod tym względem, a nie jechałem szybciej jak 130km/h. Spalanie z dzisiejszego kręcenia się po mieście (w jedną stronę spore korki) to wg kompa 12l/100km. Automat działa spoko, Wikipedia twierdzi że to 7-biegowy. System nagłośnienia słaby (jest tylko standardowy). Mam wrażenie że kamera cofania słabszej jakości niż u mnie (poza faktem że u siebie mam 360°) 2) Keyless-go to must-have. Naprawdę można się do tego przyzwyczaić i nie wyobrażam sobie teraz funkcjonowania bez. W GLA jest odpalanie z przyciska ale bez Keyless-go i jest to bezsensowna proteza, bo i tak kluczyk trzeba wyciągać by otworzyć/zamknąć auto. 3) S/S bez mild hybrid to porażka. Generalnie jestem wielkim krytykiem S/S i u siebie właściwie nie używam (niezmiernie rzadko gdy silnik i olej są rozgrzane a ja wiem że będę stał długo na światłach), natomiast u mnie wybudzanie jest aksamitne, w GLA przy braku mild hybrid jest nieprzyjemne szarpnięcie (model którym jeżdżę nie ma mild hybrid, z kolei w konfiguratorze GLA 200 ma niby już mild hybrid, zmiana z tego co widzę od wiosny 2023). 4) Pozycja za kierownicą - po raz kolejny przekonuję się, że SUVy i crossovery to nie dla mnie. Irytuje mnie wręcz ta wyższa pozycja za kierownicą, mam wrażenie jazdy dostawczakiem. Nie przekonuje mnie to. 5) Bagażnik mały, no ale to w końcu tylko A klasa na szczudłach. 6) Augmented reality czyli tzw rozszerzona rzeczywistość - myślałem że to zbędny bajer, ale mi go brakuje w GLA. To chyba również skutek tego, że człowiek się szybko do dobrego przyzwyczaja, bardzo polubiłem ten obraz z kamery jak stoję pierwszy na światłach, by nie musieć robić dziwnych akrobacji głową aby mieć widok na sygnalizator w oczekiwaniu na zielone. 7) Wygląd - rzecz mocno subiektywna. Jak na crossovera/małego SUVa - źle nie jest. Choć według mnie z zasady tego typu auta są śmieszne, i "SUV" na bazie citycara czy hatchbacka to nieporozumienie. I to za taką cenę. No ale czasy mamy takie, że właśnie takie auta się sprzedają. Producentom to pasuje, bo patrząc na jakość wnętrza i oszczędność na materiałach, a cenę z segmentu wyżej, to Mercedes ma na tym modelu pewnie spoooorą marżę. Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023) |
01-11-2023, 19:43 | #9193 |
ford::average
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 04-10-2013
Skąd: Kraków
Model: RAV4 Hybrid
Silnik: 2.5
Rocznik: 2023
Postów: 151
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
To tylko potwierdza ze każda marka ma swój produkt "hit" a reszta to szajs.
Tak samo jest z telefonami - Samsung się przykłada tylko do serii Galaxy a cała reszta działa jak Nokia 3210. Widać że w motoryzacji podobne podejście. Kuzynek miał jeszcze niedawno firmową BMW X1 - to samo co piszesz - plastik fantastik. Tunel trzeszczał a auto ledwo za bramę salonu wyjechało. Wiadomo wersja trochę bieda edyszyn ale jakby ktoś zdjął znaczek BMW to bym powiedział że to TIPO.
__________________
MOMENT OF TERROR IS THE BEGINNING OF LIFE |
01-11-2023, 21:42 | #9194 | |
FCP member
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,163
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Cytat:
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
|
01-11-2023, 22:52 | #9195 | |
ford::professional
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Cytat:
Nie wiem, może jakaś bida edyszyn. We wszystkich markach masz różnice w modelach. Dlatego cennik zaczynają sie np. od 200tyś a kończy na 320tyś |
|
02-11-2023, 10:55 | #9196 | |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Cytat:
Drugie zastosowanie to takie że w newralgicznych momentach prowadzenia do celu (np jakiś skręt czy zjazd z ronda) ekran dzieli się na pół, na jednej połówce masz mapę, na drugiej obraz z kamerki z nałożonymi instrukcjami dot. jazdy, i pokazuje Ci strzałka na rzeczywistym widoku drogi gdzie masz skręcić. Z tego drugiego zastosowania korzystam raczej rzadko, mi osobiście wystarczy mapka jeśli akurat nie wiem jak jechać, ale opcja pierwsza fajnie działa i lubię ją. Taki w sumie bajer, niby zbędny ale jak już jest to całkiem fajny i ułatwia życie Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023) |
|
02-11-2023, 11:35 | #9197 | ||
FCP member
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 08-07-2014
Skąd: Warszawa
Model: Vectra B / S-Max II
Silnik: 2.2 DTI / 2.5 ale turbo nie ma
Rocznik: 2001
Postów: 281
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Cytat:
Cytat:
__________________
Zaawansowany fanatyk Opla, delegatura w Fordzie Vectra Zender Sport - sportowy lecz powolny sadzomiot |
||
02-11-2023, 12:49 | #9198 |
FCP member
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,163
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Przednia w grillu widzi aż tak do góry?Raczej ta przy lusterku (ta co czyta znaki) mogłaby łapać czerwone światło.
A jak Mercedes rozpoznaje że się stoi jako pierwszy na czerwonym świetle?
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
02-11-2023, 13:48 | #9199 |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
W Mercedesie jest kamera na (oczywiście) wewnętrznej stronie szyby czołowej na wysokości lusterka wstecznego i to ona pewnie łapie otoczenie. Ta rozszerzona rzeczywistość była przy konfigurowaniu w pakiecie z rejestratorem jazdy więc to na pewno to.
Jak on to robi że rozpoznaje że jestem pierwszy to nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć, ale rzeczywiście uruchamia to tylko i wyłącznie gdy jestem pierwszy na światłach. Czasami stanę bliżej linii, czasami dalej, ale jeśli jestem pierwszy to się uruchomi, może czujnik wykrywa że nie ma "przeszkody" przede mną? A że jest sygnalizator akurat to nie wiem czy po prostu posiłkuje się pozycją GPS i naniesionymi sygnalizatorami na mapie, czy stoi za tym coś więcej - ale podejrzewam że coś więcej może się za tym kryć, bo przy jakichś świeżych tymczasowych organizacjach ruchu, gdy nie ma jeszcze naniesionego sygnalizatora na mapach, to jednak funkcja się uruchamia (zazwyczaj) Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023) Ostatnio edytowane przez paoloWawa ; 02-11-2023 o 13:53 |
06-11-2023, 21:04 | #9200 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 20-09-2013
Skąd: Warszawa
Model: Q3 Sportback S line
Silnik: 2.0 245 KM 4x4
Rocznik: 2024
Postów: 267
|
Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta
Cześć wszystkim
Moje mondeo głównie stało, praca z domu, pandemia i znów praca z domu, ma 32 tys a w kwietniu skończy 7 lat. Zmieniło mi się w życiu i teraz będę częściej w trasy na południe jeździł. Mam pytanie, znajomy namawia mnie na Audi S5 3.0 tfsi. Nigdy takim nie jechałem ani w takim nie siedziałem. Pomijając wiadomome kwestie cenowe, czy większej mocy, to czy ktoś ma może porównanie jak w S5 jest z wyciszeniem vs viglale w benzynie? Lubię Mondeo za tą ciszę, lecieć 140 i cieszyć się komfortem ciszy a nie szumami Wiem że sam powinienem się przejechać ale auto w Kołobrzegu stoi |