Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-05-2023, 09:26   #9011
Woytas
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: BMW seria 5 , było kiedyś Mondeo MK2,MK3,MK4,MK5
Silnik: różne TDCI
Rocznik: 2023
Postów: 876
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Cytat:
Napisał Matych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie no 1,5 EB to demon -chyba spalania.Mazda 6 schodzi poniżej 8 sekund.Nasze uturbione mondeo w dieslu,drżąc niską kulturą pracy,zakręcone na ponad 200 koni niestety ledwo jest jest to zrobić.Więc ktoś kto mówi ze to nie jedzie, może z czuciem ma coś nie tak, albo ma aspiracje do sportu.Wielu takich spotykam ,jak 115 konnym blaszakiem T5 ich wyprzedzam w tych "jeżdzących" 300 konnych samochodach.Czego wy oczekujecie? Sporu o sekundę w te czy w druga jak ludzie jeżdzą jak rafa koralowa 30 na godzinę.Chyba tylko żeby sobie przedłużyć albo pochwalić się przed sąsiadem.
Chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem tu właśnie nie chodzi o tą 1s do setki , bo to 0-100 nie ma najmniejszego znaczenia , chodzi właśnie o Nm na niskich obrotach bo to nimi się jeździ na co dzień, więc jak ktoś z doładowanego auta ( obojętnie benzyna czy diesel ) przesiada się do wolnossącej mazdy .. to wrażenia będę takie a nie inne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Woytas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2023, 09:53   #9012
niko123
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-03-2008
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TI-VTC
Rocznik: 2009
Postów: 236
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Trzeba pamietac ze te silniki mazdy nie maja cholernego filtra gpf i dzieki sprezaniu 14:1 a nie jak w zwyklym bezyniaku 10:1 maja max moment przy kolo 3 tys obr i 20% wiecej momentu jak zwykly bezyniak.
Dla porownania mondeo stare 2.0 145 ps i 190 nm przy 5 tys obr a mazda 2.0 160 ps lub 186 ps i 220 nm przy 3 tys obr.
Oczywiście ze malo ale jednak to nie to samo co zwykly bezyniak bez turbo.
Dla porównania ten nowy silnik mazdy X 186 ps przy 2 tys obr ma tyle samo nm to tsi 1.5 150 ps , juz podawalem tu obu wykresy z hamowni.
__________________
Regulamin $23

Ostatnio edytowane przez niko123 ; 23-05-2023 o 10:08
niko123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2023, 09:59   #9013
grzechu913
ford::specialist
 
Avatar grzechu913
 
Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 902
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Podobno ten nowy skyactiv x spoko,ale jednak turbo swoje robi. Tak patrząc z perspektywy czasu to zwykła benzyna była ciekawa od 3.0 w górę. Teraz 1.6 mają podobne moce i Nm. Mi akurat na starcie 0-100 nie zależy ,ale jest jakimś punktem odniesienia . Bardziej w trasie 80-140 aby się fajnie zwijał. W superb L&K wyciszenie jest w miarę dobre ,czy dalekie do mondeo i Mazda 6

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
grzechu913 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2023, 10:11   #9014
niko123
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-03-2008
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TI-VTC
Rocznik: 2009
Postów: 236
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Za 3 miesiace prwmiera silnika mazdy R6 3.0 bezyny , jestem ciekaw co z tego bedzie.
Na otomoto sa mazdy 6 2,5 turbo z USA 250ps / 420 nm ale nowa taka w europie nie kupimy, ale ten niey silbik R6 3.0 bedzie w cennikach w pl kolo wakacji , ale raczej nie w mazda 6 tylko mazda cx60.
Mazda twierdzi ze ich silnik R6 3.0 bedzie palil tyle co 2,5 l bezyna R4
__________________
Regulamin $23

Ostatnio edytowane przez niko123 ; 23-05-2023 o 10:22
niko123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2023, 10:53   #9015
Woytas
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: BMW seria 5 , było kiedyś Mondeo MK2,MK3,MK4,MK5
Silnik: różne TDCI
Rocznik: 2023
Postów: 876
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Cytat:
Napisał niko123 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Trzeba pamietac ze te silniki mazdy nie maja cholernego filtra gpf i dzieki sprezaniu 14:1 a nie jak w zwyklym bezyniaku 10:1 maja max moment przy kolo 3 tys obr i 20% wiecej momentu jak zwykly bezyniak.
Dla porownania mondeo stare 2.0 145 ps i 190 nm przy 5 tys obr a mazda 2.0 160 ps lub 186 ps i 220 nm przy 3 tys obr.
Oczywiście ze malo ale jednak to nie to samo co zwykly bezyniak bez turbo.
chłopie o czym Ty piszesz ford praktycznie przestał auta z takimi silnikami sprzedawać praktycznie 10 lat temu , obecnie momentem te wolnossące silniki mazdy szczególnie 2-litrowy bije na głowę praktycznie każda 1litrowa 3-cylindrówka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a się jarasz jakimś marketingowym bełkotem gdy co drugi diesel ma prawie na biegu jałowym tyle Nm co te mazdy w szczycie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ... a co do jakości mazdy to kolega niedawno fajną recenzcję tutaj CX60 przedstawił , ciekawe czy wszystkim co to kupili wahacze wymienią na nowe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Woytas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2023, 10:56   #9016
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Cytat:
Napisał Woytas Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
chodzi właśnie o Nm na niskich obrotach bo to nimi się jeździ na co dzień
Musielibyćcie Panowie najpierw zrozumieć że 2,5 litrowy silnik wolnossący w zakresie startu i wolnych obrotów kładzie turbodoładowany- bo turbina najpierw musi załadować.Póżniej oczywiście on spuchnie ale co do poruszania się po mieście , chyba nie jeżdziliscie tymi silnikami i opowiadacie rzeczy które nie maja miejsca.Kupiłem taki silnik i dość mocno go testowałem d..nie urywa ale jest dla mnie wystarczający i porównywalny do samochodu który miałem.Dodali do niego hybrydowy wspomagacz (niestety) zobaczymy.

Ostatnio edytowane przez Matych ; 23-05-2023 o 10:58
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2023, 11:02   #9017
niko123
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-03-2008
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TI-VTC
Rocznik: 2009
Postów: 236
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Dlaczego klamiesz ze mazda to 1.0 3 cylindry jak mazda 2.0 186 ps przy 2 tys obr ma tyle samo nm co tsi 1.5 , znowu mam wykresy z hamowni dawac ? Znowu to samo ? A ten jeszcze o 3 cylindrach 1.0 - chlopie masz brak wiedzy !!!
__________________
Regulamin $23
niko123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2023, 12:00   #9018
paoloWawa
ford::specialist
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Cytat:
Napisał Woytas Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
co do jakości mazdy to kolega niedawno fajną recenzcję tutaj CX60 przedstawił , ciekawe czy wszystkim co to kupili wahacze wymienią na nowe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Najwidoczniej kolega @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] uznał że kurz po tamtej recenzji już opadł (bo od tamtego czasu dość skutecznie się ukrywał) i może już powrócić w chwale do ponownego wynoszenia Mazdy w niebiosa. Zatem może przypomnijmy dla potomnych relację jak na razie chyba jedynej osoby na forum, która tę nową super Mazdę kupiła. Ja tylko od siebie dodam, że przedstawione niżej problemy są wielokrotnie opisywane na forach niemieckich, gdzie na ten produkt skusiło się trochę więcej osób niż u nas.

Cytat:
Napisał foni Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżdżę CX-60 Plugin od listopada. Przejechałem prawie 7 tys. km więc czuję sie upoważniony do wyrażenia swojej opinii. Skupię się na wadach, aby było łatwiej zrozumieć moją konkluzję.
- auto duże na zewnątrz, w środku bez szału;
- jeśli ktoś nie ma stałego dostępu do taniego (darmowego) gniazdka, to niech sobie od razu daruje wersję Plugin; Spalanie w jeździe typowo miejskiej, w okresie zimowym, bez doładowywania z gniazdka, oscyluje między 10 a 14 litrów. Na autostradzie można zmieścić się w 10 litrach, ale wyłącznie podczas jazdy zgodnej z przepisami.
- w moim (i wszystkich pierwszych) egzemplarzu wydarzył się fuck'up na fabryce i zostały zamontowane złe elementy zawieszenia. Auto jest w CH twarde i skaczące na nierównościach. Czekam od miesiąca na wymianę amortyzatorów i stabilizatorów (i chyba jeszcze jakiś gum). Wymiana w ramach akcji serwisowej, ale wyłącznie po zgłoszeniu użytkownika. Mazda nie planuje tego naprawić we wszystkich autach źle wyprodukowanych.
- po ok. 2 tys. km zacząłem odczuwać wibracje budy i związany z nimi hałas od prędkości mniej więcej 45km/h. Poziom hałasu mniej więcej taki, jakby się otworzyło tylne okno i huczało w kabinie. Dramat. Diagnoza po kilku wizytach w serwisie: do wymiany wał napędowy. Czekam również od miesiąca na części.
- hałas w kabinie podczas jazd drogami ekspresowymi i autostradami kompletnie wyklucza to auto z segmentu premium. O w ruchu miejskim i podmiejskim jest całkiem zacnie, to powyżej 110km/h robi się dramatycznie źle. Dla zobrazowania.... jazda 125km/h powoduje brak możliwości rozmowy z pasażerami z tyłu, bo nie słyszą tego co się mówi z przodu.
- silnik 2,5 wolnossący wyje przy przyśpieszaniu. Owszem jakoś to jedzie (w końcu ma niecałe 6 sek do setki) ale przyśpieszenie odbywa się w takim hałasie, że nie ma mowy aby pasażer sobie pospał podczas podróży.
- skrzynia - pomimo aktualizacji softu i zauważalnej poprawie - nadal poszarpuje. Na szczęście nie zastanawia sie na którym biegu ma jechać, ale zmiana z 1 na 2 lub 2 na 3 czasami odbywa się w sposób, który pamiętam z durashifta w MDO mk4 (a i tak tam było gładziej).
- silnik elektryczny słychać w kabinie. Nie mam pojęcia dlaczego, bo w trybie EV powinno przecież być super cicho. Nie jest.
- fotele przeciętnej wygody. Nie ma tragedii ale czuję ich nacisk na podudzie prawej nogi.
- nie odważyłem się póki co pojechać szybciej jak 180km/h. Zarówno ze względu na hałas (tu już ciężko o rozmowę w kabinie), jak i stabilność prowadzenia. Może być, że ten drugi aspekt jest wynikiem niewłaściwego zawieszenia. Czekam.
- w zimie po wejściu ze spaceru po śniegu (czyli rozgrzane ciała i ciut mokre buty) wilgoć osadzała się na tylnych oknach tak, że syn ostatecznie zgarniał ją chusteczką aby cokolwiek widzieć.
- jest coś nie halo z nawiewami w słupku A. Po mieście i na krótkich odcinkach nie ma problemu, ale w trasie (gdzieś po 30-40 minutach) zaczyna wiać z nich na kolana i uda. Problem odczuwam zarówno ja, jak i pasażer. Zamiast ciepłego powietrza wieje zimne. Można ratować się podnoszeniem temperatury, ale kończy się to ugrzaniem pasażerów z tyłu.
- stuka mi klapa bagażnika. Problem zgłoszony w serwisie. Ponoć wymagane było dokręcenie podkładki. Pomogło na chwilę. Obecnie co większa nierówność, to słyszę jak pracuje klapa na zamku.
- praktycznie wszyscy narzekają na odgłos zamykania drzwi. Mazda przyjmuje tę uwagę i ma akcję serwisową polegającą na wygłuszeniu drzwi. Niestety wygłuszają tylko tak, aby nie brzmiały blaszanie przy zamykaniu. Nie ma to wpływu na hałas podczas jazdy.
- po 4 miesiącach nadal nie mogę się przyzwyczaić że nie mam czujników systemu bezkluczykowego dostępu w tylnych drzwiach. Strasznie to irytuje.
- WSZYSTKIE systemy bezpieczeństwa są przewrażliwione. Auto odp...la mi takie numery na drodze i podczas manewrów na parkingu, że już kilka razy wypowiedziałem przekleństwa, o istnieniu których nie miałem pojęcia. Aktywny tempomat, system utrzymywania pasa, system ochrony przed kolizjami w ruchu, przed kolizjami na parkingu przy cofaniu.... wszystko wymaga poprawek w sofcie.
Pewnie jeszcze mógłbym się do czegoś doczepić ale nie mam ochoty wzbudzać w sobie więcej negatywnych emocji. Konkluzja: nie polecam. Na pewno nie wersji Plugin i nie z pierwszego okresu produkcji. O dieslu słyszałem dużo dobrego, ale poza napędem poprawki wymaga w mojej ocenie jeszcze kilka kwestii. Wierzę w Mazdę że da radę, ale na ten moment żegnam się z autem na koniec kwietnia i nie żałuję....



Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023)
paoloWawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2023, 12:15   #9019
Hansolo
ford::expert
 
Avatar Hansolo
 
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,169
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Prawdopodobnie fanatyczne zachwalanie Mazdy na forum Forda , jest przepustką do przeskoczenia z działu konserwacji powierzchni płaskich do recepcji w salonie Mazdy. Niczym innym fanatyzmu wytłumaczyć się nie da. Kiedyś to było śmieszne, ale teraz to już żałosne .
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki
Hansolo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-05-2023, 12:17   #9020
Woytas
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: BMW seria 5 , było kiedyś Mondeo MK2,MK3,MK4,MK5
Silnik: różne TDCI
Rocznik: 2023
Postów: 876
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Cytat:
Napisał niko123 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dlaczego klamiesz ze mazda to 1.0 3 cylindry
uspokój się i zacznij czytać ze zrozumieniem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Bump:
Cytat:
Napisał Matych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Musielibyćcie Panowie najpierw zrozumieć że 2,5 litrowy silnik wolnossący w zakresie startu i wolnych obrotów kładzie turbodoładowany- bo turbina najpierw musi załadować..
tak to były kiedyś fantastyczne silniki , sam byłem ogromnym fanem wolnossącego 2.5 R5 z Volvo ... tylko obecnie taką samą elastyczność na 5-6 biegu ma każdy 3-cylindrowy twór z turbo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. , Nm i przebiegu momentu , żadne czary i zaklęcia nie zmienią to jest czysta fizyka
Woytas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:16.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.