|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-12-2021, 12:46 | #1 |
ford::beginner
Imię: Orem
Zarejestrowany: 11-12-2018
Skąd: LUBLIN
Model: Transit
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 1999
Postów: 15
|
SWAP 2.0 DOHC 8V na 2.3 16V
Panowie, poczytałem co nieco niniejsze forum i przejrzałem kilka wątków ciekawych swapów jednak nie znalazłem kilku konkretów w zakresie takiej wymiany jak tytułowa.
1. Czy każdy 16 zaworowy silnik 2.3 z Galaxy (innego Forda?) będzie pasował bez jakichś flansz itp. do skrzyni z Transita 2.0 DOHC ? Jeśli nie każdy to z jakich modeli najlepiej szukać ? 2. Sterowanie silnikiem - czytałem, że ktoś po takim swapie zostawił "komputer" z 2.0, ale czy aby to jest dobre rozwiązanie? 3. Łapy silnika - czy będą pasowały czy trzeba rzeźbić? |
24-12-2021, 15:00 | #2 |
ford::beginner
Imię: Orem
Zarejestrowany: 11-12-2018
Skąd: LUBLIN
Model: Transit
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 1999
Postów: 15
|
Odp: SWAP 2.0 DOHC 8V na 2.3 16V
Ktoś? Coś?
Nikt nie przerabiał tego tematu w Transicie? |
25-12-2021, 16:53 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Odp: SWAP 2.0 DOHC 8V na 2.3 16V
Nie oczekuj na pomoc tu, to forum jest dość specyficzne i raczej składa się z lamentujących januszy, że im VP30 zdycha powolną śmiercią Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dół jest jak w Scorpio 1994-1998, Galaxy nie (inna miska i jeszcze parę niespodzianek). Flansza jest (nawet standardowo w 8V) i ona zostaje. Łapy na 99.(9)% będą pasować z Transita 2.0 DOHC. Dlatego najlepiej Scorpio wieloryba dorwać (oby bez immo). Wtedy tylko wtyczke wiązki przerabiasz i idzie to posadzić po ludzku. Silnik Transit MK6/MK7 2.3 DOHC to wiekszy probllem bo to... MAZDA.
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
27-12-2021, 20:39 | #4 |
ford::beginner
Imię: Orem
Zarejestrowany: 11-12-2018
Skąd: LUBLIN
Model: Transit
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 1999
Postów: 15
|
Odp: SWAP 2.0 DOHC 8V na 2.3 16V
Dziękuję Ci serdecznie za cenne podpowiedzi kolego
|
28-12-2021, 23:43 | #5 |
ford::beginner
Imię: Orem
Zarejestrowany: 11-12-2018
Skąd: LUBLIN
Model: Transit
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 1999
Postów: 15
|
Odp: SWAP 2.0 DOHC 8V na 2.3 16V
Po lekturze tego wątku: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
wyleczyłem się z pomysłu tego swapa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez Orem ; 29-12-2021 o 00:00 |
29-12-2021, 17:18 | #6 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: SWAP 2.0 DOHC 8V na 2.3 16V
Kilka ładnych lat temu (może kilkanaście...) jeden z kolegów upchał silnik ze Scorpio w Transicie i chwalił się tym na Forum, nawet zdjęcia załączył. Co prawda wyglądało to jakby osprzęt i wiązkę upychał kolanem w komorze silnika, ale to jeździło. Nie pamiętam nawet, czy to był Mk4/5 czy późniejszy Transit...
Nie udało mi się odszukać tego wątku. Znalazłem ten, sprzed dziewięciu lat [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 29-12-2021 o 17:28 |
29-12-2021, 21:48 | #7 |
ford::advanced
Imię: Darek
Zarejestrowany: 16-01-2015
Skąd: Wrocław
Model: Transit T260, T300, Galaxy
Silnik: 2.0 TDCI, 2.3 lpg, 2.3 lpg
Rocznik: 2005, 2006, 2001
Postów: 245
|
Odp: SWAP 2.0 DOHC 8V na 2.3 16V
Hej.
jestem obecnym posiadaczem Transita, którego robił Alopan/Karabus. To była przeróbka 2.5 TD na 2.3 Pb. Silnik pochodził ze skorpio. Początkowo nawet ze skrzynią na hydraulicznym sprzęgle. Należy oddać cześć twórcom, którzy w ogóle tego dokonali jednak jakość pozostawia wiele do życzenia. Dalej używam tego Transita lecz codziennie rano wyglądam przez okno i sprawdzam czy nie jest spalony doszczętnie. Instalacja elektryczna grozi samozapłonem z powodu sławetnych wiązek ze skorpio z tych roczników i jakością przeróbki. Nie wspomnę już o zniszczeniu przy okazji tej przeróbki instalacji elektrycznej drugiego akumulatora obsługującego cześć pasażerską Euroline. Generalnie podsumowując uważam, że przeróbka auta dostawczego z 2.0 na 2.3 jest bez sensu. Zysk na Nm i Km w dostawczaku będzie słabo odczuwalna. Lepiej zadbać o oryginalne 2.0 typu łańcuch, slizgi, sławetny zaworek pompy oleju itp. Wyższość PB nad ON zimą nieoceniona i oszczędności na LPG lepsze od ON jednak. A tak na marginesie poszukuję budy DOHC przeszkolonej krótkiej niskiej do reanimacji mojego Euroline... |
02-01-2022, 01:04 | #8 |
ford::beginner
Imię: Orem
Zarejestrowany: 11-12-2018
Skąd: LUBLIN
Model: Transit
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 1999
Postów: 15
|
Odp: SWAP 2.0 DOHC 8V na 2.3 16V
Dziękuję Wam za cenne podpowiedzi. Muszę w takim razie popracować na wystrojeniem obecnego 2.0.
Mam kontener i windę w nim (oryginalna zabudowa aluminiowa) Poszukam jakichś postów o wkręcaniu się na obroty a stosunkowo słabej mocy. Rozumiem ze to Transit, ze to benzyna i kontener oraz tylko 2 litry ale mimo wszystko za bardzo muszę go "pałować" na b. wysokich obrotach zeby to osiągnęło te 60-80 km/h.... Ostatnio edytowane przez Orem ; 02-01-2022 o 01:10 |
02-01-2022, 08:47 | #9 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: SWAP 2.0 DOHC 8V na 2.3 16V
Jest mnóstwo w sieci informacji o silnikach Pinto, także konkretnie o takim jak ty masz - jak je tuningować, są dostępne części. To chyba najlepsza (bo najmniej kłopotliwa) droga do zwiększenia mocy tego silnika, przy czym nie musisz od razu z niego robić Coswortha 200 HP. Myślę tu zwłaszcza o wałkach rozrządu, dolocie itd., itd. Trzeba by to Pinto jakoś ogarnąć - ja nie znam tych silników.
Niedogodność - trzeba znać angielski i ściągać części z GB lub D. Pierwszy lepszy przykład z brzegu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Jest sporo mowy o tych silnikach na zagranicznych fordowskich forach. Zajrzyj na brytyjskie forum Transita [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] tam jest mnóstwo informacji o silnikach Pinto w Transitach. Angole są chyba największymi zapaleńcami jeżeli chodzi o dłubanie w silnikach Transitów... Spróbuj zapytać o twój silnik na polskim forum [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] tam jest sporo rozsądnych ludzi znających fordowskie silniki.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 02-01-2022 o 09:02 |
02-01-2022, 09:31 | #10 |
ford::beginner
Imię: Orem
Zarejestrowany: 11-12-2018
Skąd: LUBLIN
Model: Transit
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 1999
Postów: 15
|
Odp: SWAP 2.0 DOHC 8V na 2.3 16V
Prawdę mówiąc te Pinto nic mi nie mówi choć przefrunęło parę razy kiedy czytałem inne wątki tutaj.
Dzięki wojtekjanusz, skorzystam z kolejnej podpowiedzi i poczytam. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na razie zanotowałem sobie żeby sprawdzić przepustnicę, przepływomierz, szczelność dolotu, wtyk sondy, czujnik temp. silnika, ale nie rozwijam się o tym szerzej bo odjedziemy od tematu wątku. Dzięki raz jeszcze. |