|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-03-2021, 18:25 | #21 |
ford::professional
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,527
|
Odp: Płyn chłodniczy*znika,wraca*
powtarzam - nie kupuje się używanych 1,6 eb - po prostu.
później tylko forum się rozrasta od tych samych tematów o tym samym feralnym motorze... no i dlatego Ford szybciutko z tego silnika zrezygnował, bo wiedzieli że zrobili badziew, a ****oburza się rozlała i akcje serwisowe. I pojawił się 1,5 eb - i takiego, po lifcie, szukać <3 |
19-03-2021, 21:07 | #22 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
|
Odp: Płyn chłodniczy*znika,wraca*
ale jak się poklepuje bo bierze płyn chłodniczy a mechaników się nie słucha no to...
To już inna kwestia. Kupiłem ten samochodów ze świadomością pewnych dolegliwości i mankamentów tego silnika. Pierwszym właścicielem był mój znajomy plus bardzo dobry stan, niski przebieg 65 tys km i wersja Titanium skłoniły mnie do zakupu. Powtórzę, ze świadomością silnika specjalnej troski i fuszerki jaki zrobił Ford z układem chłodzenia. |
20-03-2021, 07:31 | #23 |
ford::professional
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,527
|
Odp: Płyn chłodniczy*znika,wraca*
Widzisz, Ty byłeś świadowy. A 99% rodaków nie jest. I potem zobacz na forum - co 3 temat o tym konkretnym silniku i o tym konkretnym problemie - przemilczę że nikt nie potrafi / nie chce mu się szukać wyszukiwajki i po raz tysięczny pierwszy zakładają te same tematy....
|
20-03-2021, 10:18 | #24 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 05-12-2013
Model: Focus
Silnik: 1.6 EB 150 KM
Rocznik: 2014
Postów: 469
|
Odp: Płyn chłodniczy*znika,wraca*
99% to jest tematów na forum z problemami. Na forach nie przeczytasz tematów o bezawaryjnych autach... żadnej marki. Bo po prostu nikt tak nie robi. Dlatego daleki byłbym od wyciągania takich wniosków na podstawie forum, wlasnie ze względu na to że daje to zaburzony obraz rzeczywistości.
|
20-03-2021, 11:11 | #25 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
|
Odp: Płyn chłodniczy*znika,wraca*
Cytat:
Odkąd zamontowałem ten dodatkowy czujnik trochę odpuściłem tak częste zaglądanie pod maskę ale Forscana podpinam raz w tygodniu. Świadczy to o 2 rzeczach: 1. Że może wymagam leczenia bo takie zachowanie nie mieści się w definicji standardowego kierowcy który otwiera maskę jak dolewa płyn do spryskiwacza. I pewnie tak powinno być. 2. Że Ford stworzył silnik, który obsługiwany przez standardowego kierowcę, wyzionie/wyzionął ducha przy przebiegach 100-150 tys km nalotu (albo wcześniej) i że niby wszystko jest OK Bump: My tu gadu, gadu a autor wątku zamilkł. Jakieś wieści co z silnikiem? |
|
20-03-2021, 16:45 | #26 | |
ford::specialist
Imię: Sylwester
Zarejestrowany: 24-04-2016
Skąd: Toruń
Model: Focus
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2014 (grudzień)
Postów: 631
|
Odp: Płyn chłodniczy*znika,wraca*
Cytat:
Poza tym nie ma co demonizować, liczba zgłoszonych problemów w przypadku obu nie jest duża (raczej jednostkowa i wynikająca z przypadku lub złego traktowania), a jak poczytasz fora innych marek, to bywa znacznie gorzej. |
|
20-03-2021, 17:35 | #27 |
ford::specialist
Imię: Sylwester
Zarejestrowany: 24-04-2016
Skąd: Toruń
Model: Focus
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2014 (grudzień)
Postów: 631
|
Odp: Płyn chłodniczy*znika,wraca*
Nie wiem o co pytasz, ale mi chodziło o to, że 1.5 się różni niewiele od 1.6 i masa problemów 1.6 będzie dotyczyć 1.5. Np. w USA jest akcja serwisowa dla 1.5 EB GTDI z powodu pękających cylindrów (w zasadzie pomiędzy) - 19B37 - znów próbują załatwić softem, pewnie by ostateczna awaria wystąpiła po gwarancji:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] PS. A jeśli chodzi o odwołanie się do innych aut, to oczywiście czytam fora plus informacje o akcjach serwisowych i tak jak napisałem, uważam, że w tym przypadku Ford w żaden sposób nie jest ani gorszy, ani lepszy. I zgadzam się, że te lepsze auta to już były... Ostatnio edytowane przez sylwesterz ; 20-03-2021 o 17:38 |
20-03-2021, 19:32 | #28 | |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 08-03-2013
Model: Focus Mk3
Silnik: 1.6 150 -> 199
Rocznik: 2013
Postów: 69
|
Odp: Płyn chłodniczy*znika,wraca*
Cytat:
Może głupie pytanie ale po co podpinasz forscana raz w tygodniu, chodzi tylko o szczytanie ewentualnych błędów czy coś więcej? Też mam 1.6 EB od nowości, najechane 120 tyś. i narazie żadnych problemów z chłodzeniem silnika. spordycznie muszę dolać odrobinę płynu ale nie tak że mi litr ubywa na 100km. Czy przegrzanie silnika występuję tylko w momencie utraty płynu chłodzącego czy jest możliwa jakaś inna przyczyna? |
|
20-03-2021, 19:51 | #29 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-11-2011
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 304
|
Odp: Płyn chłodniczy*znika,wraca*
Nie wszystkie awarie komunikowane są kontrolka przed oczami kierowcy. Gdzieś czytałem ze uszkodzenie elektrozaworów w układzie chłodzenia nie są komunikowane stad podpinam, a ze Forscana mam w tel zajmuje mi to 2-3 min. Traktuje te czynność jak sprawdzenie poziomu oleju. Np odpieta nam wtyczkę od aktywnej żaluzji i żadnego błędu na desce a Forscan wywala błąd.
|
20-03-2021, 19:58 | #30 |
ford::beginner
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 12-05-2017
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 40
|
Odp: Płyn chłodniczy*znika,wraca*
Tak wszyscy tylko o tym silniku a mi z kolei rozleciał się fabrycznie wadliwy docisk sprzęgła i jeszcze ubił skrzynię.
Dlatego tym bardziej miło wspominam 8-letnie użytkowanie astry g. Jak by się dało to bym se chętnie nową z salonu wziął... Dzisiejsze auta są niestety specjalnej troski. Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka |