|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-01-2019, 16:35 | #11 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-09-2013
Skąd: ldz
Model: mk3 mk4
Silnik: tdci
Rocznik: 2014
Postów: 100
|
Odp: Sprężynka, falujące obroty itd.
sprawdz ile pompuje na 3/4 biegu, zdejmij sztange i sprawdz czy sie geometria nie przycina, jesli tak to czyszczenie...
|
03-01-2019, 16:45 | #12 |
ford::amateur
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 8
|
Odp: Sprężynka, falujące obroty itd.
A więc zdjąłem osłonę i patrzyłem na dźwignie od wężyka podciśnieniowego/ciśnieniowego, jak zwał tak zwał, nie rusza się gdy dodaje gazu, tak więc podejrzewam, że przycięta jest ta geometria.
Jak to ustrojstwo wyczyścić? |
03-01-2019, 17:39 | #13 |
ford::average
Imię: Zdzich
Zarejestrowany: 23-10-2013
Skąd: Warszawa
Model: Merc 211 'Avantgarde'
Silnik: 2,6 Pb/LPG
Rocznik: 2003
Postów: 186
|
Odp: Sprężynka, falujące obroty itd.
Hmm, wiesz co, po obejrzeniu tego filmika powoli dochodzę do wniosku, że to może być nieszczelna (pęknięta) któraś rura intercoolera.
Obejrzyj dokładnie czy nie ma gdzieś zabrudzeń olejem a szczególnie na górze przy zaworze EGR. U mnie najpierw zaczęła padać (była miękka i "gąbczasta") dolna (pozioma) po prawej, więc wymieniłem profilaktycznie a dwa miesiące później miałem to, co Ty z jeszcze obfitszym dymieniem. W momencie, kiedy pękła rura przy EGRze zaczęły się cuda z utratą mocy i 'sprężynką' w każdym dowolny momencie. Razem z wymianą rury intercoolera oczyściłem łopatki turbinki, bo były uświnione nagarem i olejem, i nie pracowały w górnej fazie - tak zaraz za połową ruchu. Teraz jakby wszystko minęło (z naciskiem na JAKBY!), bo czasem na zimnym silniku potrafi skoczyć ciśnienie tak wysoko, że czujnik wysokiego wywala i witamy 'sprężynkę' Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nauczyłem się to omijać i nie cisnąć póki motor zimny, ale wiosną i tak czeka mnie regeneracja turbiny. |
03-01-2019, 22:20 | #14 |
ford::specialist
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-12-2015
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK3 kombi
Silnik: 2.0 TDCI--2.2 TDCI
Rocznik: 2004--2006
Postów: 924
|
Odp: Sprężynka, falujące obroty itd.
Geometrie czyści się w maksymalnie prosty sposób.
Należy zdemontować turbine. Rozebrać. Wyczyścić. Zamontować z powrotem. Jeśli wykonasz poprawnie to na pewno nie zaszkodzi. Jednakże w twoim przypadku skupił bym się na czym innym. Podepnij komputer. Na komputerze wybierz żadane ciśnienie paliwa i realne ciśnienie. Odpal i patrz. Prawie na pewno przy tej czkawce będziesz miał duże skoki ciśnienia. Jesli jest jak podejrzewam to winne mogą być 3 elementy. Zuzyta pompa, która nie daje właściwego ciśnienia. Duża ilość powietrza w układzie. Walniety czujnik na listwie. O ile ostatni element dość łatwo sprawdzić o tyle gorzej z resztą. Czujnik sprawdzisz komputerem. Jeśli po podpieciu na zgaszonym pokazuje abstrakcyjne wartości to na śmietnik. Powietrze trochę gorzej. O ile jest to niezgodne ze sztuką to ja osobiście jestem przeciwnikiem oryginalnych przewodów paliwowych w mondeo. Padają oringi. Najczęściej przy filtrze. Z pompą najgorzej bo w sumie powinna trafić na stół aby móc to poprawnie zdiagnozować.
__________________
Jestem głupi ale każdego dnia staram się czegoś nauczyć. |
04-01-2019, 08:21 | #15 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO MK5 KOMBI TITANIUM, FOCUS MK4 KOMBI, MONDEO MK3 KOMBI GHIA X RS
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km 1.5 ECOBLUE 2.2TDCi
Rocznik: 2017 2018 2005
Postów: 733
|
Odp: Sprężynka, falujące obroty itd.
Przecież to przedlift, tutaj zmienna geometria nie ma nic wspólnego ze sprężynką, nie mieszajcie koledze w głowie. Któryś z wtryskiwaczy się blokuje i tu cały problem. Często takie objawy daje też zacinający się zawór IMV w pompie CR. Byle jaki komputer i ogarniętego mechanika który nie patrzy na mk3 TDCi z pogardą i będzie zrobione. Na filmiku widać że silnik nierówno pracuje, odpinaj po kolei wtyczki od wtryskiwaczy, jeżeli którąś odepniesz a praca silnika się nie zmieni to znaczy że coś z tym wtryskiwaczem jest nie tak, to bardzo prosty układ CR.
|
04-01-2019, 17:17 | #16 |
ford::amateur
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 8
|
Odp: Sprężynka, falujące obroty itd.
Panowie, najprawdopodobniej sterownik silnika usiadł.
Jak ogarnę gdzieś sterownik, zamienię i zaadoptuję to dam znać :-( Chyba, że jednak to nie będzie "on" to szukamy dalej :-( |
05-01-2019, 10:18 | #17 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO MK5 KOMBI TITANIUM, FOCUS MK4 KOMBI, MONDEO MK3 KOMBI GHIA X RS
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km 1.5 ECOBLUE 2.2TDCi
Rocznik: 2017 2018 2005
Postów: 733
|
Odp: Sprężynka, falujące obroty itd.
Osobiście nigdy nie spotkałem się żeby padł sterownik w mk3 TDCi, podiagnozuj dobrze, skoro mruga sprężynka to musi być jakiś błąd.
|