|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-07-2018, 07:41 | #1 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 05-10-2016
Skąd: Łódź
Model: Focus MK3
Silnik: 1,6
Rocznik: 2014
Postów: 35
|
Czuć benzynę z wydechu.
Od jakiegoś miesiąca czuć dość mocno benzynę z wydechu (ff mk3 1,6 125KM przebieg 110 tyś). Podobną sytuację miałem na wiosnę gdy padły sondy lamba przed katalizatorem, wtedy zapach był wyczuwalny tylko na zimnym silniku. Po wymianie problem zniknął. Teraz czuć w zasadzie cały czas z różną intensywnością, na zimnym silniku bardziej. Co to może być, błędów brak, spalanie w normie.
|
25-07-2018, 07:50 | #2 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 05-03-2017
Skąd: Gliwice
Model: Ford Mustang GT 2019 EU
Silnik: 5.0L TiVCT Coyote (450KM)
Rocznik: 2019
Postów: 1,165
|
Odp: Czuć benzynę z wydechu.
Sprawdź świece i sprawdź też wskazania sond.
|
25-07-2018, 16:31 | #3 |
Jeżdże Toyotą :-)
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-07-2015
Skąd: mazowieckie
Model: FF II,5 MK2 hb + FF III,5 hb
Silnik: 1.6b sigma /1.5eb
Rocznik: 2010/2017
Postów: 541
|
Odp: Czuć benzynę z wydechu.
u mnie w FF2 1.6b zawsze na zimno czuć benzyną z wydechu dopóki nie zagrzeje się.
__________________
-- GrzegorzMX --Zauważyłem schyłek motoryzacji, gdyż coraz więcej samochodów zaczyna mi się podobać (nawet niektóre francuskie) |
25-07-2018, 18:53 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 10-04-2018
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Postów: 4
|
Odp: Czuć benzynę z wydechu.
U mnie w 2 mam tak samo jak Grzegorz. Na zimnym czuć benzynę do czasu zagrzania się.
|
26-07-2018, 08:07 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-06-2018
Skąd: Strzelce Opolskie
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Postów: 11
|
Odp: Czuć benzynę z wydechu.
I u mnie też to samo. Po rozgrzaniu jest ok.
|
26-07-2018, 08:48 | #6 |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Wrocław
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 ecoboost, 150 kM
Rocznik: 2011
Postów: 538
|
Odp: Czuć benzynę z wydechu.
Witam.
Jeżeli silnik pracuje równo, brak falowń obrotów i bezproblemu odpala : Po pierwsze sprawdzić błędy. Po drugie dokładnie wskazania wszystkich sond i ich podgrzewacz, szczelność układu wydechowego. W ciemno można powiedzieć, że za dużo tlenu w spalinach i stąd trafia do cylindrów bogata mieszanka, która nie do końca spalona trafia do kata i się tam dopala, co czujesz z exhausta. Zrób diagnostykę - Pozdrawiam Bump: U kolegów co mają tą przypadłość na zimnym silniku a wcześniej tak nie mieli, odpowiedzialny jest za to podgrzewacz sondy lambda, lub sama instalacja. Błędu DTC może nie być. Bump: Podgrzewacz musi być sprawny aby sonda pracowała wydajnie zanim rozgrzeje się katalizator. |
26-07-2018, 12:47 | #7 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 05-10-2016
Skąd: Łódź
Model: Focus MK3
Silnik: 1,6
Rocznik: 2014
Postów: 35
|
Odp: Czuć benzynę z wydechu.
Dziękuję za sugestie, będę się starał dalej diagnozować. Błędów brak tak jak pisałem. Czy podgrzewacz jest osobnym elementem czy razem zintegrowany z sondą? Sondy tak jak pisałem są nowe Boscha. Czy przy takim nie pełnym spalaniu można uwalić katalizator?
|
26-07-2018, 22:54 | #8 |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 19-05-2017
Skąd: Wrocław
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 ecoboost, 150 kM
Rocznik: 2011
Postów: 538
|
Odp: Czuć benzynę z wydechu.
Oczywiście - podgrzewacz jest zintegrowany z samą sondą. Na schemacie silnika do foki jest opis wyprowadzeń, więc łatwo można odnaleźć odpowiednie piny i zmierzyć rezystancję multimetrem, oraz czy dochodzi zasilanie do samej wtyczki. A do samej sondy najlepszy jest poczciwy oscyloskop.
Boscha masz jako oryginał, czy uniwersalna ? Często przy uniwersalnych nie trzyma parametrów i zostaje tylko drogi oryginał. Czy u Ciebie nie ma przypadkiem podwójnego katalizatora i 4 sond? To rozwiązanie było już w mk2 i prędzej czy później sprawiało kłopoty wszystkie były ze sobą ściśle powiązane, a jak któraś nie trzymała parametrów to cały układ głupiał....durnowaty wymysł forda jeden kat do jednej pary cylindrów, a drugi do drugiej pary cylindrów. Przy większych przebiegach nierównomierne zużywanie się katalizatorów powodowało rozbieganie całego układu i sondy znów wariowały...przypominało to trochę walkę z wiatrakami...zostawała wymiana drogiego ustrojstwa, tym bardziej że zintegrowane razem kolektorem wydechowym. Jeśli analizator spalin pokaże wynik mieszczący się w tolerancji dla normy Twojego auta to o kata możesz być spokojny. Notować zużycie paliwa i obserwować czy nie wzrasta. |
27-07-2018, 07:09 | #9 |
Jeżdże Toyotą :-)
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-07-2015
Skąd: mazowieckie
Model: FF II,5 MK2 hb + FF III,5 hb
Silnik: 1.6b sigma /1.5eb
Rocznik: 2010/2017
Postów: 541
|
Odp: Czuć benzynę z wydechu.
dodam, że każda grzałka po jakimś czasie i zasyfieniu sadzą może nie oddawać tyle ciepła aby podgrzać sondę.
Pamiętajcie że jej życie nie zależy od liczby kilometrów a od motogodzin pracy silnika!. w nowszych modelach jest to oprogramowane i brak grzania, przerwanie obwodu czy zwarcie (bezpiecznik!) powoduje wywalenie DTC. W starszych pewnie tylko mierzy efektywność kata i wali DTC P0488 -
__________________
-- GrzegorzMX --Zauważyłem schyłek motoryzacji, gdyż coraz więcej samochodów zaczyna mi się podobać (nawet niektóre francuskie) Ostatnio edytowane przez Grzegorz MX ; 27-07-2018 o 07:46 |
07-08-2018, 07:18 | #10 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 05-10-2016
Skąd: Łódź
Model: Focus MK3
Silnik: 1,6
Rocznik: 2014
Postów: 35
|
Odp: Czuć benzynę z wydechu.
Temat raczej został rozwiązany. Po około tygodniu jazdy wyświetlił się check - błąd P0156 - padła druga sonda za katalizatorem. Błędu nie kasowałem i o dziwo przestało śmierdzieć benzyną a samochód jakby ożył. Sondę wymieniłem, przez kilka dni po wymianie było jeszcze czuć benzynę, teraz po około 1tyś km dużo mniej.
|