|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-05-2017, 14:11 | #111 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-12-2007
Skąd: Ząbkowice Śl.
Model: KUGA Mk 2
Silnik: 1.5 ecobost
Rocznik: 2018
Postów: 117
|
Odp: wymiana linki od maski silnika
Jeżeli wymiana linki /całości z pancerzem/ to łatwa sprawa - to życzę poczucia humoru. Dzisiaj zabrałem się za robotę i powiem tak: ten kto to zaprojektował zrobił to chyba na złość. Od strony kierowcy brak dojścia do przegrody gdzie znajduje się uszczelka linki - słowem porażka. Od strony silnika trzeba zdemontować filtr powietrza, wyjąć akumulator i rozebrać obudowę i tak nie ma dojścia do przegrody. Sposobem przy użyciu linki przeciągłem nową linkę, ale co się na wkurzałem to nie powiem. Słowem porażka.
|
28-05-2017, 04:55 | #112 |
Postów: n/a
|
Odp: wymiana linki od maski silnika
Bo linkę zakładają w fabryce jak jeszcze komora jest pusta, a nie przewidzieli, że może jednak sie zerwać.
|
29-05-2017, 10:00 | #113 | |
ford::average
Zarejestrowany: 30-03-2011
Skąd: WOT
Model: S-MAX
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 171
|
Odp: wymiana linki od maski silnika
Cytat:
Namordowałem się jak cholera, a lubię dłubać przy samochodzie, co prawda na parkingu na osiedlu, średnia przyjemność Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale się da to zrobić. Powiem parę słów od siebie, może się przyda moja przygoda na wymianę linki wraz z pancerzem. Zaczynamy, mi linka totalnie zamarzła w zimę, oczywiście w momencie kiedy najbardziej potrzebowałem się dostać do akumulatora, bo padł, a był potrzebny samochód. Żeby się dostać byłem zmuszony zrobić wiertłem otwór rewizyjny pod znaczkiem w celu otwarcia maski. Przy wierceniu niestety linkę zerwałem i musiałem ją wymienić, choć przez to zamarzanie i tak się kwalifikowała do wymiany. Nauczyłem się otwierać śrubokrętem i czekałem na ciepłe dni na wymianę. Od strony kierowcy trzeba zdemontować uszczelkę od drzwi, listy progowe + odwinięcie dywanu + podłogę styropianową + odkręcenie dźwigni do otwierania maski, dodatkowo musiałem odkręcić chyba dwie spinki do trzymania wiązki, żeby tą wykładzinę filcową jak najbardziej poluźnić, o zdjęciu jej można zapomnieć, bo trzeba by dechę odkręcać. Fakt nie pomyślałem żeby wymienić samej linki, bez pancerza jak tu kolega wcześniej opisywał, tylko że jak swoją starą wytargałem to jeszcze w niej woda stała, więc w zimę znowu by zamarzła! Od strony komory silnika, zdemontowanie osłony plastikowej zakrywającej od góry zamek, przez to wiercenie byłem zmuszony zdemontować zamek, następnie lampę lewą, filtr powietrza z całą obudową, akumulator z obudową, dodatkowo odpiąć dużą wtyczkę od wiązki idącej chyba do pompy hamulcowej abs. Po odłączeniu linki od dźwigni otwierania, starałem się ją przeciągnąć w kierunku z kabiny do silnika, bo w kabinie zero dostępu, można jedynie rękę wsunąć pod wykładzinę od strony drzwi i to wszystko. Okazało się że sama pancerz cały szybko wyszedł, a linka się gdzieś blokowała, przez zakończenie linki które wchodzi w dźwignie. W końcu po siłowym wyszarpaniu linki i wielu ciepłych słowach w kierunku do samej linki i tego co to zaprojektował, okazało się że na osłonie gumowej, w ścianie grodziowej silnik/kabina była nakrętka nakręcona na ta gumę w celu lepszej szczelności, super, ale ni cholery nie wiem jak bym ją miał odkręcił, pomijając już fakt że nawet jej tam nie dostrzegłem, a tak ładnie rozerwałem gumę i miałem duży otwór do wprowadzenia pancerza, na szczęście, dzięki bogu ten filcowy dywan jak wprowadzałem od strony silnika pancerz prowadził go tam gdzie miał wyjść, minimalnie wsadzając rękę pod ten filc poprawiłem prowadzenie pancerz i po robocie. W komorze silnika trochę inaczej też poprowadziłem pancerz, co zaznaczyłem na zdjęciach, czy lepiej nie mam pojęcia, miałem troszkę za krótką linkę i trzeba było skrócić prowadzenie linki. Linkę zakupiłem hamulcową od roweru (po przeczytaniu tu porad kolegów z forum) co by mieć zakończenie w kształcie tego walca do rączki, co się okazało że oryginał ma walec o średnicy około 5mm, a rowerowy ma jakieś 7mm i skończyło się na ostrożnym rozwiercaniu mocowania w rączce do 7mm. Od strony zamku przewierciłem na wylot 2,5mm wiertłem i zakończyłem mosiężnym zaciskiem na dwie śruby wydłubanym z plastikowej osłony z „listwy zaciskowej czyli klasyczna kostka elektryczna ze złączem śrubowym” Linkę zakupiłem najdłuższą do hamulca rowerowego która miała około 2m, ale pancerz był około 1,5m, więc zakupiłem 2m pancerza (sprawy groszowe) i go skróciłem na około 1,8m. No to chyba wszystko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. załączam jeszcze fotki, może komuś się to przyda. |
|
30-05-2017, 19:25 | #114 |
ford::advanced
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 10-11-2011
Skąd: Berlin/Gorzow Wlkp (okolice)
Model: Mondeo MK4 - MK5
Silnik: 2.5 T 275KM/391Nm -2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2008- 2017
Postów: 288
|
Odp: wymiana linki od maski silnika
Witam, czyli 2m linki starczy ? zakładając ze chce wymienić tylko linke?.
Po za tym jak byś kupił linkę od przerzutek to ten walec na końcu linki by pasował idealnie.
__________________
Było 216 KM /329Nm jest 275KM/391Nm |
01-06-2017, 18:46 | #115 | |
ford::average
Zarejestrowany: 30-03-2011
Skąd: WOT
Model: S-MAX
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 171
|
Odp: wymiana linki od maski silnika
Cytat:
Tak linka od przerzutek ma mniejszy walec, tylko że potrzebny jest walec mocowany prostopadle do linki, a nie jak jest w lince od przerzutek równolegle, nic by Ci to nie dało, a nawet pogorszyło sprawę. |
|
04-07-2017, 20:40 | #116 |
ford::amateur
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 01-08-2015
Skąd: Bolesławiec
Model: S max
Silnik: 2.0 diesel
Rocznik: 2008
Postów: 6
|
wymiana linki pokrywy(maski) silnika
Witam.
Czy ma ktoś doświadczenie(ew. jest w stanie podsunąć link) w temacie wymiany linki maski silnika? chodzi o to jak zrobić to sprawnie,bez zmęczenia i nie odpinając akumulatora (linka idzie za aku i obudową filtra powietrza),oraz we wnętrzu auta jak zdjąć tapicerkę aby przeciągnąć linkę? |
12-07-2017, 08:06 | #117 |
ford::amateur
Imię: Cezary
Zarejestrowany: 21-07-2015
Skąd: Słupca
Model: S-max
Silnik: Diesel
Rocznik: 2008
Postów: 2
|
Odp: wymiana linki pokrywy(maski) silnika
Jestem po wymianie linki robiłem to w garażu zajęło jakieś 3 godzinki. Musisz zdemontować aku i obudowę, od środka zdjąc plastiki i odsunąć tapicerkę. Ja do starej linki przyczepiłem inną linkę i wyciągnąłem, potem w odwrotny sposób. Niestety trzeba się namęczyć ale efekt jest wart tego
|
12-07-2017, 15:15 | #118 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 24-04-2011
Skąd: Gdynia
Model: S MAX , FOCUS
Silnik: 2.0 TDCI 140 km , 2.0 TDCI
Rocznik: 2010 , 2011
Postów: 207
|
Odp: wymiana linki pokrywy(maski) silnika
jest w dziale fotorelacja dokładnie opisane i fotki
Bump: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=151055 |
31-01-2018, 19:28 | #119 |
ford::beginner
Imię: Mietek
Zarejestrowany: 08-09-2017
Skąd: Żmigród
Model: Bmw e61 535d
Silnik: 3.0Bi-turbo
Rocznik: 2005
Postów: 37
|
Wymiana linki maski-kilka pytań
Siema
Walczyłem dziś z wyminą linki otwierania maski (wraz z pancerzem) Wyciągłem lampę(klosz po stronie kierowcy) filtr powietrza, obudowe filtra powietrza, akumulator, podstawę akumulatora i poległem na wtyczce(głównej wtyczce przy pompie ABS) Wielka krowa-czy ktoś wie jak to rozpiąć? Od środka zdemontowałem kilka plastików ale jak zdemontować „filc” na karoserii?(siedzi pod plastikami kolło lewego kolana)
__________________
BMW E39 M 2.0PB—>BMW E61 535dAT—>Skoda octavia II 2.0TdiPD—>S-max 2.0tdci |
01-02-2018, 11:44 | #120 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 24-04-2011
Skąd: Gdynia
Model: S MAX , FOCUS
Silnik: 2.0 TDCI 140 km , 2.0 TDCI
Rocznik: 2010 , 2011
Postów: 207
|
Odp: Wymiana linki maski-kilka pytań
chyba w dziale fotorelacja jest opisane krok po kroku jak wymienić
|