|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-01-2016, 14:07 | #21 |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 02-04-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK2 FL
Silnik: TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 114
|
Wymiana tunelu środkowego
Przewertowałem nasze forum i zaprzyjaźnione jednak nie było odpowiedniego manuala.
Zaczynamy: 1. Kupujemy tunel z podłokietnikiem, w odpowiedniej wersji: a. Gniazdo zapalniczki w środku b. Gniazdo zapalniczki + USB i AUX Uwaga: Podłokietnik z wersji angielskiej nie pasuje, bo jest inaczej wyprofilowany. Podłokietnik z wersji po FL ma inny odcień niż ten przed FL. Wersja przed liftem nie ma schowka. 2. Upewnijmy się że mamy w zestawie: a. przewody zasilające do zapalniczki i/lub USB/AUX, 8M5T-15K857-BJA b. boczki prawy i lewy finis: 046B26A i 046B26B (stare nie pasują - inni na forum docinali stare, ale jak mamy mieć to zrobione porządnie, lepiej je nabyć) c. uchwyt mocujący do podłogi, finis: 1500398 - cena ASO ok 27zł - foto nr 1 d. ramkę wraz z mieszkiem zmiany biegów - jest inaczej wyprofilowana niż nasza Jak dobrze poszukamy to zestaw powinniśmy wytargać za jakieś 400pln. Niekompletnego podłokietnika nie opłaca się kupować gdyż, boczki są drogie i rzadko spotykane na allegro. To samo tyczy się ramki wokół lewarka i ręcznego. Przed montażem warto umyć całość Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. gdy elementy będą schły wy zajmiejmy się demontażem. 3. Dodatkowe potrzebne do końcowego montażu a. śruby montażowe (czarne na klucz 10) - 4szt finis: HB1 - zostawmy sobie te ze starego podłokietnika b. dodatkowa śruba mocująca górę podłokietnika z tunelem (tam gdzie jest miejsce na kubki) nr finis śruby: 56907, cena ok 5zł c. śruby mocujące bok podłokietnika z prawej i lewej strony, finis: śruby HB2 - 2szt - ok 11zł/szt 4. Demontaż - nie musimy demontować radia ani innych elementów na konsoli środkowej a. odkręcamy stary tunel: 2 śruby z tyłu znajdują się pod klapką - foto 2 i dwie z przodu pod ramką - foto 3 b. odkręcamy gałkę zmiany biegów c. demontujemy ramkę wokół ręcznego d. jak mamy wszystkie śruby okręcone wyciągamy tunel, i tu uwaga: zaciągamy ręczny a tunel wyciągamy podnosząc go od przodu do góry aby przeszedł przez ręczny - foto 4 i 5 5. Montaż zanim zaczniemy montaż należy rozebrać sobie nowy podłokietnik, czyli zdjąć ręczny z mieszkiem(2 śruby mocujące pod klapą podłokietnika - klucz imbusowy) oraz górę naszego tunelu. Wszystkie zaczepy są dobrze widoczne jak odwrócimy nowy tunel. a. przykręcamy stelaż/uchwyt mocujący do nowego podłokietnika. Mocujemy go za pomocą 2ch śrub którymi był przykręcony tył naszego starego tunelu. foto 7 b. montujemy nowy tunel, wkładając go jak na foto 6, czyli tył do góry, tak aby przeszedł ręczny. Jak już się nam to uda ręczny możemy trochę opuścić a całość ładnie wejdzie na swoje miejsce. c. Przykręcamy tunel do konsoli środkowej z przodu w okolicy schowka/gniazda zapalniczki - 2 czarne śruby klucz 10 - z naszego starego tunelu. - foto 8 d. Montujemy górę tunelu i przykręcamy go śrubą w miejscu na kubki. uwaga: zanim zamontujemy górę warto wyjąć zapalniczkę (wysuwamy ją do góry). Zamontujemy ją po założeniu góry. e. Montujemy ręczny i skręcamy go - 2 śruby f. W moim brakuje przewodu, którym mógłbym podłączyć się do kostki w tunelu aby mieć działające 2 gniazda 12V + Ew. można dorobić samemu zasilanie. g. Montujemy gałkę zmiany biegów oraz boczki lewa i prawa strona. h. skręcamy podłokietnik z tyłu po prawej i lewej stronie - śruby HB2 - 2szt czas pracy: ok 2h
__________________
Kupię Fiestę Ostatnio edytowane przez gomez.pl ; 11-01-2016 o 14:44 |
11-01-2016, 15:45 | #22 |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,383
|
Odp: Wymiana tunelu środkowego
Zazdroszczę! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I gratuluję
|
01-02-2016, 07:58 | #23 |
ford::amateur
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 12-10-2015
Skąd: Warszawa
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6 benzyna 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 2
|
Odp: Wymiana tunelu środkowego
Dziękuję za świetny instruktaż. Ostatnio wykonałem wymianę tunelu na wersję z podłokietnikiem, MK2 FL. Używka, od wersji Ghia tunel z podłokietnikiem (z pokrywą górną z zapalniczką i osłoną ręcznego z mieszkiem, mieszek dźwigni zmiany biegów z ramką, wszystkie śrubki i blacha mocująca), osłony od strony kierowcy i pasażera. Z mojej strony jedynie mogę dodać:
- ostrożnie z wszystkimi zatrzaskami, niektóre elementy nie wytrzymują demontażu (choćby z uwagi na temperatury plastiki nie są dość elastyczne); - odnośnie demontażu tunelu bez podłokietnika - trudno zdemontować wszystkie cztery zaczepy ramki od mieszka zmiany biegów ale wystarczy odpiąć dwa od strony deski rozdzielczej i jest dostęp do dwóch śrub trzymających tunel i można je odkręcić bez demontażu ramki (klucz 10 na przedłużce); aby wyjąć tunel musiałem poluzować śruby hamulca ręcznego (klucz 13) - brakuje dosłownie centymetra bo przednie "rogi " tunelu zahaczają o elementy klimy i radia (uwaga - przy zaciągniętym ręcznym cała konstrukcja ręcznego jest naciągana i trzeba pilnować aby nie zniszczyć gwintu śrub mocujących ręczny czyli docisnąć blachę mocowania ręcznego do podłoża tak aby była w osi otworów na śruby i dopiero wkręcać śruby); montaż tunelu bez problemów, jedynie chyba przeoczyłem kostkę zasilania całego tunelu która może być pod radiem (ale o tym doczytałem na innym wątku na forum po zamontowaniu); a stare gniazdo zapalniczki we wnęce pod panelem klimatyzacji zasłoniłem taką zamykaną szufladką (niestety bez mocowania zapalniczki); i uwaga na temat mieszka - wersja z podłokietnikiem ma większa ramkę, zatem w przypadku podartej ceraty (a tak było w moim przypadku ) kłopot i konieczność szukania nowego mieszka (pewnie z ramką bo ma kiepskie zaczepy a najlepiej komplet z gałką zmiany biegów (trudno zdemontować zatrzask/tuleję mocujący mieszek). I można śmigać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
01-02-2016, 08:14 | #24 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: Wymiana tunelu środkowego
Cytat:
|
|
01-02-2016, 08:44 | #25 |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 02-04-2013
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK2 FL
Silnik: TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 114
|
Odp: Wymiana tunelu środkowego
no to gratuluję Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ale jak było w opisie odkręcać ręcznego nie trzeba, wystarczy odpowiednio go zaciągnąć i w trakcie pracy spuścić
__________________
Kupię Fiestę |
01-02-2016, 08:55 | #26 |
ford::amateur
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 12-10-2015
Skąd: Warszawa
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6 benzyna 100KM
Rocznik: 2010
Postów: 2
|
Odp: Wymiana tunelu środkowego
|
09-12-2017, 19:22 | #27 |
ford::average
Imię: Darek
Zarejestrowany: 20-07-2017
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 186
|
Odp: Wymiana tunelu środkowego
Ogrzebię temat. W swoim aucie chcę pociągnąć przewody AUX/USB do podłokietnika, ale utknąłem na demontażu tunelu. Nie mogę dostać się do dwóch śrub 10 które łączą tunel z konsolą z klimatyzacją. Według instrukcji montażu podanej w tym tutorialu powinienem przed odkręceniem tych śrub zdjąć najpierw górę tunelu (analizowałem kolejność odwrotną). Widzę zaczepy przy lewarku, koło zapalniczki i jeszcze dwa przy podłokietniku. Niemniej nie chce to puścić. Chętnie dowiem się jak to zrobić od bardziej doświadczonych kolegów. Z góry dziękuję!
|
10-12-2017, 19:57 | #28 |
ford::advanced
Imię: Adam
Zarejestrowany: 30-11-2017
Skąd: Gdańsk
Model: Focus MK3
Silnik: 1,5 TDCI, 120 KM
Rocznik: 2017
Postów: 339
|
Odp: Wymiana tunelu środkowego
Podłokietnik do wersji przed liftem z wersji angielskiej pasuje, ale trzeba go przerobić (z dwóch zrobić jeden). Sam tak zrobiłem w swoim samochodzie. Jest z tym trochę zabawy. Trzeba odkleić ramkę, tą która jest wkoło dźwigni zmiany biegów i wkleić (lub skręcić na śruby albo przynitować) do tunelu angielskiego.
|
10-12-2017, 23:10 | #29 |
ford::average
Imię: Darek
Zarejestrowany: 20-07-2017
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 186
|
Odp: Wymiana tunelu środkowego
Dzięki,
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
!
Nie zamierzam wprawdzie montować tunelu od anglika, ale używam przewodów do modułu BT z takiego auta. Tunel odkręciłem ostatecznie, trzymała śruba pod wyściółką uchwytu na kubki. Potem poszło gładko. Teraz zastanawia mnie jaki uchwyt (numer) powinienem kupić, żeby zamontować złączkę przewodu USB do tunelu, tę co znajduje się zaraz obok połączenia przewodów do zapalniczki przy prawej nodze kierowcy - główna wtyczka w tunelu z której zasilane są gniazda 12V lub przetwornica 12/230V a nawet przewody AUX. |
11-12-2017, 10:55 | #30 |
ford::advanced
Imię: Adam
Zarejestrowany: 30-11-2017
Skąd: Gdańsk
Model: Focus MK3
Silnik: 1,5 TDCI, 120 KM
Rocznik: 2017
Postów: 339
|
Odp: Wymiana tunelu środkowego
Niestety nie pomogę. Ja mam zwykły tunel przed liftem bez żadnych wtyczek i bez wiązki.
|