|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-05-2015, 22:16 | #1 |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 19-05-2015
Skąd: Szczecin
Model: mondeo mk IV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2001
Postów: 9
|
dlawienie, szarpanie co zrobic?
Witam, posiadam Forda Mondeo 2001r. 2,0 benzyna+ lpg. Gaz jest z października 2013r. Ostatnio wracałem do polski i zjechałem z trasy na chwile a samochód nagle zgasł. Po odpaleniu paliła mi się kontrolka błędu silnika. Na drugi dzień zobaczyłem że samochód zaczął mi się strasznie dławić i szarpać. Pojechałem więc do mechanika i podłączyłem pod komputer który wskazał:
KOD USTERKI P0352 Cewka zapłonowa obwodu pierwotnego/ wtórnego B(2) -nieprawidłowy sygnał/ działanie -brak zapłony. Jako ze po dwóch dniach musiałem wracać do pracy musiałem szybko naprawić samochód. Zauważyłem że jeden przewód od cewki jest pęknięty więc od razu wymieniłem. Jednak dalej było to samo. Mechanik sprawdził mi wszystkie świece które były w idealnym stanie. Następnie sprawdził czy wszystkie kable dają dobre napięcie. Jeden był słabszy więc sprawdził mi cewkę. Podłączył mi starą cewkę od modelu mk2, usterka jak ręką odjął. Zniknęła. Przejechałem na niej ok 200 km po czym wróciłem na drugi dzień aby założyć nową cewkę oraz dodatkowo kable. Niestety był to moment wyjazdu w trasę. Wszystko było ok dopóki po ok 500 km jazdy problem wrócił. Nie mam pojęcia dlaczego. Po wymianie wszystko ok a później znowu to samo? Myślę że cewka znowu do wymiany ale dlaczego? Wymienię a później sytuacja się powtórzy? Na trasie jechałem ok 120 km/h. Miał może ktoś podobny problem? Czy to na pewno wina cewki? A może co innego mi ja przepala? Teraz nie wiem za co mam się wziąć, jestem za granicą a jak wiadomo nieźle tutaj kasują za naprawę a ja się nie za bardzo znam na mechanice. Proszę o pomoc. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dodam tylko że samochód nie gaśnie przy odpalaniu ale skaczą czasami obroty między 600-1100, ewentualnie zgasł mi jak wrzuciłem wtedy na trasie na luz. Ostatnio edytowane przez lukasz160 ; 20-05-2015 o 22:22 |
21-05-2015, 07:22 | #2 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,729
|
Tak niestety kończy się oszczędzanie. Cewkę najlepiej wymienić z kompletem kabli WN i świecami. Niesprawne lub zużyte kable/świece szybko zabiją nową cewkę.
Tapnięte z Szajsunga MkIV
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
21-05-2015, 08:07 | #3 | |
ford::average
Imię: Adam
Zarejestrowany: 30-03-2015
Skąd: Sieradz
Model: był mondeo mk2, jest mk3 :D
Silnik: 1.8 zetec, 2.0 duratec + Stag 4
Rocznik: 1998, 2002
Postów: 130
|
Odp: dlawienie, szarpanie co zrobic?
Cytat:
|
|
21-05-2015, 08:36 | #4 |
FCP member
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
|
Odp: dlawienie, szarpanie co zrobic?
Dodam, że spokojnie możesz kupić kable NGK + cewka Bosch (trzeba tylko dokupić dłuższe śruby). Taki zestaw mam od ponad 4 lat i nie mam problemów.
|
21-05-2015, 09:43 | #5 |
ford::beginner
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 29-09-2012
Model: Ford Cougar
Silnik: 2.5 V6 duratec
Rocznik: 1999
Postów: 12
|
Odp: dlawienie, szarpanie co zrobic?
z tymi cewkami i kablami WN to jest parodia, mam 3 zestaw u siebie za każdym razem oryginały kupowane, ostatni wymieniałem w sobotę.
przejechałem 200km i poszarpywanie wróciło.... |
21-05-2015, 10:07 | #6 | |
ford::average
Imię: Adam
Zarejestrowany: 30-03-2015
Skąd: Sieradz
Model: był mondeo mk2, jest mk3 :D
Silnik: 1.8 zetec, 2.0 duratec + Stag 4
Rocznik: 1998, 2002
Postów: 130
|
Odp: dlawienie, szarpanie co zrobic?
Cytat:
|
|
21-05-2015, 11:11 | #7 |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 19-05-2015
Skąd: Szczecin
Model: mondeo mk IV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2001
Postów: 9
|
Odp: dlawienie, szarpanie co zrobic?
Mechanik powiedział mi że świece są w bardzo dobrym stanie. Mimo to powinienem wymienić także świece? Czyli mówicie żeby kupić teraz świece, przewody Motorcrafta oraz cewkę Bosch? Moja sytuacja mogła się powtórzyć ze względu na to że nie wymieniłem tych świec?
|
21-05-2015, 11:37 | #8 | |
ford::average
Imię: Adam
Zarejestrowany: 30-03-2015
Skąd: Sieradz
Model: był mondeo mk2, jest mk3 :D
Silnik: 1.8 zetec, 2.0 duratec + Stag 4
Rocznik: 1998, 2002
Postów: 130
|
Odp: dlawienie, szarpanie co zrobic?
Cytat:
|
|
21-05-2015, 11:58 | #9 |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 19-05-2015
Skąd: Szczecin
Model: mondeo mk IV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2001
Postów: 9
|
Odp: dlawienie, szarpanie co zrobic?
Właśnie odkręciłem cewkę i sprawdzałem przewody. Niestety nie mam zbyt dużo narzędzi aby wykręcić świecę. Cewka była firmy Valeo a kable jakiejś Magnet Arell... W takim razie jak mówicie wymienię jak najszybciej świece kable i cewkę. Zobaczymy co dalejGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
21-05-2015, 12:09 | #10 |
ford::average
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 01-06-2010
Skąd: Nowy Targ
Model: mondeo st220/mondeo mk1 4x4
Silnik: 3.0v6 pb/lpg /2.0pb/lpg
Rocznik: 2003/1995
Postów: 141
|
Odp: dlawienie, szarpanie co zrobic?
Ja u siebie w 2.5 miałem też problem z szarpaniem zmieniłem świece na orginalne kable ngk i na końcu wymontowalem cewke była pęknięta w dwóch miejscach i od tamtej pory spokój cewka tez ngk i na tym zestawie juz zrobiłem ponad 2000 km i mam nadzieje ze wytrzyma długo.
|