Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-09-2013, 14:52   #621
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !

IR jest w Etis opisana jako "Infrared Reflective Windscreen" (sprawdz chocby ten VIN WF0SXXGBWSBT53314)

To co podales to najprawdopodobniej zwykla szyba zielona, bo ja nie mam IR ale mam "With Windshield Heat Shielding", ale czesc samochodow jakie widzialem ma opisane jako nie posiadajace tej opcji (moze wtedy maja tylko niebieske sciemnienie).


Ostatnio edytowane przez mkaminski100 ; 17-09-2013 o 14:57
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-09-2013, 15:05   #622
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
Domyślnie Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !

Cytat:
Napisał mkaminski100 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...To co podales to najprawdopodobniej zwykla szyba zielona, bo ja nie mam IR ale mam "With Windshield Heat Shielding", ....
To co podałem to z mojego własnego samochodu WF0EXXGCDE8D40679, zdjęcie mojej oryginalnej przedniej szyby ze znaczkami IR w kółku mogę dołożyć...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 17-09-2013 o 16:30
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-09-2013, 15:25   #623
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !

Ja tez.
Zreszta jak widzisz IR jest opisana inaczej.
zreszta to chyba niewazne. Glowne pytanie jest odpowiedziane - tylko szyba IR wymaga innego czujnika deszczu i na pewno warto ja zamontowac.

Czytales moje poprzednie pytanie odnosnie wtryskow?

Ostatnio edytowane przez mkaminski100 ; 17-09-2013 o 15:30
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-09-2013, 00:00   #624
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
Domyślnie Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !

Cytat:
Napisał mkaminski100 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...Mam nowe wtryski o wyzszej rewizji (ten sam numer, ale rewizja 5 zamiast 4) ...
Z tego co wiem (czy raczej mi się wydaje, że wiem), to koduje się właśnie rewizję wtrysków - czyli jeden parametr dla wszystkich 4 wtrysków.
Ale ja się na tym nie znam - to pytanie do Heko raczej...

A kończąc kwestię szyby - w moim C-maxie mam zdecydowanie IR a jest opisana jak podałem wcześniej. Widocznie koledzy z różnych fabryk Forda inaczej opisują szyby IR w etis...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 18-09-2013 o 00:17
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-09-2013, 10:37   #625
mkaminski100
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
Domyślnie Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !

Niektore pozycje z Etisa sa bledne a niektore niewiadomo co znacza. Przy tylu autach to nie dziwne.
Ja np mialem skorzane i grzane siedzenia w Focusie i tylko 120A alternator. Czy Ford sie pomylil czy ktos wymienil na mniejszy, nie wiem.

Dzieki za info odnosnie wtryskow.
mkaminski100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2013, 01:18   #626
kryzys
ford::average
 
Avatar kryzys
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-07-2006
Skąd: Kraków - miasto smoków i smogu
Model: VW
Silnik: Pb
Rocznik: 2017
Postów: 188
Domyślnie Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !

czy piny 4 i 5 we wtyczce elma (schemat ze strony 1) mają być razem połączone ? jak macie u siebie bo w elmie który mi właśnie przyszedł są połączone ale wolę się upewnić...
__________________
"Życie człowieka ma kolor jego wyobraźni..."

JEDŹ BEZPIECZNIE ! 1.8 TDCI - 220 km/h
kryzys jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-09-2013, 11:44   #627
mariuszbox
ford::average
 
Zarejestrowany: 28-02-2008
Model: C-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 50
Domyślnie Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !

Są połączone.
mariuszbox jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-10-2013, 12:37   #628
mayak
FCP member
 
Avatar mayak
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,158
Domyślnie Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !

jest od wczoraj ELMConfig 0.2.11 ([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ])

z ważniejszych rzeczy, to zmieniło się:
- doszła możliwość czytania/zapisu softu w modułach PCM Bosch EDC16C34 (1.6 tdci) ale tylko w obszarze kalibracji, strategia nie jest czytana, więc wydaje mi się, że nie można sklonować zawartości PCMa
- doszła możliwość czytania/zapisu vid-blocka w modułach PCM Bosch EDC16C34
- doszła możliwość czytania/zapisu kodowania wstryskiwaczy w PCM Bosch EDC16C34
- doszła możliwość czytania/zapisu softu w modułach PCM Bosch Bosch ME9.0 (2.5T 225 Ford Focus ST - tylko w obszarze kalibracji) oraz zapisu w modułach PCM Bosch ME9.0 (2.5T 200 Ford Kuga mk1)
- doszła możliwość czytania/zapisu vid-blocka w modułach PCM Bosch ME9.0
- doszła możliwość inicjalizacji moduła BCM (do aktywacji DDs w C-MAX - chodzi o 'oszukanie' PCM i BCM, że siedzą w FF2 a nie w C-MAX)
- konwersja plików PHF (IDS) na BIN (OBD)
- znacząco przyspieszona praca (3-4 razy) z adapterami opartymi na chipach STN11xx (czyli np. z ELS27 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Praca zwykłych ELM327 bez zmian

UWAGA:
przeprogrogramowywanie modułów Boscha (EDC16C34 i ME9.0) nie testowane na żywych autach, tylko na modułach PCM "na stole", więc na razie można to robić tylko jeśli ma się zapasowy sposób zapisu PCMa (czyli IDS) - póki nie zostanie to przetestowane, to ja nie podejmuję się programowania tych modułów


UWAGA 2
sprawa nie związana z nową wersją programu, ale jego dotycząca: w niektórych przypadkach (dotyczy sterowników SID202/SID206), przy aktualizacji softu PCM konieczna jest inicjalizacja immobilizera (ponowne sparowanie zegary-PCM) - do zrobienia IDSem lub innymi narzędziami do obsługi immo (czytać: tedi_k i mayak mają w razie czego taki sprzęt Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
było o tym tu:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM
mayak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-10-2013, 15:23   #629
andrzej.d
 
Postów: n/a
Smile Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !

Mam ogromną prośbę mam C-maxa 2009 titanium 2.0pb i chciałbym aktywować dds (czujniki ciśnienia kół oparte na czujnikach i pompie esp/abs)czy mogą koledzy opisać jak to włączyć tak bardziej szczegółowo.... Czy to wiąże się z przeprogramowaniem pcm ala focus ii....tzn oszukać sterownik silnika że siedzi w focusie ll zamiast w c-maxie? Program tzn. w najnowszej wersji i kabelek elm zwykły z przełącznikiem szybka wolna szyna mam od jakiegoś czasu. Rom zegarów zmieniłem bez problemów a czytałem ze wiele osób miało z tym problem... Parę bajerów w zegarach sobie po włączałem typu wyświetlanie radia na wyświetlaczu między zegarami. A pomijając jakość kabli mam takie spostrzeżenie ze jak wgrywa się soft zegarów i staje i się wiesza polecam przekręcić stacyjkę na zero wtedy soft leci do końca bez problemów. Oczywiście trzeba rozpocząć wgrywanie od nowa.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-10-2013, 09:04   #630
mayak
FCP member
 
Avatar mayak
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,158
Domyślnie Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !

Cytat:
Napisał mayak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
UWAGA 2
sprawa nie związana z nową wersją programu, ale jego dotycząca: w niektórych przypadkach (dotyczy sterowników SID202/SID206), przy aktualizacji softu PCM konieczna jest inicjalizacja immobilizera (ponowne sparowanie zegary-PCM)
i jeszcze:
"Cлетают не ключи, а привязка PCM к HEC.
Это происходит только на определенных SID206 - со старой прошивкой.
По этому поводу был TSB.
Скорее всего это связано с тем, что структура еепрома меняется начиная с какой-то версии прошивки."


czyli w SID206 ze starą wersją softu, przy wgrywaniu nowszego softu, zmienia się struktura wewnętrzna programu w PCM i wtedy następuje utrata powiązania zegary-PCM konieczna dla immobilizera.

był ponoć jakiś biuletyn techniczny (TSB) na ten temat
Rosjanie twierdzą, że problem dotyczy tych part numberów, ale ja Ci nie zagwarantuję:
7M51-12A650-AUD
7M51-12A650-AUE
7M51-12A650-AUH
7M51-12A650-BCB
7M51-12A650-BCE
Cytat:
Napisał andrzej.d Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam ogromną prośbę mam C-maxa 2009 titanium 2.0pb i chciałbym aktywować dds (czujniki ciśnienia kół oparte na czujnikach i pompie esp/abs)czy mogą koledzy opisać jak to włączyć tak bardziej szczegółowo....
Opiszę tak jak ja to rozumiem, ale nigdy tego nie robiłem, więc nie daję gwarancji (Tadeusz potwierdzasz?)
1. aktywujesz DDS w zegarach i w BCM - proste
2. odczytujesz do pliku vid-block i cały firmware w PCM
3. w vid-blocku zmieniasz rodzaj nadwozia z c-max na ff2 (np. na kombi), przy okazji, jeśli nie masz, to zaznacz sobie obecność tempomatu ('integrated ...')
4. zapisujesz cały firmaware ze zmodyfikowanym vid-block'iem do PCMa
5. w BCM->procedures robisz reset vehicle configuration data
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM
mayak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:06.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.