|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-09-2013, 14:52 | #621 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !
IR jest w Etis opisana jako "Infrared Reflective Windscreen" (sprawdz chocby ten VIN WF0SXXGBWSBT53314)
To co podales to najprawdopodobniej zwykla szyba zielona, bo ja nie mam IR ale mam "With Windshield Heat Shielding", ale czesc samochodow jakie widzialem ma opisane jako nie posiadajace tej opcji (moze wtedy maja tylko niebieske sciemnienie). Ostatnio edytowane przez mkaminski100 ; 17-09-2013 o 14:57 |
17-09-2013, 15:05 | #622 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
|
Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !
Cytat:
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 17-09-2013 o 16:30 |
|
17-09-2013, 15:25 | #623 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !
Ja tez.
Zreszta jak widzisz IR jest opisana inaczej. zreszta to chyba niewazne. Glowne pytanie jest odpowiedziane - tylko szyba IR wymaga innego czujnika deszczu i na pewno warto ja zamontowac. Czytales moje poprzednie pytanie odnosnie wtryskow? Ostatnio edytowane przez mkaminski100 ; 17-09-2013 o 15:30 |
18-09-2013, 00:00 | #624 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,055
|
Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !
Cytat:
Ale ja się na tym nie znam - to pytanie do Heko raczej... A kończąc kwestię szyby - w moim C-maxie mam zdecydowanie IR a jest opisana jak podałem wcześniej. Widocznie koledzy z różnych fabryk Forda inaczej opisują szyby IR w etis...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 18-09-2013 o 00:17 |
|
18-09-2013, 10:37 | #625 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !
Niektore pozycje z Etisa sa bledne a niektore niewiadomo co znacza. Przy tylu autach to nie dziwne.
Ja np mialem skorzane i grzane siedzenia w Focusie i tylko 120A alternator. Czy Ford sie pomylil czy ktos wymienil na mniejszy, nie wiem. Dzieki za info odnosnie wtryskow. |
19-09-2013, 01:18 | #626 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 07-07-2006
Skąd: Kraków - miasto smoków i smogu
Model: VW
Silnik: Pb
Rocznik: 2017
Postów: 188
|
Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !
czy piny 4 i 5 we wtyczce elma (schemat ze strony 1) mają być razem połączone ? jak macie u siebie bo w elmie który mi właśnie przyszedł są połączone ale wolę się upewnić...
__________________
"Życie człowieka ma kolor jego wyobraźni..." JEDŹ BEZPIECZNIE ! 1.8 TDCI - 220 km/h |
24-09-2013, 11:44 | #627 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-02-2008
Model: C-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 50
|
Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !
Są połączone.
|
18-10-2013, 12:37 | #628 |
FCP member
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,158
|
Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !
jest od wczoraj ELMConfig 0.2.11 ([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ])
z ważniejszych rzeczy, to zmieniło się: - doszła możliwość czytania/zapisu softu w modułach PCM Bosch EDC16C34 (1.6 tdci) ale tylko w obszarze kalibracji, strategia nie jest czytana, więc wydaje mi się, że nie można sklonować zawartości PCMa - doszła możliwość czytania/zapisu vid-blocka w modułach PCM Bosch EDC16C34 - doszła możliwość czytania/zapisu kodowania wstryskiwaczy w PCM Bosch EDC16C34 - doszła możliwość czytania/zapisu softu w modułach PCM Bosch Bosch ME9.0 (2.5T 225 Ford Focus ST - tylko w obszarze kalibracji) oraz zapisu w modułach PCM Bosch ME9.0 (2.5T 200 Ford Kuga mk1) - doszła możliwość czytania/zapisu vid-blocka w modułach PCM Bosch ME9.0 - doszła możliwość inicjalizacji moduła BCM (do aktywacji DDs w C-MAX - chodzi o 'oszukanie' PCM i BCM, że siedzą w FF2 a nie w C-MAX) - konwersja plików PHF (IDS) na BIN (OBD) - znacząco przyspieszona praca (3-4 razy) z adapterami opartymi na chipach STN11xx (czyli np. z ELS27 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Praca zwykłych ELM327 bez zmian UWAGA: przeprogrogramowywanie modułów Boscha (EDC16C34 i ME9.0) nie testowane na żywych autach, tylko na modułach PCM "na stole", więc na razie można to robić tylko jeśli ma się zapasowy sposób zapisu PCMa (czyli IDS) - póki nie zostanie to przetestowane, to ja nie podejmuję się programowania tych modułów UWAGA 2 sprawa nie związana z nową wersją programu, ale jego dotycząca: w niektórych przypadkach (dotyczy sterowników SID202/SID206), przy aktualizacji softu PCM konieczna jest inicjalizacja immobilizera (ponowne sparowanie zegary-PCM) - do zrobienia IDSem lub innymi narzędziami do obsługi immo (czytać: tedi_k i mayak mają w razie czego taki sprzęt Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) było o tym tu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
21-10-2013, 15:23 | #629 |
Postów: n/a
|
Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !
Mam ogromną prośbę mam C-maxa 2009 titanium 2.0pb i chciałbym aktywować dds (czujniki ciśnienia kół oparte na czujnikach i pompie esp/abs)czy mogą koledzy opisać jak to włączyć tak bardziej szczegółowo.... Czy to wiąże się z przeprogramowaniem pcm ala focus ii....tzn oszukać sterownik silnika że siedzi w focusie ll zamiast w c-maxie? Program tzn. w najnowszej wersji i kabelek elm zwykły z przełącznikiem szybka wolna szyna mam od jakiegoś czasu. Rom zegarów zmieniłem bez problemów a czytałem ze wiele osób miało z tym problem... Parę bajerów w zegarach sobie po włączałem typu wyświetlanie radia na wyświetlaczu między zegarami. A pomijając jakość kabli mam takie spostrzeżenie ze jak wgrywa się soft zegarów i staje i się wiesza polecam przekręcić stacyjkę na zero wtedy soft leci do końca bez problemów. Oczywiście trzeba rozpocząć wgrywanie od nowa.
|
22-10-2013, 09:04 | #630 | ||
FCP member
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,158
|
Odp: Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !
Cytat:
"Cлетают не ключи, а привязка PCM к HEC. Это происходит только на определенных SID206 - со старой прошивкой. По этому поводу был TSB. Скорее всего это связано с тем, что структура еепрома меняется начиная с какой-то версии прошивки." czyli w SID206 ze starą wersją softu, przy wgrywaniu nowszego softu, zmienia się struktura wewnętrzna programu w PCM i wtedy następuje utrata powiązania zegary-PCM konieczna dla immobilizera. był ponoć jakiś biuletyn techniczny (TSB) na ten temat Rosjanie twierdzą, że problem dotyczy tych part numberów, ale ja Ci nie zagwarantuję: 7M51-12A650-AUD 7M51-12A650-AUE 7M51-12A650-AUH 7M51-12A650-BCB 7M51-12A650-BCE Cytat:
1. aktywujesz DDS w zegarach i w BCM - proste 2. odczytujesz do pliku vid-block i cały firmware w PCM 3. w vid-blocku zmieniasz rodzaj nadwozia z c-max na ff2 (np. na kombi), przy okazji, jeśli nie masz, to zaznacz sobie obecność tempomatu ('integrated ...') 4. zapisujesz cały firmaware ze zmodyfikowanym vid-block'iem do PCMa 5. w BCM->procedures robisz reset vehicle configuration data
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
||