|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-11-2012, 18:41 | #11 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 10-04-2010
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 9
|
Odp: Przy gwałtownym hamowaniu zbyt późno włączający się ABS.
Cześć
Serwo zmienione. Niecałe 4,5 godziny :-(. Ale na reszcie hamulce jak brzytwa. Szkoda, że wymieniłem to serwo jako ostatnie a nie pierwsze. Ale teraz cały układ śmiga jak WSK polna drogą. Wszystkim dziękuję za pomoc. |
01-12-2012, 11:38 | #12 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 10-04-2010
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 9
|
Odp: Przy gwałtownym hamowaniu zbyt późno włączający się ABS.
Cześć
Jedna pospieszyłem się z oceną. Dalej ten sam objaw. Nagłe hamowanie i koła blokują się po około 1s, przy wyłączonym ABS - wypięty bezpiecznik. Cieknie pomka sprzęgła ale moim zdaniem nie ma to związku. Przypomniałem sobie, że przy zmianie klocków tył nie wiedziałem o tym, że tłoczki należy wkręcić, więc je na siłe wbiłem. Temat dla naprawdę dobrych fachowców Pomocy |
01-12-2012, 21:05 | #13 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
|
Odp: Przy gwałtownym hamowaniu zbyt późno włączający się ABS.
jak wbiles to prawdopodobnie gwint poszedl. zaciski do rozebrania i sprawdzenia.
|
02-12-2012, 08:33 | #14 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 10-04-2010
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 9
|
Odp: Przy gwałtownym hamowaniu zbyt późno włączający się ABS.
Cześć
Myślisz, że to może być przyczyną, że przy gwałtownym hamowaniu pedał staje się twardszy - koła blokują się po ok1 sekundzie od naciśnięcia hamulca? Zobacz wcześniej. Praktycznie sprawdziłem i wymieniłem, wszystkie prawdopodobne inne przyczyny i mam kryzysa w tym temacie |
02-12-2012, 08:58 | #15 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-11-2010
Skąd: z neta
Model: Focus, Citroen C4 coupe VTS
Silnik: 18TDDI, 2.0 HDI 16V
Rocznik: 2000,2005
Postów: 101
|
Odp: Przy gwałtownym hamowaniu zbyt późno włączający się ABS.
Arkus czy ty byłeś tym wozem na rolkachGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
02-12-2012, 16:42 | #16 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-11-2009
Skąd: Bochnia
Model: Focus MK1 FL
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2001
Postów: 21
|
Odp: Przy gwałtownym hamowaniu zbyt późno włączający się ABS.
Cytat:
Podaj rozmiar oponGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
02-12-2012, 19:54 | #17 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 10-04-2010
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 9
|
Odp: Przy gwałtownym hamowaniu zbyt późno włączający się ABS.
Cześć
Tak byłem na rolkach. Siła jest na zielono. ale tam gwałtownie nie hamujesz. Opony obecnie to 195/60 14 zimowe Michelin |
02-12-2012, 19:57 | #18 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Przy gwałtownym hamowaniu zbyt późno włączający się ABS.
Po 1...po 1 poscie widac ze chodzilo o wspomaganie hamulca (niewiadomo czy podcisnienie za niskie czy serwo za slabe) ale jedno i drugie odpowiada za wspomaganie sily hamowania. ABS odpowiada tylko za blokowanie sie kola.
To takie sprostowanie aby nikt nie myslal ze jak hamulec potrzeba ciezko wciskac to tylko serwo do wymiany (bo moze takze chodzic o podcisnienie lub nieszczelnosc w podcisnieniu) Po2 "Podaj rozmiar opon" nie chodzi o rozmiar...opon...bo sila hamowania wogóle nie zalezy od rozmiaru... Tak wiem...wiele rzeczy zalezy od rozmiaru Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale akurat nie siła tarcia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (taka ciekawostka....jak mamy z jednej strony pol klocka hamulcowego a z drugiej strony caly klocek to tez kolo bedzie hamowalo tak samo-jezeli rozklad sil naciskow jest rowny i nie dochodzi do zmiany materiału w wyniku ciepla) Po 3..niewiem ile osob tak ma..ale ja z tego co pamietam to zarowno w focusie bez abs jak i z abs...hamulce potrzeba bardzo mocno wcisnac jezeli chcemy odrazu gwaltownie zachamowac...tak poprostu dziala uklad wspomagania...to musicie sami zweryfikowac...ale z tego co napisal Rafalsw... to ja rozumiem ze i on tak samo ma. Oczywiscie uwazam ze akurat to niezostalo dobrze przemyslane, bo lepiej byloby aby hamulce szybciej reagowaly..ale z drugiej strony w przypadku hamowania w ostrych zakretach takie zachowanie hamulca znacznie ulatwia manewrowanie pojazdem. PS. wracajac do punktu 2...wiem ze zaraz bedziecie chcieli napisac ze jakies glupoty napisalem..ale ostrzegam..jestem tez konstruktorem i mogę udowodnic Ze w tym przypadku rozmiar niema znaczenia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. są na to wzory....z ciekawosci sami sprawdzcie. Ale za to ma znaczenie rodzaj materiału....wiec moznaby sie zapytac....na jakiej nawierzchni hamujesz i jakie masz opony..zimowe letnie...lub moze gatunek gumy. Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 02-12-2012 o 20:00 |
03-12-2012, 10:22 | #19 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 10-04-2010
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 9
|
Odp: Przy gwałtownym hamowaniu zbyt późno włączający się ABS.
Mjprzem.
Dzięki za podpowiedzi. Porównałem " czułość" pedału hamulca z Focusem 1.6 2004. Reakcja jest znacznie szybsza. U siebie wymieniłem na początku pompkę podciśnienia vacum. znaczna poprawa mocy - miało sens - hamulce bez zmian. Wymieniłem więc przewód podciśnienia wraz zaworem na oryg. nowy. Bez zmian. niedawno zmieniłem pompe hamulcową wraz z serwo na używkę. Bez zmian. co jeszcze może być powodem? Przewody hamulcowe giętkie też zmienione. Wszystko zaczęło sie od tego, że po zakupie "biły" przednie nowe tarcze Brembo no i hamulce były jak obecnie. Wymieniliśmy więc całość. 4 tarcze MIKODA wentylowane, nacinane i nawiercane. Przód klocki Ferrodo, tył TRW. Po delikatnym dotarciu hamulce bez zmian. Ustało bicie :-) W chwili obecnej mam jeszcze ostanie dwie koncepcje. Zaciski ciężko chodzą stąd opóźniona reakcja. Źle dobrane klocki do tarcz - po trzystu kilometrach od zmiany z przodu są delikatne rowki w tarczy. Piszcie co myślicie. w tej chwili to już chyba tylko ciekawość powoduje, że wciąż drążę ten temat. Dasz Bór Arkus |
04-12-2012, 12:19 | #20 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Przy gwałtownym hamowaniu zbyt późno włączający się ABS.
Cytat:
|
|