Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-01-2012, 20:13   #61
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

w sumie nie wiem...nie sprawdzałem...moze idzie podciśnienie w momencie gaszenia, i zaraz potem otwiera się z powrotem

__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2012, 20:14   #62
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

Cytat:
Napisał heko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
to klapa gasząca, zamyka się po wyłaczeniu zapłonu, aby odciąć dopływ powietrza
klapka gasząca potrzebna jest w "klasyczych" dieslach a w CR wystarczy odciąć zasilanie elektryki wtryskiwaczy
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2012, 20:18   #63
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

prawie w kazdym nowoczesnym CR (BMW, JTD itd.) jest przepustnica gasząca...a własciwe wspomagajaca gaszenie
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2012, 20:20   #64
78sivy
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-10-2006
Skąd: Małopolska
Model: Ford Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: 2006
Postów: 59
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

i jeszcze jak wyciągnąłem ten zaworek i podłączyłem do niego napięcie to było słychać jak się otwierał aż podskakiwał a jak jest zamontowany w samochodzie to tylko cicho piszczy po włączeniu zapłonu i nic więcej. Zdjąłem wężyk od strony pompy i próbowałem zassać żeby wymusić zamknięcie i nic, zawór nie przepuszcza ani przy włączonym zapłonie ani na biegu jałowym.
Chodzi mi o zawór sterujący EGR.

Ostatnio edytowane przez 78sivy ; 16-01-2012 o 20:32
78sivy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2012, 20:28   #65
Bilbo
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-06-2010
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 11
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

Cytat:
Napisał 78sivy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ktoś tam kiedyś pisał że to jest "wygaszacz silnika" tylko kiedy to go wygasza i w jakim celu?

U mnie jest jeszcze taki objaw. Na postoju lub jak się zatrzymam to słychać jak pracuję EGR tylko że ta praca wygląda tak że przez jakiś czas otwiera się i zamyka nie może się ustabilizować, ale jak wcisnę właśnie to cięgno (tak gdzieś do połowy) EGR się uspokaja. Może ta przepustnica ma się przymykać na biegu jałowym żeby ograniczyć przepływ powietrza bo przecież otwiera się EGR i są wpuszczane spaliny?
powiem ci że ja podczas pracy silnika na wolnych obrotach z otwartą maską nigdy nie słyszałem żeby mój EGR sie przestawiał, słychać tylko po zgaszeniu silnika jak sie ustawia
Bilbo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2012, 20:36   #66
78sivy
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-10-2006
Skąd: Małopolska
Model: Ford Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: 2006
Postów: 59
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

Cytat:
Napisał heko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
prawie w kazdym nowoczesnym CR (BMW, JTD itd.) jest przepustnica gasząca...a własciwe wspomagajaca gaszenie
no a w autach z EGR-em sterowanym podciśnieniem co spełnia taką rolę, bo w takim EGR nie ma takiej klapki?
78sivy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2012, 20:38   #67
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

...nie było żadnej klapki po prostu
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2012, 20:44   #68
78sivy
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-10-2006
Skąd: Małopolska
Model: Ford Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: 2006
Postów: 59
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

No i wszystko śmigało Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. przeklęta klapkaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

A jeszcze kształt tej klapki jest taki że przy całkowitym zamknięciu będzie lekki prześwit bo ona jest lekko podgięta i dodatkowo na ramieniu cięgna jest śrubka regulacyjna domknięcie.
78sivy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2012, 20:50   #69
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

Mimo wszystko uważam że klapka porusza się także przy dopalaniu DPFa. U mnie jak dpf jeszcze był to podczas regeneracji dodawaniu gazu i puszczaniu przy zmianie biegu słychać było w kabinie świst, tak jakby ta klapka w dolocie była domknięta.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2012, 20:55   #70
Bilbo
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-06-2010
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 11
Domyślnie Odp: Czujniki EGR - redukcja spalin

pamiętasz może w jakiej kolejności przychodzą wężyki do tego zaworu podciśnieniowego bo jak czyściłem kolektor ssący to je odpinałem. Włożyłem je patrząc od lewej podciśnienie, środkowy do EGR a prawy do filtra powietrza masz tak samo? A co do klapki to jak sie dpf zacznie wypalac to sprawdze w jakim jest polożeniu

Ostatnio edytowane przez Bilbo ; 16-01-2012 o 20:58
Bilbo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:31.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.