|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-08-2011, 21:36 | #441 |
ford::average
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 20-11-2008
Skąd: Ruda Śląska
Model: mondeo mk3, fiesta mk7
Silnik: 2.0 tdci 115 KM, 1.4 98 KM
Rocznik: 12.2005, 2009
Postów: 160
|
Odp: 2,0TDCi migająca sprężynka (dodatkowe objawy)
no widzisz tego nie wiedziałem
jakoś będe musiał wytrzymać te 1000km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. choc nie powiem bedzie ciężko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
"Dać Polsce Śląsk, to jak małpie dać zegarek" David Lloyd George, 1919 "(...) z punktu widzenia 80 lat możemy powiedzieć, że małpa zegarek zepsuła" Jerzy Gorzelik, 2001 |
21-08-2011, 11:08 | #442 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 19-08-2011
Model: mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 4
|
Odp: 2,0TDCi migająca sprężynka (dodatkowe objawy)
Witam,
Czytam wasze posty i znajduję w nich tylko częściowo odpowiedzi na swój problem. dla tego prosiłbym o pomoc odnośnie mojego problemu, tj. mam mondka z 2002 130 KM 2.0 TDCI, Z początku roku samochód zaczął jeździć zamulony i zaczął coś klekotać w sposób metaliczny i śmierdzieć spalinami z rury wydechowej i dlatego pojechałem do mechanika (z polecenia) i się okazało na próbie przelewowej że nie jest dobrze (choć podobno całkowicie jeszcze nie padły). Wymieniałem wszystkie końcówki wtryskiwaczy oraz miałem zdejmowaną głowicę (wszystkie świece miałem spalone i przy wyciąganiu świeca jedna się urwała i jej kawałek wpadł do środka). Turbina była sprawdzana i jest ok. Po wymianie samochód zaczął śmigać dużo lepiej, jednakże klekocik został i zapach spalin - dodam że najbardziej słychać klekot na zimnym silniku a na gorącym to już nie tak bardzo. Na dodatek wszystkiego od jakiegoś czasu przy dawaniu ostro w gaz na 4 i 5 biegu zapala się sprężynka i po wyłączeniu i włączeniu jest ok (objaw nie występuje za każdym razem). Czy to może być jakiś czujnik? i co powiecie o tym klekocie i smrodzie? Dzięki za jakąś podpowiedź. |
21-08-2011, 12:11 | #443 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-09-2010
Model: MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: lipiec 2002
Postów: 614
|
Odp: 2,0TDCi migająca sprężynka (dodatkowe objawy)
Czujnik położenia wałka rozrządu. Może też pompa padać.
|
21-08-2011, 16:04 | #444 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 19-08-2011
Model: mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 4
|
Odp: 2,0TDCi migająca sprężynka (dodatkowe objawy)
ok, dzięki za podpowiedź. może spróbuję najpierw z tym czujnikiem. tylko jeszcze jedno pytanko - gdzie w ogóle znajduje się ten czujnik?, bo też czytałem o tym, że jak jest czarny to kiepsko, ale nie mogę nawet sprawdzić bo nie wiem gdzie jest. Dzięki
pozdrawiam |
21-08-2011, 18:07 | #445 |
ford::professional
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
|
Odp: 2,0TDCi migająca sprężynka (dodatkowe objawy)
U Ciebie to raczej nie czujnik położenia wałka rozrządu bo w przypadku jego awarii objawy są takie, że rozgrzany silnik gaśnie i póki nie ostygnie to nie ma szans na ponowne odpalenie go. W końcowej fazie w ogóle nie mogłem odpalić silnika. Ale jeśli masz czarny kolor tego czujnika to i tak bym go wymienił na twoim miejscu bo są wadliwe i prędzej lub później padnie.
U Ciebie bardziej prawdopodobne są awarie: wtryski i/lub pompa CR i/lub przewodu z układu turbo (np. jakaś nieszczelność). Powodzenia! PS. Czujnik ten znajduje się po szyną CR lekko po prawej patrzą od przodu silnika (czyli po stronie kierowcy). Dochodzi do niego kabel z wtyczką 3-pin`ową.
__________________
FORD MONDEO Mk4 |
22-08-2011, 05:39 | #446 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 19-08-2011
Model: mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 4
|
Odp: 2,0TDCi migająca sprężynka (dodatkowe objawy)
ok, dzięki. Kurde wtryski wymienione (próba przelewowa ok), nawet turbinę koleś mi przeczyszczał, bo się lekko przytykała. Mam nadzieję, że to nie pompa. ok, tak czy inaczej sprawdzę.
Jeszcze dwa pytanka: zapach spalin to też od tego może być? i czy mogę tak na razie jeździć, bo jak ostro na 4 i 5 nie szaleję to wszystko jest ok. pozdrawiam |
22-08-2011, 07:49 | #447 |
ford::professional
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
|
Odp: 2,0TDCi migająca sprężynka (dodatkowe objawy)
Kolego, poczytaj sobie tutaj to zestawienie, które może być pomocne w twoim przypadku: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
FORD MONDEO Mk4 |
22-08-2011, 10:31 | #448 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: 2,0TDCi migająca sprężynka (dodatkowe objawy)
Cytat:
|
|
23-08-2011, 11:22 | #449 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 19-08-2011
Model: mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 4
|
Odp: 2,0TDCi migająca sprężynka (dodatkowe objawy)
poprawiło się. To nie tak. na teście przelewowym wyszło że wtryski są jeszcze w normie, ale zaproponował mi (z własnego doświadczenia) żebym wsadził nowe końcówki i przetestował auto przez weekend i jak będzie tak samo to mu je zwracam. Po wymianie auto już nie było tak zamulone i fajnie jeździło. Sprężynka zaczęła wyskakiwać po dwóch miesiącach od naprawy łącznie ze smrodkiem. Mechanik wspominał mi jeszcze że jeden z zaworków na wtryskiwaczu nie wygląda już najlepiej - może on coś psuje. Nie wiem, nie znam się, ale szukam jakiejś przyczyny bo nie będę wymieniał wszystkiego w aucie.
pozdrawiam |
25-08-2011, 20:20 | #450 |
ford::average
Imię: Maciek
Zarejestrowany: 20-11-2008
Skąd: Ruda Śląska
Model: mondeo mk3, fiesta mk7
Silnik: 2.0 tdci 115 KM, 1.4 98 KM
Rocznik: 12.2005, 2009
Postów: 160
|
Odp: 2,0TDCi migająca sprężynka (dodatkowe objawy)
dziś gadalem z kumplem i doszlismy do wniosku, czy aby u mnie są padnięte wtryski. wniosek jaki się nasunął jest troche naciągany, otóż zastanawialiśmy się czy aby u mnie nie jest padnięty czujnik ciśnienia paliwa? jeżeli tak jest, to czy może się zdarzyć tak, że wtryski dostają za duże ciśnienie, co za tym idzie za dużo wali w powrót, bo gdzies nadmiar paliwa musi sie podziać, a sprężynka się zaswieca, bo niestety cylindry są napełniane za bogata mieszanką.
falowanie obrotów też można pod to podciągnąć, bo jak wiemy za duża objętość paliwa w powietrzu nie daje się tak łatwo sprężyć i dlatego silnik może na moment jakby przystawać. nie mówię że nie potrafi sprężyć, ale ma z tym kłopoty powiem tylko, że mondek ostatnio zaczął nagminnie kopcić jak traktor. czy cos takiego jest w ogóle możliwe i czy nasze wnioski mogą mieć jakieś poparcie w rzeczywistości?
__________________
"Dać Polsce Śląsk, to jak małpie dać zegarek" David Lloyd George, 1919 "(...) z punktu widzenia 80 lat możemy powiedzieć, że małpa zegarek zepsuła" Jerzy Gorzelik, 2001 Ostatnio edytowane przez fxgold ; 25-08-2011 o 20:24 |
|
Tagi |
brak mocy tdci , mondeo mk3 , nierówna praca , silnik |
|
|