|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-05-2011, 20:10 | #1 |
ford::beginner
Imię: Cezary
Zarejestrowany: 21-10-2009
Skąd: Warszawa
Model: FOCUS II
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 32
|
Stuki i wibracje - co jest przyczyną?
Witam,
na biegu jałowym z przodu z lewej strony słychać nieregularne stuki, najbardziej można się temu przysłuchać chylając się przy lewym nadkolu. Gdy wcisnę sprzęgło stuki ustają, gdy puszczę wracają słabsze lub mocniejesze czasem prawie ich nie słychać poprostu losowo. Odrazu zaznaczę, że wymieniałem 5 miesięcy temu całe kompletne sprzęgło z dwumasą (oryginal). Stukanie jest od ponad roku i po wymianie sprzęgła i dwumasy było słyszalne tylko na półsprzęgle ale delikatnie, teraz znowu powróciło. Do tego dochodzi lekka wibracja silnika gdy schodzi z obrotów w przedziale 1200-1300. Moje pytanie co to może być bo byłem pewny że do dwumasa i sprzęgło ale po wymianie nadal było to słyszalne (mniej ale było). Jeden z magikow powiedział że może to być coś związane ze skrzynią biegów, gdyż właśnie po wymianie sprżęgła i dwumasy stuki były słyszalne tylko na półsprzęgle pod sam koniec sprzęgła, czyli w momencie przenoszenia napędu. Do tego wszystkiego dochodzi stuknięcie podczas gaszenia silnika, poprostu tak brzydko gaśnie, nie tak jak kiedyś cichutko. Proszę o nakierowanie mnie co jest do wymiany i ewentualne namiary nowych części w dobrej cenie. Z góry dziękuję. POZDRAWIAM |
15-05-2011, 21:20 | #2 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
|
Odp: Stuki i wibracje - co jest przyczyną?
Cytat:
|
|
15-05-2011, 21:22 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Stuki i wibracje - co jest przyczyną?
Dokładnie jak napisał kolega zwłaszcza jak telepie mocno przy gaszeniu. Było o tym już kiedyś.
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
20-05-2011, 19:46 | #4 |
ford::beginner
Imię: Cezary
Zarejestrowany: 21-10-2009
Skąd: Warszawa
Model: FOCUS II
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 32
|
Odp: Stuki i wibracje - co jest przyczyną?
Byłem u zaufanego mechanika, szukaliśmy razem źródła stukania przy gaszeniu. Sprawdziliśmy wszystkie poduszki silnika i skrzyni i są OK. Stuk ten jest w okolicach skrzyni lub katalizatora ciężko stwierdzić w każdym bądź razie nie namieżyliśmy przyczyny, Druga sprawa tych nieregularnych stuków podczas pracy na biegu jałowym, też dzwięk z okolic skrzyni a napewno z lewej strony silnika (siędząc w kokpicie). Przeglądaliśmy wszystko pod i nad silnikiem i nic. Do tego wszystkiego dochodzi takie jakby chrobotanie, ocieranie coś jakby łożysko z prawej strony silnika jakby pod osłoną rozrządu ale rozrząd cały kompletny wymieniany 30 000km temu także chyba odpada. Chrobotanie ze stukaniem nie ma chyba nic wspólnego gdyż po wciśnieciu sprzęgła do końca stukanie znika a chrobotanie pozostaje nadal. Co ciekawe chrobotanie najbardziej słyszalne za rozgrznym silniku. Już sam nie wiem, znajomy posprawdzał i mówi żeby śmigać i że jestem trochę przewrażliwiony bo wszystko jest w mojej Foce OK.
Czy ma ktoś podobną dolegliwość i wie co to może być bo ciężko mi się z tym pogodzić że tak ma to już byćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
23-05-2011, 18:27 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 07-06-2008
Model: Ford Focus - Kombi
Silnik: 2.0 TDCI 136KM 320/340Nm
Rocznik: 2005
Postów: 39
|
Odp: Stuki i wibracje - co jest przyczyną?
Mam wrażenie że mamy to samo.
Niedługo mam przegląd zobaczę co wymyślą.
__________________
::: FORD FOCUS 2005r. ::: Jednostka 2.0 TDCI 136KM ::: 6-biegów + tempomat + klimatronik 2-strefowy + ESP... ::: ::: Moje instrukcje: / Wymiana Filtra Paliwa / |
24-05-2011, 09:34 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Stuki i wibracje - co jest przyczyną?
to dodam taka ciekawostke
Silniki tdci nie ktore sa wyposazone w przepustnice powietrza ktora zamyka sie przy gaszeniu silnika aby chronić koło 2 masowe przed wlasnie przeciazeniem i stukami. Pewnie to kolo 2 masowe sie tak tlucze ale mozna sprawdzic jeszcze przepustnice czy działą podczas gaszenia silnika. Stuki podczas puszczonego sprzegla ktore ustaja po wcisnieciu niemaja nic wspolnego z kolem 2 masowym. To sa luzy wysprzeglika badz lozyska silnika lub skrzyni i trudno zgadnac co to dokladnie choc najczesciej to jest wysprzeglik sprzegla. |