|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-06-2010, 07:48 | #31 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
Odp: Szarpanie podczas przyspieszania
skasowali Cie 50zl niewiadomo za co.
Bo Twoje tlumaczenie odlaczyc sonde , zeby komp jechal z mapy , no ok , tylko jak to ma dzialac na sonde?? jej adaptacje? |
12-06-2010, 04:42 | #32 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 21-04-2010
Skąd: Częstochowa
Model: ALFA ROMEO 156
Silnik: 1.8TS 16V
Rocznik: 1998
Postów: 4
|
Odp: Szarpanie podczas przyspieszania
Cytat:
|
|
13-06-2010, 11:56 | #33 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
Odp: Szarpanie podczas przyspieszania
No to akumulator odlaczyli i wtedy moglo przestac szarpac . A nie sonde odlaczyc i podlaczyc.
Nie chodzilo o adaptacji sondy , tylko kompa jak juz. Bo sonda to nie zaden komputer mikroprocesor ani nic. Wiec cos wiesz tylko nie do konca wiesz jak to dziala o co chodzi ani jak to nazwac. |
14-06-2010, 06:13 | #34 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 21-04-2010
Skąd: Częstochowa
Model: ALFA ROMEO 156
Silnik: 1.8TS 16V
Rocznik: 1998
Postów: 4
|
Odp: Szarpanie podczas przyspieszania
Cytat:
A jeśli jesteś takim debeściakiem,to dlaczego nie powiesz koledze ZAKAR co ma zepsute na 100%? Teoretyzować i pisać głupawe posty,to każdy potrafi,a chyba nie o to tu chodzi. Oczekiwał rady ,a nie kłótni na forum.Ale ty pewnie wiesz lepiej,bo znasz się na wszystkim.To mój ostatni post w tym temacie,bo widzę,że z tobą można tak bez końca a do niczego to nie prowadzi. |
|
14-06-2010, 09:14 | #35 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
Odp: Szarpanie podczas przyspieszania
Dobra nie wazne , zaraz sprosimy tutaj cale fora od zetorow i bizonow.
Juz widze ze nie ma co z Toba gadac , bo jak ktos pisze , "to podaj koledze na 100% co jest problemem "przez internet , to jedyne co w aucie robil to bylo wytrzepanie dywanikow i jazda po mechanikach. Koniec OT napewno masz racje ciesze sie ze tak w alfie jest , oczywiscie ,narazie bez odbioru. Odlaczales aku po zmianach sond czyszczeniu czegokolwiek itp itd??? sonda napewno dobra zalozona? 0-1V dzialanie, 4 przewody? Tak jak juz pisalem wczesniej najprosciej bedzie sobie jechac do kogos kto na aucie podlaczy , albo samemu sobie kupic interfejs za 100zl ktorym odczytaasz wszystkei czujniki z silnika podczas jazdy. Wtedy bedziesz wiedzial czy sonda dziala czy nie , polozenie czujnika przepustnicy , Mafa , obciazenie , zaplon , wyprzedzenie wtrysku itp itd. |
17-06-2010, 15:09 | #36 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-04-2010
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2004
Postów: 17
|
Odp: Szarpanie podczas przyspieszania
Witam ponownie.
Wracam do tematu, ponieważ problem nie został rozwiązany, a ja nie wiem już co z tym zrobić. Auto zapala źle i szarpie podczas jazdy. Auto tym razem trafiło do świetnego (ponoć) elektronika / elektromech. Sprawdził co się tylko dało: czujniki, sterowniki, przekaźniki, sondy i wszystko OK. Mówi że mieszanka jest za uboga i przestawiony zapłon o 20 stopni. Jak wyczytałem w wywiadzie z jakimś fachowcem to kąt zapłonu powinien wynosić 12-20 stopni, czyli uważam że u mnie jest OK. Co w takim razie powoduje za uboga mieszankę? mechanik twierdzi że lewego powietrza nie łapie. Co steruje składem mieszanki i zapłonem - komputer, tak? awaria komputera? on mówi że nie ma sprzętu żeby zdiagnozować jego stan. Jeszcze jedna dziwna sprawa. Ktoś (serwis jakiś) poradził mi umyć przepływomierz - ok, po wizycie mechanik stwierdził jego brak. W dziale części ASO po podaniu VIN pan podał mi jego cenę (800,-) czyli że w moim aucie on jest - no to jest, czy go nie ma? Poradnik sam naprawiam Focusa opisuje jego lokalizację - a mechanik twierdzi że go NIE MAM - to jak to jest, bo już głupieje. Poprosiłem o sprawdzenie nowej cewki (Vemo), w ASO uparcie twierdzą że od tego trzeba zacząć - cewka TYLKO Motorcraft. No mogę ją kupić, ale nie tędy droga, żeby wymieniać po kolei części bez sprawdzenie czy tu jest pies pogrzebany. Sporo już w taki sposób wymieniłem (pompa/p, kat, cewka, kable, świece) i kręcę się w kółko. No i nadal żaden mechanik nie wie w czym tkwi problem. Nie wiem już do kogo z tym jechać... Osobiście - choć jestem lajkonikiem - spróbowałbym wymienić regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskiwaczy i cewkę na Motorcraft, tylko to znowu koszt. Można sprawdzić taki regulator jakoś? A może podciśnienie sterujące zaworem tym czy innym jest za słabe lub ma spadki... Jestem zrezygnowany.... ehh |
17-06-2010, 15:25 | #37 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-04-2010
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2004
Postów: 17
|
Odp: Szarpanie podczas przyspieszania
Aha, w uzupełnieniu - mechanik mówi że "silnik strzela w tłumik/katalizator", czyli nie spala wszystkiego?
|
17-06-2010, 22:33 | #38 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
Odp: Szarpanie podczas przyspieszania
zaplon ma byc odpowiedni do obrotow. wiec jezeli to tez zalezy.
Albo nie spala mieszanki bo iskra jest slaba lub nie w tym momencie. Lub zaplon jest nie taki ,a to by swiadczylo na rozrzad raczej. A powiedz kolego skad jestes. Zmierzyc cisnienie na listwie tez idzie. Zwykly miernik taki jak np do piecy, wezyk nakrecany tu i tu. W srodku jest zaworek wykreca go sie takim plasticzkiem i tyle, pokazuje caly czas cisnienie. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] tutaj Ci zaznaczylem przeplywomierz , masz tam taka kostke z wtyczka , czy tylko czarna tuleje bez niczego. Ostatnio edytowane przez tomiscorpio ; 17-06-2010 o 22:39 |
18-06-2010, 07:30 | #39 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-04-2010
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2004
Postów: 17
|
Odp: Szarpanie podczas przyspieszania
Właśnie mechanik pokazywał mi w innym focusie gdzie jest ten przepływomierz (dokładnie jak na tym zdjęciu), a u mnie w tym miejscu jest sama rura. Książka mówi "przepływomierz umieszczony jest w komorze silnika przed obudową przepustnicy - pomiędzy tłumikiem szmerów ssania i przewodem doprowadzającym powietrze" - i mechanior mówi że go nie mam.
Ostatnią rzeczą jaką podejrzewał mechanior był rozrząd, ale po sprawdzeniu twierdzi że jest OK, w ASO też tak mówią. Mieszkam w Warszawie. 1 lipca chcemy z dzieciakami pojechać na wakacje (500km w jedną stronę). Sam już nie wiem, jeżeli wszystkie ustawienia są OK, czujniki też, nie ma sie do czego przyczepić, to może zaryzykować i pojechać... Jednym słowem lipa. W sobotę pojadę po kolejną cewkę - Motorcrafta, może pomoże |
18-06-2010, 09:28 | #40 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
Odp: Szarpanie podczas przyspieszania
no to masz wersje bez przeplywki.
Przez internet nic sie nie zdiagnozuje , a widac u jakis marnych tych fachowcow byles. Zreszta jak 99% mechanasow u nas. Jak stoisz w miejscu masz wolne obroty depniesz gaz do konca , tak sie wkreca jak traktor takie fyr fyr fyr??? Jakie takie cos masz to z cewka mozesz zaryzykowac i zobacz kiedys w nocy w ciemnym miejscu jak kable wygladaja pdoczas odpalania i dodwania gazu. Te szajsy weglowe nawet jak nowe to swieca jak choinka na boze narodzenie , 90% iskry idzie w pole. |