Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-07-2009, 23:50   #51
corneliusab
ford::expert
 
Avatar corneliusab
 
Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
Domyślnie Odp: Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie

Jaki ty masz ten gas, jaka generacjaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Juz sie doczytalem, ze druga generacja bez elektorniki. Wez go sobie odpal na gazie, niech pochodzi chwile, a potem zgas i wykrec swiece z 3 cylindra i dla porownania z np 4 albo 1, najlepiej jakbys fotke zrobil po wykreceniu i tu wrzucil. Kurde dziwna sprawa conajmniej.

Pozdrawiam

__________________
Moje Mondeo


Ostatnio edytowane przez corneliusab ; 28-07-2009 o 23:55
corneliusab jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2009, 10:32   #52
bogdan05
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-11-2007
Model: ford eskort ghia
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 1998
Postów: 94
Domyślnie Odp: Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie

Instalacja II generacji charakteryzuje się tym,że ilość gazu dostarczanego do silnika podlega ciągłej regulacji w czasie jazdy samochodem.Więc nie może być II generacja bez zaworu gazu z silnikiem krokowym.Jeżeli ktoś zamontował krokowy i register to znaczy nie potrafił poprawnie zaprogramować sterownika gazu.
Przy podwójnych cewkach zapłonowych zdejmowanie przewodu z poszczególnych świec może prowadzić do mylnych wniosków zwłaszcza na lpg.Cewka tak zbudowana,że jedno uzwojenie w.n zasila dwie świece bez punktu masowego.Więc aby wytworzyć iskrę o odpowiedniej mocy muszą być podpięte dwie świece.Ze zdjęciem głowicy to się jeszcze wstrzymaj.Tu raczej jak poprzednicy sugerują jest niewłaściwy skład mieszanki na biegu jałowym.To ,że silnik się "telepie"nie musi oznaczać pracy na trzech cylindrach.Sprawdzić czy nie przepuszczają paliwa wtryskiwacze i regulator ciśnienia paliwa.
bogdan05 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2009, 15:24   #53
karas_
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 05-02-2007
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Escort
Silnik: 1,6 16v Zetec
Rocznik: 1995
Postów: 359
Domyślnie Odp: Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie

Dobrze. Może masz rację, zeby wytworzyc odpowiednia iskrę potrzeba 2 przewodów. Ale odpowiedz mi na pytanie dlaczego ściągając kabel z 2 cylindra reakcja jest znaczna, a z 3 nie ma jej zupełnie. Przeciez chodza na tym samym uzwojeniu. Druga sprawa to dlaczego reagują obydwa na benzynie.

Posiadam gaz II generacji, poneiwaz nie ma gazu I generacji na wielopunktowym wtrysku. Nie posiadam silnika krokowego od gazu, mieszanka jest stała ustawiana tylko i wyłącznie śrubą regulacyjną.

Jeżeli chodzi o wtryski to odpinałem zarówno kable z wtryskiwaczy jak i wyciągałem bezpiecznik pompy paliwa. jak by była chociaz delikatna reakcja to mógł bym się czepić jakiegos rozwiązania, ale reakcji nie było zarówno po wypięciu bezpiecznika jak i wypięciu wszystkich wtrysków.

Głowici nie ściagam, bo jeżeli ciśnienie jest idealne to po co? Raczej jestem zdania, że padł jeden z popychaczy i 3 cylinder nie dostaje odpowiedniej dawki gazu (gaz dochodzi tylko przez jeden zawór ssący). mogła też paść jedna krzywka na wałku rozrządu. Nie wiem to sa moje domysły.
__________________
CB: Onwa MK3 / LEMM AT 1200
karas_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2009, 16:11   #54
corneliusab
ford::expert
 
Avatar corneliusab
 
Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
Domyślnie Odp: Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie

Zawory odpadaja znaczy sie mam na mysli skrzywienie bo wtedy cisnienie bylo by mniejsze, moze zdejmij pokrywe rozrzadu i zobacz jak wyglada krzywki na walku ssacym na 3 cylindrze, zmierz krzywki jak masz suwmiarke i zmierz krzywki na innych cylindrach na walku ssacym dla porownania. Glowicy nie ma co zwalac bo gdyby byl np przedmuch na uszczelce to cisnienie bylo by nizsze na 3 garze.

Pozdrawiam
__________________
Moje Mondeo

corneliusab jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2009, 16:44   #55
karas_
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 05-02-2007
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Escort
Silnik: 1,6 16v Zetec
Rocznik: 1995
Postów: 359
Domyślnie Odp: Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie

W piatek chyba sobie zorganizuje urlop w pracy. zedre pokrywkę, posprawdzam szczelność w trysków, pomierzę krzywki. Jak to nie pomoże to zaczekam na wyższą wodę w wiśle Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dam znać jak będę coś wiedział.
__________________
CB: Onwa MK3 / LEMM AT 1200
karas_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2009, 09:19   #56
bogdan05
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-11-2007
Model: ford eskort ghia
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 1998
Postów: 94
Domyślnie Odp: Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie

Z tym odłączaniem świec jak napisałeś można domniemać,że jednak coś nie tak jest na trzecim cylindrze.Na tą chwilę to raczej nie masz wyjścia i musisz obejrzeć rozrząd ale nie tylko sterowanie ssącymi zaworami ale i także wydechowymi.Jeśli chodzi o puszczanie paliwa na wtrysku to sprawdzanie zaraz po odłączeniu bezpiecznika nic nie zmieni ponieważ w układzie paliwowym pozostaje nadal ciśnienie przez jakiś czas.Wracając do tej instalacji II generacji to fakt ,że centralka umozliwia przełączenie po przygazówce na lpg to nie wszystko.Taka instalacja zawiera sterownik elektroniczny na wzór komp. do wtrysku benzyny w małym uproszczeniu.Pobierany jest sygnał z czujnika tlenu ,który odpowiednio przetworzony steruje silnikiem krokowym na zaworze regulującym dopływ gazu do mixera.Wiec mieszanka jest korygowana w każdym stanie pracy silnika.Taki system zasilania jest dedykowany do aut katalizatorem.Nie ciągnę tego dalej aby się wymądrzać ale jako informacja przy kontaktach z nieuczciwymi gazownikami.Taki sterownik gazu kosztuje znacznie więcej niż centralka do automatycznego przełączania.
bogdan05 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-08-2009, 23:12   #57
karas_
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 05-02-2007
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Escort
Silnik: 1,6 16v Zetec
Rocznik: 1995
Postów: 359
Domyślnie Odp: Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie

Ciąg dalszy. Sprawdziłem zawory. Zdarłem pokrywę, wszystkie naciskane śrubokrętem chodzą ciężko, krzywki sprawdzane sówmiarką, jednakowe. Wydarłem wtrysk na 3 cylindrze, oringi w idealnym stanie.

Co ciekawe dzisiaj rano odpaliłem i 3 cylinder nie pali juz na benzynie. Samochód kopci szczególnie po postoju na zimnym silniku. Jakieś propozycje?
__________________
CB: Onwa MK3 / LEMM AT 1200
karas_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-08-2009, 23:20   #58
corneliusab
ford::expert
 
Avatar corneliusab
 
Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
Domyślnie Odp: Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie

Sprawdz swiece czy jest na niej iskra, no i kostke od wtrysku, moze nie wpioles jej dokladnie.

Pozdrawiam
__________________
Moje Mondeo

corneliusab jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-08-2009, 23:24   #59
karas_
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 05-02-2007
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Escort
Silnik: 1,6 16v Zetec
Rocznik: 1995
Postów: 359
Domyślnie Odp: Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie

Na świecy jest iskra, sprawdzałem. Kostka również sprawdzona. Po zaglądaniu w klawiaturę auto jeździło 2 dni na benzynie ok. Brak mi pomysłów.
__________________
CB: Onwa MK3 / LEMM AT 1200
karas_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2009, 18:29   #60
jasta
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 19-07-2008
Skąd: Kraków
Model: 1,9 TDI
Silnik: 1.4 EFI
Rocznik: 1998
Postów: 336
Domyślnie Odp: Na gazie pali na 3 gary, na benzynie normalnie

A w jaki sposób sprawdzałeś iskrę - bo wygląda na to że mimo wszystko jest na niej zbyt duza przerwa
jasta jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:46.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.