|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-12-2008, 17:35 | #61 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-08-2007
Skąd: Gorzow Wlkp
Postów: 38
|
Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów
Witam. Już wyjaśniam zagadnienie. Po otwarciu maski trzeba ściągnąć ten plastikowy dekielek od amorka ( od strony pasażera ) odkręcić śruby od blachy co przykrywa amortyzator, wtedy dopiero jest dojście do opisanej kostki. Znajduje się ona ok 10 cm niżej na ściance grodziowej, jest przykręcona jedną śrubą do kompa ( podobno jest to główny komputer auta ). Kostka ma kształt prostokąta. Kajty... nie wiem co było spowodowane zawieszeniem EGR-u. Być może zapamietał jakiś błąd, w moim przypadku "usterka zaworu EGR". Przypuszczam, że odłączenie kostki od kompa zresetowało zawieszenie zaworu. Zapomniałem jeszcze o jednej ważnej sprawie. Przedmuchane zostały także kostki, które znajduja się wewnątrz auta za schowkiem od strony pasażera. Trzeba wyciągnąć schowek ( łatwizna ) i w dolnym prawym rogu znajduje się 5 kostek, każda z nich została wypieta i jak pisałem wcześniej przedmuchana powietrzem. Jeżeli będziecie się do tego zabierać, chyba dobrze by było na początku sprawdzić na kompie czy u Was tak jak i u mnie wyskoczy usterka zaworu EGR. Być noże to warczenie tylko w moim przypadku było spowodowane zawieszeniem zaworu, nie wiem.
__________________
MKIII 2.0, TDDI, 2002r |
16-12-2008, 17:46 | #62 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-10-2007
Skąd: Chełm
Model: MK III
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 69
|
Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów
Noooo, to już coś, dzięki za informacje, mam nadzieję, że pomogą mi i nie tylko w końcu wyeliminować nieprzyjemny warkot, już drukuję sobie Twoje uwagi i jak tylko mi czas pozwoli zabiorę się za swego mondiego, jeszcze raz wielkie dzięki. A tak na marginesie czy ktoś ma zaślepionego EGR-a i przy tym ma ów warkot?
|
16-12-2008, 18:19 | #63 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-08-2007
Skąd: Gorzow Wlkp
Postów: 38
|
Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów
Kajty. Czekam na info. Daj znać, czy coś pomogło ... i powodzenia :fcp26
__________________
MKIII 2.0, TDDI, 2002r |
16-12-2008, 18:29 | #64 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 15-12-2008
Postów: 7
|
Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów
a ja wam powiem tak nie szukajcie serwisów bądz wymyślnych warsztatów u mnie był podobny problem takze miała to byc awaria pompy paliwowej ale miałem więcej szczęsia mój samochód obejzała osoba która zajmuje się produkcja silnikówi jak stwierdził silniki Forda a w szczególności modele TDDi i TDCI mają problemy z cyrkulacją powietrza i to jest problemem szarpnięc silnika.
Wybaczcie ale nie wiem co zrobił i nie chciał mi powiedziec ale naprawa trwała ok 10 minut i jak za pomocą czarodziejskiej różdzki problem zniknoł ( z tego co zauważyłem najwięcej czasu poświęcił na ogladaniu wężyków ) |
17-12-2008, 07:07 | #65 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-11-2008
Postów: 22
|
Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów
a moze jakies zdjecia?
|
17-12-2008, 19:59 | #66 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-10-2007
Skąd: Chełm
Model: MK III
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 69
|
Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów
Dzisiaj trochę pozaglądałem i: faktycznie na ścianie grodziowej po stronie pasażera jest wtyczka duża na kilkadziesiąt pinów ze śrubą mocującą, na pewno jest to złącze do komputera ECU, odkręciłem przedmuchałem (styki bez zarzutu) jednak nie dało to żadnego efektu. Postanowiłem pozaglądać na razie bez głębszego rozbierania do EGR-a, zdjąłem wężyk sterujący, a na króciec założyłem drugi, długi na tyle by sięgną do kabiny, jadąc próbowałem ręcznie, raczej ustnie sterować zaworem i zauważyłem, że w pewnych momentach dźwięki wydawane przez silnik ulegały zmianom, lecz trudno było jednoznacznie stwierdzić że to jest to, na pewno mój EGR nie pracuje poprawnie, jakby sie zacinał czy blokował, muszę go wymontować i dokładnie obejrzeć może przeczyścić przesmarować (może ktoś ma już w tym temacie doświadczenia) myślę, że rafal1975 z tymi przepływami powietrza ma rację (może udałoby mu się ustalić co macher który "zajmuje się produkcja silników" zrobił u niego). Pobawię się jak mówiłem z EGR-em i sprawdzę dokładnie wszystkie wężyki i przewody powietrza, może na macanego coś znajdę. Oczywiście zdam relację. Jeszce zapytanie do rafal1975: czy po zabiegach z "różdżką" zniknęło szarpnięcie czy słynny warkot, czy wszystko na raz?
|
18-12-2008, 12:46 | #67 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-11-2008
Postów: 22
|
Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów
dzisiaj znalazlem i odlaczylem mi nic nie dalo.
|
19-12-2008, 13:21 | #68 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-10-2007
Skąd: Chełm
Model: MK III
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 69
|
Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów
:567:
|
19-12-2008, 16:50 | #69 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 21-12-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo Sedan Ghia
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 1,362
|
Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów
Cytat:
:597: "miszcz" z Ciebie normalnie :698:
__________________
POZDRAWIAM. |
|
20-12-2008, 02:44 | #70 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 15-04-2006
Model: fiesta
Silnik: 1,3 endura e
Rocznik: 2001
Postów: 93
|
Re: [mk3] TDDI szarpnięcie przy ok 2 tyś obrotów
Cytat:
|
||
|
|
|