|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Thread Tools | Search this Thread |
25-11-2010, 13:47 | #31 |
ford::expert
Join Date: 30-01-2008
Location: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Posts: 4,462
|
Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi
Ja mam jeszcze pytanie odnośnie tych 2 termostatów. Czemu są dwa? Kiedy otwiera/zamyka się duży a kiedy mały ?
|
25-11-2010, 15:53 | #32 |
ford::expert
Join Date: 30-06-2008
Location: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Posts: 3,965
|
Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi
bo jeden jest od chłodzenia oleju w silniku a drugi od chłodzenia samego silnika. temperatury potrzebne do chłodzenia tych dwóch obiegów są różne więc są dwa termostaty
|
28-11-2010, 20:06 | #33 |
ford::advanced
Imię: Adam
Join Date: 22-09-2010
Location: Szczecin
Model: BMW E38 - siódema ;)
Silnik: 3,5 V8
Rocznik: 1998
Posts: 371
|
Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi
Podpisuję się pod tematem i też borykam się z niedogrzanym silnikiem...wymieniłem już duży termostat kupiłem oryginał, ale nie przyniosło to efektu i kreska jeśli dojdzie do pionu, to szybko spada w dół. Nawet po krótkim postoju ponowne uruchomienie silnika odbywa się ze wskazaniem najniższej temperatury-czyli jednym słowem silnik jest ciągle niedogrzanyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
byłem w sklepie z częściami i pytałem o ten mały termostat, ale gość mówił że jest tylko jeden i nie słyszał o drugim;/ Moje pytanie brzmi: jak nazywa się fachowo mały termostat i czy istnieje możliwość że takie wskazania niskiej temperatury spowodowane sa przez źle funkcjonujący czujnik temperatury i gdzie go szukać. pzdr Adam |
28-11-2010, 20:39 | #34 | |
ford::average
Imię: Marek
Join Date: 31-08-2009
Location: WOT
Model: Mondeo Mk4 kombi/ Mondeo MK4 kombi
Silnik: 2.0 DURATEC HE (145KM)
Rocznik: 2008
Posts: 95
|
Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi
mały termostat nazywa się fachowo :termostat w układzie chłodzenia oleju
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] a czujnik temperatury jest umieszczony gdzieś w głowicy nie wiem dokładni gdzie ale jak coś znajdę to napiszę Quote:
__________________
Stado baranów dowodzone przez wilka może wygrać bitwę... Odwrotność nie jest możliwa |
|
28-11-2010, 21:47 | #35 |
ford::advanced
Imię: Adam
Join Date: 22-09-2010
Location: Szczecin
Model: BMW E38 - siódema ;)
Silnik: 3,5 V8
Rocznik: 1998
Posts: 371
|
Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi
Dziękuję za odpowiedźGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nie wiem za co się zabrać: wymianę małego termostatu, sprawdzenie (wymianę czujnika temperatury), zakup porywy silnika z całą gąbką, bo możne to ma wpływ, że u mnie ten cały materiał się zniszczył i to ciepło gdzieś ucieka i silnik jest owiewany?? |
29-11-2010, 08:25 | #36 |
ford::professional
Imię: Łukasz
Join Date: 11-01-2007
Location: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Posts: 1,151
|
Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145 |
29-11-2010, 09:29 | #37 |
ford::advanced
Imię: Bierut
Join Date: 01-04-2006
Location: Warszawa
Model: Galaxy MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Posts: 266
|
Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi
Ja też jestem już po wymianie "dużego" termostatu. No i...........nie pomogło. Zła diagnoza.
Zamówiłem już mały termostat. Jak odbiorę to ponownie jadę do Zbicar. Ja bym się nie łudził, że to wina czujnika. Po prostu zrobiło się zimniej i wychodzi szydło z worka. Jak zmienię "mały" to dam znać czy pomogło. |
29-11-2010, 11:16 | #38 |
ford::expert
Join Date: 30-06-2008
Location: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Posts: 3,965
|
Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi
przy okazji sprawdź czy masz dogrzewacz cieczy chłodzącej i czy świece żarowe w nim są sprawne. montowny był do nadwozia przy dolnej poduszcze skrzyni biegów na grodzi tak mniej więcej pod nogami kierowcy na załamaniu podłogi i grodzi. bez dogrzewacza te silniki się nagrzewają bardzo wolno i w cyklu miejskim są bardzo niedogrzane.
|
01-12-2010, 09:29 | #39 |
ford::advanced
Imię: Adam
Join Date: 22-09-2010
Location: Szczecin
Model: BMW E38 - siódema ;)
Silnik: 3,5 V8
Rocznik: 1998
Posts: 371
|
Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi
Witam.
Mam innego diesla transita i tam czy temoperatura wynosi -30 czy +30 wskaźnik stoi na środku i nawet nie pyknie...a u mnie....lata w góre i w dół...i co najgorsze...zauważyłem że więcej pali... Juz teraz sam nie wiem co kupić czujnik czy mały termostat, bo w kabinie leci ciepło i to szybko odvczuwalne więc wydaje mi sie ze gdyby termostat siedział jeden czy drugi to nie było by ciepło?Jak uważacie? Podejrzewam własnie że czujnik jest uszkodzony i podaje zły sygnał stad większe spalanie i takie skoki na wskaźniku temperatury, a dodam że podgrzewacz sprawdzony i grzeje, a przysłonięcie chłodnicy nic nie dałoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W piatek mam jechać z Wrocławia do Szczecina to aż boję sie pomysleć jakie bedzie spalanie na niedogrzanym silnku...jeśli tak faktycznie jestGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Doradzcie cos... pzdr Adam |
02-12-2010, 15:02 | #40 |
ford::advanced
Imię: Adam
Join Date: 22-09-2010
Location: Szczecin
Model: BMW E38 - siódema ;)
Silnik: 3,5 V8
Rocznik: 1998
Posts: 371
|
Odp: Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi
wczoraj byłem umówiony z mechanikiem, niestety ciągle ma Andrzejki więc nie czekając...postanowiłem spróbować samemu zdemontować stary i włożyć nowy termostat (mały) i jako laik w dziedzinie motoryzacji i techniki uporałem się z tym w około 1h i nie demontowałem przewodów do wtrysków i teraz autko nagrzewa się szybciej i trzyma temperaturę, choć muszę przyznać że gdy włączę nawiew to wskaźnik temperatury silnika opada delikatnie w dół-czy to normalne?czy powinien stać pionowo ciągle?
|
Thread Tools | Search this Thread |
|
|