|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-07-2017, 23:00 | #1 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
2.0 tdci (DW10) - stukanie silnika
Taka to zagwozdka. Silnik zaczął stukać poprzedniemu właścicielowi.
Stuka tak [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Auto ma dość niski przebieg i bylo serwisowane w ASO I nie było nic ci by mogło się do tego przyczynić. Auto to automat wiec odpada dwumasa. Alternator nie stuka ani pompa klimy. Rozrzad na 100% ok (pasek i łańcuszek). Pompa wody kręci się dobrze. Walki w porządku. Koniki w porządku. Luzu na pompe paliwa I vacu nie czuć. Na denkach nie widzę wgnieceń od zaworów (endoskopem przez otwór wtryskiwaczy). Korbowody proste. 3 korby odkrecilem I panewki w super stanie a luzu na sworzniu nie czuć żadnego. Ktoś odkrecal kiedyś miske, pompa oleju ma datę produkcji o 4 lata młodsza niż auto, a do tego jest chyba namieszane z pokrywami korbowodów, Wszystkie korbowody maja oznaczenia fabryczne na stopce od strony chłodnicy. Zamki panewki górnej są jak pamietam wtedy od drugiej strony. Dwie pokrywy korbowodów ma oznaczenia od strony chłodnicy tak samo jak Korbowody I w tych zamek pokrywy jest po tej samej stronie co zamek na stopce. Na dwóch natomiast jest po drugiej stronie. Czy ktoś mógłby potwierdzić że zamki panewek maja być po tej samej stronie? Jakieś inne pomysły co to może być? Sent from my E6853 using Tapatalk |
25-07-2017, 18:32 | #2 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 22-08-2015
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 CDTI 163KM
Rocznik: 2010
Postów: 10
|
Odp: 2.0 tdci (DW10) - stukanie silnika
Sprawdź wtryskiwacze
|
25-07-2017, 20:35 | #3 |
Postów: n/a
|
Odp: 2.0 tdci (DW10) - stukanie silnika
Zamki panewek są po przeciwnej stronie.
|
25-07-2017, 20:45 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: 2.0 tdci (DW10) - stukanie silnika
Wtryski tak by nie stukaly ale będę je wysylal do sprawdzenia.
Skad info o składaniu panewek w tym silniku? Bo wg informacji z innego źródła wychodzi ze zamki są po tej samej stronie wiec trochę rozbieżność jest. Wg mnie to lokalizacja zamków nie ma wpływu na klepanie wiec skrece na stare śruby, odpale I sprawdzę stetoskopem skąd ten dzwiek. Sent from my E6853 using Tapatalk |
25-07-2017, 20:51 | #5 |
Postów: n/a
|
Odp: 2.0 tdci (DW10) - stukanie silnika
Czy w tym, czy w innym zasada taka sama.
Na korbowodach, oraz stopkach masz wybite numery cylindra, na którym powinien chodzić ten korbowód, od nr 1 do 4. I te cyfry muszą być po tej samej stronie. Zobaczysz wtedy, po której są wyżłobienia na zamki. |
25-07-2017, 20:54 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: 2.0 tdci (DW10) - stukanie silnika
To ja wiem, ale jak sie zgrywaja oznaczenia na stopce korby i pokrywie korbowodu to zamki też są po tej samej stronie
Dlatego się pytam Sent from my E6853 using Tapatalk |
03-11-2017, 14:58 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-11-2016
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 36
|
Odp: 2.0 tdci (DW10) - stukanie silnika
Nie wiem, czy udało się ustalić skąd dochodzi ten hałas. Miałem podobne stuki w moim aucie. Okazało się, że pękło koło zamachowe i uszkodziło sprzęgło hydrokinetyczne. Po wymianie pod maską cisza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka |
03-11-2017, 15:06 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: 2.0 tdci (DW10) - stukanie silnika
U mnie to samo, się akurat było rozwarstwienie się koła zamachowego. Sprzęgło hydro w porządku.
Jak zrobię filmik to wrzucę, bo już wymienilem. Czyli jednak jest jakaś wada tych kół. Sent from my E6853 using Tapatalk |
08-11-2017, 14:22 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-11-2016
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 36
|
Odp: 2.0 tdci (DW10) - stukanie silnika
Coś może być na rzeczy. Przy jakim przebiegu padło koło u Ciebie?
Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka |
08-11-2017, 14:26 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
Odp: 2.0 tdci (DW10) - stukanie silnika
W tym aucie jest przebieg 190 tys km.
Szczerze to ja mimo że w tym aucie nie był ruszany rozrząd to mi się wydaje że przy zablokowanym kole zamachowym ogromny moment przykręcania koła pasowego może uszkodzić koło zamachowe. Sent from my E6853 using Tapatalk |