Temat: [Mondeo 2014- ] Wyciek oleju z silnika
View Single Post
Stary 05-12-2023, 19:40   #25
rybix
ford::beginner
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 25-03-2023
Model: MKV
Silnik: 2.0 TDCI 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 23
Domyślnie Odp: Wyciek oleju

Cytat:
Napisał Mariup4p Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Okazało się że filtr oleju był chyba za słabo dokręcony bo był popprsrtu lekko odkręcony.
No i tak przypatrzylem.sie to pompa CR oczywiście się poci ale to narazie jeszcze nie będę ruszał .

Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka
Nie wiem czy piszesz o mk4 czy mk5 ale w moim mk5 dw10f 180 (automat PS) kw przerabiam wycieki/zapocenia od kiedy kupiłem. Wszystko mniej więcej w okolicach 200 tys. przebiegu:
1) najpierw na łączeniu skrzyni z silnikiem zapocenie - wymiana uszczelniacza wału, pokrywy sprzęgła i uszczelki półosi,
2)po niecałych 10 tys. patrzę znowu mokre, wykluczając to co już wymienione, patrząc do góry silnika widzę mokrą pompę cr, patrząc od góry silnika widzę mokre w okolicach pompy vacum, lekko spocona rurka odmy i dolotu turbiny - próba uszczelnienia pompy cr nieudana z uwagi na wytarte króćce paliwowe i lekki luz - czyli nowa pompa po regeneracji, uszczelnienie pompy vacum, nowa rurka odmy i na wszelki wypadek nowa uszczelka pokrywy zaworów i oczywiście wszystkie niezbędne części związane z pompą cr tj. przewód paliwowy, przelewy, filtr paliwa
3) w tym samym czasie oczywiście niedokręcony nieoryginalny filtr oleju (ale z niego nie ciekło) ale za to ciekło z korka oleju (nie została wymieniona uszczelka przy wymianie).

Teraz obserwuję co się będzie działo, wydając tyle kasy na uszczelnianie. Przed zakupem słyszałem i czytałem,że coś się może pocić ale myślę, że to przesada. Oczywiście można było tego nie ruszać i dolewać olej ale jednak wymaga się trochę więcej od auta za większą kasę. Więc proponuję albo tam nie zaglądać albo nie ma końca.

Natomiast jak Ci ochlapało tylną klapę to wątpię, że to przez filtr oleju. Jeśli mówisz o MK5 to te wycieki, o których wspomniałem wyżej będziesz widział na elementach silnika (nawet na osłonach przewodów i elementach zawieszenia).
rybix jest offline   Odpowiedź z Cytatem