Dołożyłem z sukcesem lampy AFS, to się wypowiem
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Trzeba zdjąć kierownicę i wymienić czujnik kąta skrętu kierownicy z 4-pinowego na 6-pinowy, dociągnąć do niego jeden przewód, dołożyć moduł sterujący, przeciągnąć kilka dodatkowych przewodów przez grodź silnika do lamp, zmienić przebieg przewodów do poziomowania lamp i oczywiście wymienić same lampy. Znalezienie oryginalnych lamp AFS w dobrym stanie jest sporym wyzwaniem, ja polowałem na nie przez kilka dobrych miesięcy. Kompletna instrukcja doposażenia:
https://www.ford-focus.cz/forum/view...?f=181&t=34330
Co do xenonów - też trzeba przeciągnąć przewody przez grodź silnika, dołożyć moduł sterujący (dla HID i AFS są inne, nie da się po prostu zmienić im konfiguracji), dołożyć dwa czujniki ugięcia zawieszenia wraz z wiązką (jeden na przednim wahaczu, drugi na tylnym).
Trochę łatwiejsze jest doposażenie w spryskiwacze reflektorów, ale wymaga to zdjęcia zderzaka i prawego przedniego nadkola. Spryskiwacze można dołożyć niezależnie od rodzaju lamp. Polecam tutoriale na czeskim forum z linka, te tematy są tam dobrze i zwięźle (w porównaniu z rosyjskim forum) opracowane.
Też zastanawiałem się między AFS i xenonami. W końcu zdecydowałem się na AFS, z kilku powodów:
- na xenonach nie da się uruchomić fabrycznych świateł dziennych na 70%, musiałbym odłączyć przewód oporowy i miałbym dzienne na 100%, żeby oszczędzać żarniki, musiałbym dołożyć dodatkowe dzienne
- nie mam fabrycznie podciągniętej wiązki do czujników ugięcia wahaczy, nie chciałem się w to bawić
- subiektywnie bardziej podobają mi się lampy AFS, mają większą i ładniejszą soczewkę.