View Single Post
Stary 02-03-2011, 06:51   #10
Gabrycha
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 09-10-2008
Skąd: N: 51° 24' E: 19° 40'
Model: C-Max były Escort MK7 i MK6
Silnik: 1.8 TDCi / 1.8 TD / 1.8D
Rocznik: 2006 / 1999 / 1994
Postów: 770
Domyślnie Odp: właczający sie wentylator co jakiś czas

tedii: TAK - bo jak inaczej wytłumaczysz fakt że jak silnik jest zimny po mroźnej nocy a po 15 sek. pracy odszraniacza na szybę już leci ciepełko? Nie sądzisz że nawet gdybyśmy mieli zamontowany czajnik elektryczny do grzania płynu (2500W na 12V daje ponad 200A prądu) to i tak czas potrzebny na doprowadzenie 1,5L wody do temp 80C zajmuje mu dwie trzy minuty (a przecież z kranu płynie woda nie mniej niż +10C) co juz jest wielkim handicapem do zmrożonego płynu -10C. Więc niemożliwym jest ogrzewanie nawiewu pośrednio poprzez podgrzewanie płynu.

Czesiek_ze: tedii podgrzewacz może mieć, istnieją takie wersje wyposażenia na "zimne" rynki, a GABRYCHA pisze się ON a nie ONA choś to całkiem ładnie brzmi. To tak dla porządku w kwestii formalnej i bez urazy. Spoko.

A tak swoją drogą to przecież każdy ropniak posiada el. podg. paliwa i cylindrów. Niektórzy mają dodatkowo spryskiwacze albo takie coś zwane "WEBASTO". Doszły mnie wieści że nawet istnieją podgrzewacze komory silnika na postoju w postaci maty leżącej na dolnej osłonie komory, podłączanej do zewnętrznego źródła prądu (230V) np.: w garażu.

Pozdro.
__________________
a po godzinach naprawiam drukarki i komputerki
- jak by komuś coś padło To spoko: niechaj mnie dręczy...
Gabrycha jest offline   Odpowiedź z Cytatem