Bezkluczykowe uruchamianie pojazdu - błąd komunikatu o naciśnięciu sprzęgła lub stopu
2 załącznik(i)
Cześć,
Dla przypomnienia S-MAX 1.6 eb 2012, ręczna skrzynia, bezkluczykowe uruchamianie silnika (przycisk Ford Power). Wczoraj zauważyłem dziwne zachowanie przy czym dziś rano zdziwiłem się jeszcze bardziej. Normalnie w przypadku odpalania przyciskiem należy nacisnąć i przytrzymać wcześniej sprzęgło. Inaczej zapłon zgaśnie po ponownym naciśnięciu przycisku Ford Power. Zawsze w ramach dobrych nawyków trzymam też hamulec. Właśnie doczytałem, że w przypadku otwartych drzwi aby uruchomić silnik dodatkowo konieczne jest naciśnięcie i przytrzymanie hamulca. Przy zamkniętych nie jest to wymagane. Wczoraj po uruchomieniu silnika lub w czasie jazdy pojawił mi się komunikat wraz kontrolką informacyjną na Convers+ (brak check engine): Cytat:
Dziś sprawdziłem różne kombinacje i komunikat o wciśnięciu stop się już nie pojawia, ale np. po uruchomieniu silnika z wciśniętym sprzęgłem i hamulcem, pod wizualizacją samochodu i w "Komunikatach" pozostaje: Cytat:
Dodatkowo przy otwartych drzwiach okazało się, że mimo komunikatu o konieczności naciśnięcia hamulca, silnik i tak się uruchomi trzymając samo sprzęgło. O co może chodzić i co teraz sprawdzić? Błędu U3003 jeszcze nie miałem czasu skasować. Jeśli chodzi o akumulator. W tej chwili przed odpaleniem jest ~12 V. Ładowanie o ile dobrze pamiętam 14,7 V. Samochód ma system auto start/stop. Nie opisując ponownie sprawy, jak kupiłem samochód to miał problemy z odpalaniem, Niemiec w pierwszej kolejności wymienił akumulator, ale nie na taki jaki powinien być do tego modelu z tą funkcją. Ja to zawsze po uruchomieniu wyłączałem przyciskiem, ale z czasem zauważyłem że system sam przestał działać, prawdopodobnie z powodu właśnie parametrów akumulatora i tego że rzadko jeżdżę na dłuższych dystansach. Ogólnie przez 2 lata nie miałem ani razu problemu z odpaleniem więc nie zastanawiałem się nad wymianą akumulatora, ale czy to może być problem? Wystąpienie opisanego błędu poprzedziły dwa dni krótkich tras pod miastem po 30 km w jedną stronę, więc mógł się naładować. |
Odp: Bezkluczykowe uruchamianie pojazdu - błąd komunikatu o naciśnięciu sprzęgła lub
Najczęstszą przyczyną występowania komunikatu nakazującego przy odpalaniu wciśnięcie oprócz pedału sprzęgła dodatkowo pedału hamulca jest uszkodzony czujnik BOT przy pedale sprzęgła lub uszkodzona wiązka odpowiadająca za komunikację z tym czujnikiem. Od podmiany tegoż czujnika zacząłbym.
|
Odp: Bezkluczykowe uruchamianie pojazdu - błąd komunikatu o naciśnięciu sprzęgła lub
Cudownie... już kiedyś wyciągałem ten czujnik, to ten wyżej z super wygodnym dostępem? Od czego jest skrót BOT?
Dobrze rozumiem, że problem z czujnikiem na pedale sprzęgła powoduje wyświetlanie komunikatów dotyczących naciśnięcia pedału hamulca? Biorąc pod uwagę, że mogłem uruchomić silnik przy otwartych drzwiach, komunikacie dot. hamulca i niewciśniętym pedale hamulca, to chyba coś musi być na rzeczy, ale nie widzę logiki :) Kiedyś miałem problemy z uruchamianiem silnika za pomocą Ford POWER. Próbowałem analizować działanie tych czujników na komputerze i jeśli dobrze pamiętam to sygnał zezwalający pojawia się dopiero gdy załapią oba czujniki na pedale sprzęgła. Nie pamiętam czy jest w to wliczany także czujnik na samym "siłowniku" (?) sprzęgła. |
Odp: Bezkluczykowe uruchamianie pojazdu - błąd komunikatu o naciśnięciu sprzęgła lub
Cytat:
Cytat:
TOT występuje zawsze. Potrzebny chociażby do poprawnego działania Tempomatu. BOT występuje przy FORD POWER / KEYLESS. Możliwe że też przy skrzyniach automatycznych. Cytat:
Cytat:
|
Odp: Bezkluczykowe uruchamianie pojazdu - błąd komunikatu o naciśnięciu sprzęgła lub
Cytat:
W każdym razie w moim przypadku, przy prawidłowym działaniu, komunikat o konieczności wciśnięcia hamulca pojawia się tylko przy otwartych drzwiach i włączonym zapłonie. Po zamknięciu dziś znikał. Ale nawet jak drzwi pozostawiłem otwarte, komunikat wyświetlił informacje o braku hamulca, a ja jedynie nacisnąłem sprzęgło, to silnik odpala. Więc obecnie komunikat nie blokuje odpalenia. Nigdy wcześniej nie zwracałem na to uwagi, przy czym myślałem że naciśnięcie obu pedałów jest obowiązkowe. W instrukcji S-max jest informacja o konieczności wciskania hamulca tylko przy skrzyni automatycznej. Ale jest enigmatyczna informacja, że jeśli przy manualu nie dopala, to należy wcisnąć oba pedały. Nie ma informacji o komunikatach. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:57. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.