2.5D-2.5TD różnica w pracy silnika
Koledzy, czy może tak być, że silnik 2.5D na pompie Boscha jest głośniejszy od TD? Kolega ma na 2.5 D turbo na innej pompie (chyba Lukas) a ja na Boschu zwykły bez turbiny i wydaje mi się że u niego silnik jest dużo cichszy. Mój głośniej klekocze. Z czego ewentualnie wynika taka różnica ? A może z silnikiem coś się dzieje ? Oba przypadki w kamperach z tego samego roku 96.
|
Odp: 2.5D-2.5TD różnica w pracy silnika
To normalne, że turbo jest cichsze - głównie dlatego, ze turbina wycisza mocno wydech, ale wersje turbo są z elektroniczną kontrolą wtrysku, więc bardziej precyzyjne jest dawkowanie wtrysku, a zwłaszcza kąt wyprzedzenia wtrysku.
Mechaniczny Bosch to jeszcze nic - pierwsze wersje w 1986 roku były na mechanicznej pompie CAV Lucas - to był dopiero rechot silnika... Niezależnie od wszystkiego duże znaczenie ma prawidłowe ustawienie statycznego kąta wyprzedzenia wtrysku oraz stan wtryskiwaczy. Mocno lejące wtryskiwacze przy mocniejszym depnięciu dają efekt niezłego rechotu... |
Odp: 2.5D-2.5TD różnica w pracy silnika
Bardzo dziękuję za wyjaśnienie tematu. Szukając informacji, zauważyłem że jest nawet tendencja do przerabiania i wymiany układów pompy Lucas na Bosch, bo podobno są dużo trwalsze i prostsze w naprawie. Jednak nie zawsze zaawansowana technika idzie w parze z niezawodnością. Mam jeszcze mały problem z pompą vacum tą przy alternatorze. Jak się dobrze rozgrzeje to trochę rzęzi (hałasuje). Mechanik powiedział, że można tak jeździć, bo nowa podróba wytrzyma mniej niż ta moja, a na szrocie nie wiadomo co się kupi. Miał racje?
|
Odp: 2.5D-2.5TD różnica w pracy silnika
Cytat:
Cytat:
Od biedy można ją odkręcić i zdjąć (zsunąć) na chwilę z alternatora bez odpinania przewodów olejowych i rurki vacu oraz bez ruszania alternatora, następnie odpalić silnik i sprawdzić czy rzężenie ustało czy nie. To definitywnie pozwoli ustalić, czy rzęzi pompa, czy łożysko alternatora. |
Odp: 2.5D-2.5TD różnica w pracy silnika
Cytat:
|
Odp: 2.5D-2.5TD różnica w pracy silnika
Hałasuje tylko jak się dobrze rozgrzeje. Na zimnym cisza. Hałas ewidentnie z okolic alternatora i pompy vacum. Nawet jak się dotknie vacum to czuć drżenie podczas tego dźwięku. Spróbuję jeszcze tak jak radzi wojtekjanus rozłączyć te elementy aby wykluczyć uszkodzenie jednego z nich. Czy mam rozumieć, że pompa nie ma własnych łożysk, a wałek jest tylko uszczelniony ?
|
Odp: 2.5D-2.5TD różnica w pracy silnika
1 załącznik(i)
Cytat:
Na załączonym zdjęciu alternatora widać wystający wałek z wieloklinem, głębiej siedzi simmering nie puszczający oleju z pompy do alternatora. Natomiast pompa w otworze pod ten wystający kołnierz alternatora ma oring w rowku z gumy antyolejowej (nie mam takiego zdjęcia), który nie pozwala na wyciek oleju z pompy na zewnątrz połączenia alternator-pompa vacu. |
Odp: 2.5D-2.5TD różnica w pracy silnika
Też nie mam fotki (znaczy mam ale w starym PC)
Tam nie ma co się zacierać. Osiowanie jest na wieloklinie alternatora a smarowanie wymuszone obiegiem silnika. Dlatego napisałem o ew. wadzie łożyska alternatora. Tylnego. |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.