Forum Ford Club Polska

Forum Ford Club Polska (https://forum.fordclubpolska.org/index.php)
-   Ford Transit (https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=101)
-   -   [Transit 1991-1994] Czy są jakies punkty w ramie fabrycznie przewidziane do podnoszenia lewarkiem? (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=144299)

tomek37 19-11-2011 13:19

Czy są jakies punkty w ramie fabrycznie przewidziane do podnoszenia lewarkiem?
 
Zastanawiam się czy są jakies punkty w ramie fabrycznie przewidziane do podnoszenia oryginalnym lewarkiem.Berze mnie strach na sama mysl zmiany koła na trasie bez hydraulicznego lewarka tym fordowskim od transita.Czy da sobie rade jak na pace bedzie 1,5tony uniesc wogóle.

wojtekjanus 19-11-2011 13:41

Odp: Podnoszenie transita
 
Ten podnośnik wcale taki słaby nie jest... Warto jednak dbać o śrubę rzymską podnośnika (smarować).
Z tyłu podkładasz stopkę podnośnika pod resor jak najbliżej mostu. Ma to tę zaletę, że nie musisz długo kręcić - minimalny ruch i koło jest w powietrzu. Gorzej z przodu - tam jest miejsce na stopkę na belce (na podłużnicy, na pomocniczym wzmocnieniu) - trzeba zdrowo pokręcić korbą, aby koło wreszcie się uniosło.

ziemek56 19-11-2011 20:58

Cytat:

Napisał wojtekjanus (Post 1739870)
Gorzej z przodu - tam jest miejsce na stopkę na belce (na podłużnicy, na pomocniczym wzmocnieniu) - trzeba zdrowo pokręcić korbą, aby koło wreszcie się uniosło.

Dlatego zawsze podnosiłem "pod wahacz" najbliżej koła jak mogłem. Wystarczyły cztery obroty rzymianina ...

Cytat:

Napisał tomek37 (Post 1739851)
Berze mnie strach na sama mysl zmiany koła na trasie bez hydraulicznego lewarka

Tylko, że hydraulicznego (z uwagi na jego wysokość) nie można podłożyć w dowolnym punkcie ...

wojtekjanus 19-11-2011 21:52

Odp: Podnoszenie transita
 
Cytat:

Napisał ziemek56 (Post 1740104)
Dlatego zawsze podnosiłem "pod wahacz" najbliżej koła jak mogłem.

Ale wtedy podnośnik pracuje w pozycji prawie całkowicie złożonej i siła na śrubie rzymskiej jest KILKA (a nawet KILKANAŚCIE) razy większa niż w pozycji 1/2 (to wynika z geometrii podnośnika). Właśnie w ten sposób można nadwyrężyć podnośnik - ale cóż - sam nieraz tak robiłem, choć na pustym aucie... http://emotikona.pl/emotikony/pic/0acute.gif Z ładunkiem bym się nie odważył.

tomek37 19-11-2011 22:02

Odp: Czy są jakies punkty w ramie fabrycznie przewidziane do podnoszenia lewarkiem?
 
Teraz jasne dzięki.

ziemek56 19-11-2011 22:07

Odp: Czy są jakies punkty w ramie fabrycznie przewidziane do podnoszenia lewarkiem?
 
Ja używam (używałem) pantografu przerobionego. Zamiast klasycznego gwintu trapezowego wstawiłem gwint stożkowy drobnozwojowy - efekt = mała siła przełożenia (ok. 1/2 fabrycznej) :P
Na dodatek moja korba ma 1,5 m długości > co bym się zbytnio nie kłaniał Panu Fordowi (i Pani Toyocie też).
DROBNY GWINT POLECAM SZCZEGÓLNIE, TYM ZAŁADOWANYM


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.