Brak reakcji na kluczyk
Witajcie...kiedyś już pytałem o taką usterkę, ale nie znalazłem odpowiedzi. Teraz Galaxy umarł na dobre, może ktoś spotkał się z takim problemem. Raz na jakiś czas - co kilka miesięcy, miałem taką przypadłość, że po włożeniu klucza do stacyjki nie kręcił rozrusznik. Wszystko inne działało, akumulator sprawny. Po kilku, kilkunastu próbach auto odpalało jakby nic mu nie dolegało. Jako, że usterka była sporadyczna, ignorowałem. Aż do dzisiaj - w ostatnich dniach problem występował częściej, aż dziś rano odpaliłem silnik (bez problemu, od dotknięcia), przejechałem jakiś 1,5km i auto zgasło....znów nie reaguje na kluczyk w położeniu rozruch, kolega mnie przyciągnął na parking, po drodze próbowałem odpalić na holu - też nic. Kiedyś gdzieś obiło mi się o uszy, że przyczyną usterki może być jakiś przekaźnik (pompy paliwa??) ale nie mam pewności i nie wiem, gdzie go szukać. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i zna rozwiązanie? Z góry dzięki za wskazówki...
|
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Niewiem na ile ci pomogę i czy tojest właśnie ta usterka , ale sprawdź bezpieczniki w małej skrzynce z bezpiecznikami na lewo od aku , są tam zabezpieczenia rozrusznika i alternatora mogą być luźne połączenia
Pozdraweiam |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Dzięki, sprawdzę to jeszcze raz dokładnie jutro jak będzie widno - dzisiaj czekając na holownika zerknąłem tylko czy coś się nie odłączyło. Niby nie - ale popatrzę.
Edit -przypomniało mi się, że raz miałem taką awarię - zgasło wszystko, jakbym zgubił akumulator :D - okazało się, że przepalił się właśnie jakiś duży bezpiecznik w skrzyneczce obok aku...wtedy nie działało nic, teraz działa wszystko oprócz rozrusznika i odpalania na "pych" :D |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
To może być błąd z imo., podłącz się pod Vag-a i sprawdź czy tam nie masz błędu.
Może ci rozłącza. |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
O tym samym pomyślałem ale immo rozłacza dopływ paliwa a nie rozrusznik.
|
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Przecież ewidentnie widać że go boli kostka stacyjki.
Sprawdź czy masz napięcie na bezpieczniku po przekręceniu stacyjki w pozycję rozruchu. Wymiana kostki to dosłownie 5 minut roboty. |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Cytat:
Jak na razie dobrałem się do przekaźnika nr 30, wymontowałem go, rozebrałem ale nie widzę jakiś uszkodzeń. Wszędzie w sieci (na jakiś zachodnich forach) pełno jest info, że takie objawy jak moje powoduje uszkodzony przekaźnik nr 30. Jutro rano kupię nowy (dziś niedziela :( ) i sprawdzę. Koszt niewielki - ok. 30zł. EDIT: Byłem przed chwilą przy aucie - wyjęty przekaźnik 30, brak reakcji na kluczyk, czyli objawy mojej awarii. Po rozebraniu przekaźnika i oczyszczeniu styków ponownie wsadziłem przekaźnik i auto odpaliło od strzała. IMO to jest przyczyna awarii. Jutro rano lecę do IC kupic nowy przekaźnik, bo nie wiem na ile wystarczy czyszczenie styków starego przekaźnika. Dzięki wszystkim za wskazówki! |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Ja bym spróbował odpalić <na krótko>
|
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Cytat:
Taki objaw może powodować również rozrusznik a dokładniej słaba masa bądź zwarcie. Zworka w panelu przekaźników (czasami jest zworka zamiast przekaźnika), duży bezpiecznik (również w panelu przekaźników), no i kostka stacyjki od której osobiście bym zaczął. Nie pamiętam dokładnie co w jakim modelu siedzi ale tu filozofii wielkiej nie ma. Wymontować ją i rozebrać sprawdzić czy nie ma w środku po przetapianych styków, nie kupować w ciemno niepotrzebnych części to wszystko można sprawdzić. |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Ale u mnie zawsze podczas włączania rozrusznika wszystkie odbiorniki gasną - radio, światła itp. IMO to normalne i nie tylko w Galaxy. W tej chwili już mam prawie 100% pewności, że to przekaźnik 30 - bo jak go wyjąłem, to mam dokładnie objaw awarii - czyli nie włącza rozrusznika, ale reszta działa. Po wepchnięciu przekaźnika auto sprawne.
|
Odp: Brak reakcji na kluczyk
1 załącznik(i)
Cytat:
To ja powiem jak to zrobić. Załącz stacyjkę i podaj plus z akumulatora na wtyczkę co idzie do bendixa. Znalazłem nawet zdjęcie jak ja to robiłem gościowi jak mu poszła kostka od stacyjki pociągłem mu przełącznik do kabiny i odpalał z przełącznika. Numer 1 to wtyczka na którą trzeba podać plus a nr.2 to doczepiony przewód :). PS. skoro jesteś pewien, że przekaźnik to OK. My tylko staramy się pomóc... |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Cytat:
U mnie jednak takie odpalanie na krótko na nic by się zdało, bo auto nawet na sznurku nie chciało załapać. Więc kręcenie rozrusznikiem spiętym na krótko też niewiele da.. Co do pewności - jest wielce prawdopodobne, że to ten przekaźnik, bo wczoraj cały wieczór spędziłem w poszukiwaniu info na temat takiej awarii i większość głosów mówi właśnie o nim. Gdzieś na jakieś brytyjskiej stronie znalazłem nawet manual ze zdjęciami jak go wygrzebać - a w MK2 nie jest to takie proste, bo siedzi on w 3 rzędzie przekaźników. W każdym razie po oczyszczeniu styków moje auto odpaliło. Potem znów wyjąłem ten przekaźnik i znów nie było reakcji na kluczyk w pozycji rozruch. Wsadziłem przekaźnik - auto odpaliło. Stawiam więc na niego i jutro go wymienię na nowy. Jeżeli usterka się nie powtórzy - będę miał dopiero pewność, że to był on winien. Pozdrawiam i raz jeszcze dzięki za chęci pomocy! |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Cytat:
Bo jak będzie kręcił rozrusznik to można go wykluczyć z podejrzanych. Jak nie będzie kręcił to ewidentnie coś z nim jest nie tak. |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Gdyby z rozrusznikiem było coś nie tak, to auto na holu po wrzuceniu dwójki i puszczeniu sprzęgła radośnie by odpaliło....a niestety nie chciało :)
|
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Cytat:
wczoraj byłem na imprezie i chyba jeszcze nie do końca mogę skupić myśli :)... |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Mam podobne objawy :(
Raz na X rozruchów - brak reakcji na kluczyk. Jak u kolegi - zegary podświetla, itd. ale rozrusznik CISZA. Nic nie przygasa. Wymieniłem wczoraj rozrusznik i w sumie bez zmian. Cytat:
bo objawy faktycznie wyglądają na kostkę stacyjki :roll: |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
A przekaźnik nr 30?
tu masz szerzej opisane [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Pogorszyło się i raz na 2-3 próby odpalenia -> brak reakcji na kluczyk.
Wymieniłem kostkę stacyjki (na ori używkę) i jest już idealnie... no prawie. Po wymianie kostki kilka dni jazdy, po kilkanaście rozruchów dziennie - elegancko. Zadowolony, problem rozwiązany. ALE jeden raz (dosłownie 1 raz) nastąpił brak reakcji na kluczyk, powiedzmy na 50 rozruchów. Odczekałem pół minuty, zakręcił rozrusznikiem. Czyli jest już prawie OK, ale nie w 100%. Czytałem o przekaźniku nr 30, ale to chyba nie mój przypadek. |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Cytat:
|
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Dobra teraz na spokojnie doczytałem, że miałeś podobne objawy i po wymianie przekaźnika nr 30 minęły ?
Problem z wymianą to czas, a nie 30zł na nowy przekaźnik :P |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Panowie, ja miałem takie objawy - zresztą założyłem ten temat. Wymieniłem przekaźnik 30, bo sprzęt został już uziemiony. I po wymianie odżył od razu. Niestety - spokój był przez jakieś pół roku, potem objawy sporadycznie wracają. Bardzo rzadko, ale czasem zdaży się brak reakcji na kluczyk. I teraz nie mam pojęcia, czy przekaźnik znów pada, czy przyczyna jest inna a wymiana przekaźnika niewiele pomogła?
|
Odp: Brak reakcji na kluczyk
@[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
Minęły i nigdy nie powróciły.
Podczas wymiany jeszcze sprawdzałem. Podmieniałem przekaźniki i na starym nie odpalał, na nowym odpalał. U mnie było jeszcze tak, że można było wymusić sytuację nieodpalenia. Zgasić auto, i momentalnie próbować odpalić (takie automatyczne/szybkie przekręcenie z powrotem kluczyka). Wtedy trup - nic się nie działo (oprócz zapalonych kontrolek), po wymianie przekaźnika odpalał od strzała. Doskonale rozumiem problemy czasowe i nie zazdroszczę. |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Cytat:
Wielkie szanse, że to to. Cytat:
|
Odp: Brak reakcji na kluczyk
A ja tak zapytam gdzie jest ten przekaźnik nr 30, ostatnio przeglądałem przekaźniki i na żadnym poziomie nie ma nr 30, czy to przypadkiem nie chodzi o 109??
U mnie jest tak że 5-15 sekund po zgaśnięciu kontrolki od świec jeszcze odpalę, a jak poczekam dłużej to już nie reaguje rozrusznik. Zimą czasami w ogóle nie zareagował. Bump: A ja tak zapytam gdzie jest ten przekaźnik nr 30, ostatnio przeglądałem przekaźniki i na żadnym poziomie nie ma nr 30, czy to przypadkiem nie chodzi o 109?? U mnie jest tak że 5-15 sekund po zgaśnięciu kontrolki od świec jeszcze odpalę, a jak poczekam dłużej to już nie reaguje rozrusznik. Zimą czasami w ogóle nie zareagował, dopiero cofniecie i ponowne odpalenie bez problemu. |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
ten nr 30 to chyba tylko w BENZYNIE :razz:
|
Odp: Brak reakcji na kluczyk
No tak, to może ktoś wie, który to w dieslu??
|
Odp: Brak reakcji na kluczyk
U mnie objawem widocznym uszkodzonego przekaźnika był brak zapalnej ikonki silnika na liczniku świeciła się tylko ikonka układu antypoślizgowego która powinna po chwili od przekręcenia kluczyka gasnąć. Dodatkowo ELM 327 nie mógł się połączyć z autem, brak komunikacji
|
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Ja w dieslu tez jak potrzymam na zapłonie z 16 sek to potem nie chodzi rozrusznik musze na nowo przekręcić kluczyk i wtedy odpala.
|
Odp: Brak reakcji na kluczyk
info dla potomnych :one:
minął ~miesiąc od wymiany przekaźnika nr 30 - problem "braku reakcji na kluczyk" wyeliminowany w 100% :razz: |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
@[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]
forum to potęga, nieprawdaż? :-)
|
Odp: Brak reakcji na kluczyk
proste, że tak :one:
|
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Cytat:
|
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Odkopię.
Brak reakcji rozrusznika na kluczyk, przekaźnik nr 30 wymieniony i zero zmiany. Wczoraj wieczorem wróciłem autem do domu, dzisiaj rano taka niespodzianka. Wcześniej żadnych objawów, że coś może się stać. No więc jeszcze coś tam jest prócz tego przekaźnika 30 |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
o jak pięknie (no może nie do końca) - widzę, że równo 2 lata temu pisałem, ze problem zażegnany...
Raz na kilka miesięcy zdarza się, że nie ma reakcji na kluczyk. Kilka prób i rozrusznik zaczynał kręcić. aaa czyli to samo co u kolegi Grzaniec Cytat:
Po dużych opadach potrafi mi kapać spod deski, na dywanik kierowcy. Czyli duże szanse, że na skrzynkę bezpieczników też kapie... |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Cały dzień zmanowany. Po stacyjce napięcie wychodzi, rozrusznik na ostro kręci. Nie mogę znaleźć przebiegu kabla. Gubię się pod deską rozdzielczą. Wszystkie bezpieczniki sprawne, przekaźniki sprawdzałem ale może źle rozumuję. Jutro pociągnę kabel od stacyjki do rozrosznika i uruchomię to ustrojstwo, ale zagadka będzie gnębić.
|
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Panowie pozwolę sobie dołączyć się do dyskusji . Mam ten problem od jakiegoś czasu . Podczas odpalania auta mruga dioda immo w drzwiach kierowcy i wtedy brak reakcji rozrusznika . Po kilku próbach odpalenia auta w końcu się udaje . To ewidentnie wina immo .
|
Odp: Brak reakcji na kluczyk
I przekaźnika nr 30. Wymień bo kiedyś stanie na amen. Kupowałem w sklepie z częściami do wv. Jest ten sam co w sharanie. Wkleiłbym zdjęcie ale nie moge sobie poradzic z tą operacją.
|
Odp: Brak reakcji na kluczyk
06.2015 wymieniłem ten przekaźnik - aktualnie problem powrócił ehhh
~1-2 razy w tygodniu mam problem z odpaleniem :roll: VAG`iem z IMMO nie jestem w stanie się połączyć. widać wiele osób ma z tym problem i nie bardzo wiadomo w czym rzecz :roll: btw Przypadkiem taki tester IMMO znalazłem [Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...] ktoś zna / używał ? |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
I się nie połączysz bo to nie VW...
Tu jest immo fordoskie. |
Odp: Brak reakcji na kluczyk
Wymieniłem przekaźnik nr 30.
4 dni, kilka razy dziennie, palił bez zarzutu - zadowolony, że problem rozwiązany, przynajmniej na wieeeele miesięcy. Guzik - dzisiaj rano - powtórka z rozrywki. 5min kręcenia kluczykiem, zamykania otwierania auta i łaskawie zakręcił rozrusznik. Dioda w drzwiach mrygała szybko, check zawsze mi się podświetla (czy ma ochotę zakręcić czy nie). Kurde mam jak u kolegi solmark i wielu innych. Czy aby na pewno to wina IMMO ? Jak kiedyś odpalałem jakiegoś VW kluczykiem serwisowym (goły grot) to kręcił, odpalał i gasł. Ale kręcił rozrusznikiem... |
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:15. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów
User Alert System provided by
Advanced User Tagging (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.